Skocz do zawartości
44ra88

Problem z odpalaniem i obrotami 1.9d

Rekomendowane odpowiedzi

44ra88

Witam

 

Widziałem kilka podobnych tematów lecz nie do końca objawy pasują do moich.

 

Najpierw dane:

-Peugeot 206

-1.9d

-bez Mux

 

Od kiedy się zaczęło:

Chcę odpalić ale efekt był taki jakby bendix/rozrusznik się zaciął. Przytrzymałem dłużej, poszło, leki stuk i się zaczęło.

 

Objawy:

Obroty lekko skaczą, lecz są na poziomie 800-850 a gdy jest wilgotno wzrastają lecz nadal falują.

Odpalanie to mega katorga (w przypadku mocno zimnego silnika-po nocce lub bardzo długim postoju).

Generalnie kilkukrotne grzanie świec nie pomaga, jedyne co daje efekt to gdy już go bierze dodaje gazu i odpali.Ale w tym momencie mógłbym robić za mgłę w Smoleńsku. Obroty mega skaczą, autem trzęsie a za mną jest kupa siwego dymu. Wystarczy, że wrzucę wsteczny by wycofać, dosłownie kawałek się przejadę i powiedzmy że jest ok, po za lekko falującymi obrotami na poziomie 850.

 

Dodatkowo występuję taki stuk (najbardziej słyszany wewnątrz pojazdu) Nie jest to stuk metaliczny lecz bardziej głuchy coś jakby dziura w tłumiku, uderzający plastik o metal itp. Jest mniej słyszalny, a czy kol wiek dalej występujący gdy wcisnę sprzęgło.

 

Brak spadku mocy czy szarpania podczas jazdy.

 

Inne pomocne dane:

Sprzęgło , łożysko oporowe itp wymieniane w zeszłym roku jesienią.

Pompa wtryskowa wydaję się dobrze ustawiona, ale również się poci (bardziej gdy jest ciepło).

Rozrząd ma 4 lata , ok 55 tys przejechane.

Świece wymieniane ze 2 lata wstecz.

Akumulator ma 3 latka. Raz tylko się rozładował (zostawiłem na światłach)

 

 

Dodam też, że auto będzie sprzedawane bo mam już inne na oku, ale nie chce też komuś sprzedać tzw.złomu , a jeśli okaże się, że tylko to mu zostanie to trudno... albo powiem przy sprzedaży co jest grane co będzie adekwatne do ceny.

Na chwilę obecną jeżdżę nim na co dzień, ale to odpalanie doprowadza mnie do szału.

 

 

Czekam na jakieś ciekawe propozycję i pomysły ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lemon

Wg mnie zapowietrzająca się pompa wtryskowa ona gdy nie ma odp. ciśnienia nie przestawi nawet kąta wtrysku za pomocą zaworka ten z boku na tłoko rozdzielaczu są tam 2 jeden z prawej drugi z lewej ten pomiędzy zaworem stop często jest to okute blachą dość sporej grubości jest tam immo na 3 kablach . Te zawory kątowe są po obu stronach między tym zaworem stop.pompa się rozszczelnia to zjawisko normalne po latach....

ale ja sam je naprawiam po wymianie uszczelnień działa jak nowa .(dodam że wytrzymują bardzo duże przebiegi nawet milion.. -konstrukcja oparta o roto diesel promieniowy rozdzielacz)

Wg mnie jej konstrukcja jest lepsza od boscha .Wymiana i regulacja wymaga trochę doświadczenia ale jest to warte by zacząć od nieszczelności pompy i wcześniej podgrzewacza paliwa .

Podgrzewacz paliwa jest ważnym elementem ukł wtryskowego i warto go zostawić (uszczelnić) nie pomijać.. ponieważ 

-cieplejsze paliwo daje lepsze spalanie jest podgrzewane do około 60 stopni 

-praca jest bardziej miękka

-co dalej... lepiej się zbiera samochód 

-wg. opinii ludzi którzy stosowali podgrzewacze paliwa w ratrakach gdzie przepał jest konkretny mniej palą 

-dodam że paliwo z dodatkami bio lepiej się spala w wstępnym podgrzaniu.

-wynika to tez że zmienia się płynność paliwa co za tym idzie ciśnienie i przepływ..

Ja wymieniam uszczelki nie na zwykłe MBR tylko takie z dodatkami fluorowymi ta guma... jest niby odporniejsza na chemiczne działania dodatków w paliwie i temp.

objaw chmury dymu to nic innego jak nie przepalone paliwo..

ewentulnie uszczelki ale wykluczam to z powyższych objawów ..

P.S.

sorry zę teraz odpisuję ale jestem nowy na forum Peugeota

 zwykle działałem na forum Citroena od końca 90 lat..ale to koncern PSA więc mezalians nie został popełniony.

pozdrawiam wszystkich z klubu 206 i innych czytających 

  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×