Jump to content
Sign in to follow this  
ozzi 2.0 HDI

Czy ktoś juz praktykował zawór upustowy w 2.0 hdi ?????

Recommended Posts

ozzi 2.0 HDI

:206 podeslijcie jakieś opinie

Share this post


Link to post
Share on other sites
weede

do seryjnego silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ozzi 2.0 HDI

tak do serii

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciej

gdzieś czytałem, że w dieslach nie stosuje się zaworu upustowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Stosuje się tylko że w obiegu zamkniętym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ozzi 2.0 HDI

TZN??

 

[ Dodano: 12-11-2006, 10:48 ]

PUG MAXI

jak mozesz to napisz mi tak jasniej czy u mnie w pugu warto zakładać taki zawór.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Nie warto.

 

Zapewne zalezy Ci na dzwięku, a przy zaworze w obiegu wewnętrznym nie bedzie takiego efektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ozzi 2.0 HDI

ok Dzieki Witos za rade pozdro jak bedzie najblizszy spocik w Arkadi to pewinie bede miał jakies pytania :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
CyberNet

obieg zamkniety? Marecek cos o tym wie :P zalozylismy u niego i nawet troche upuszcza :) Zmienimy niedlugo na inna sprezynke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

jest teraz taka nowa moda, takie "gwizdacze - psykacze ", made in sri lanka, sobie syczą i mozna je i w maluchu zalozyc ;):P

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Mam taki do sprzedania.

 

Obieg zamknięty to taki, w którym powietrze z zaworu kierowane jest przewodem z powrotem przed turbinę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
warpi

ale chłopaki nie jest tak ze w dieslu niema przepustnicy ? jesli gwałtownie nie zamkniesz dopływu powietrza to rozpędzona turbina nie zrobi ciśnienia w krutkim czasie i nie bedzie ppptttsss przcież pedał gazu steruje pompą wtryskową a nie klapką w dolocie której w dieslu niema. Jeśli się mocno mylę to nie bijcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek
ale chłopaki nie jest tak ze w dieslu niema przepustnicy ? jesli gwałtownie nie zamkniesz dopływu powietrza to rozpędzona turbina nie zrobi ciśnienia w krutkim czasie i nie bedzie ppptttsss przcież pedał gazu steruje pompą wtryskową a nie klapką w dolocie której w dieslu niema. Jeśli się mocno mylę to nie bijcie.

temu panu dać "pomógł". Co miałoby sterować tym pss? W kolektorze nie wytworzy się na tyle silne podciśnienie, żeby zassać krucieć DV-a, a tym samym spuścić troszkę powietrza do atmosfery... Jak wymyślicie jakąś inną metodę sterowania zaworem (nie podciśnieniową) to może zadziałać :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Nie moge teraz znalesc, ale kiedys mialem pod reka schematy podlaczenia blow-offa do TDI. I filmiki jak tu ssssyczalo w Ibizie TDI. Da sie zrobic, ale osiagi troche spadna i spalanie wzrosnie ;) Z tego co pamietam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
warpi
ale chłopaki nie jest tak ze w dieslu niema przepustnicy ? jesli gwałtownie nie zamkniesz dopływu powietrza to rozpędzona turbina nie zrobi ciśnienia w krutkim czasie i nie bedzie ppptttsss przcież pedał gazu steruje pompą wtryskową a nie klapką w dolocie której w dieslu niema. Jeśli się mocno mylę to nie bijcie.

temu panu dać "pomógł". Co miałoby sterować tym pss? W kolektorze nie wytworzy się na tyle silne podciśnienie, żeby zassać krucieć DV-a, a tym samym spuścić troszkę powietrza do atmosfery... Jak wymyślicie jakąś inną metodę sterowania zaworem (nie podciśnieniową) to może zadziałać :P

 

Tyle że DV popuszcza przed turbinę, żeby ładnie syczało trzeba by zastosować Blowoff-a który właśnie puszcza w atmosferę. Sam jeszcze dokładnie nie wiem jak to działa bo nigdy nie miałem turbo benzyny. ale faktycznie tak jak mówi Thomas nawet w 1.8T VW zmiana z DV na Blowoff-a zwiększa spalanie, a zastosowanie tandetnego jednotłoczkowego może nawet doprowadzić do wchodzenia komputera w tryb awaryjny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek
tak jak mówi Thomas nawet w 1.8T VW zmiana z DV na Blowoff-a zwiększa spalanie

 

Zawsze można założyć hybrydę -> czyli takie DV robiące psss ;) Ja właśnie testuje taki gadżet. Na na maxa skręconej sprężynie warczy i ryczy krótkim "psss" - nie ma żadnej różnicy w stosunku do seryjnego zaworu DV. Jutro będę zamieniał na słabą sprężynę i zobaczymy co na to komputer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
WinCenT

tak sie sklada ze ja mam zawór upustowy zamontowany w HDI 2,0

efekt fajny ale dziala mi to troche inaczej niz to co niektorzy napisali, nie slychac syczenia przy wciskaniu sprzegla tylko jak dodaje gazu tak od 1700 do 3000obr slychac syczenie ktore z wzrostem obrotow staje sie glosniejsze i dodaje lekkiego kopa ktory na poczatq jest bardziej wyczuwalny bo wciska w fotel :D Jak najbardziej kazdemu to polecam, niestety bylo to juz zamontowane jak samochod kupowalem, takze nie wiem gdzie sie tego podejmuja.

Jedyna wada tej instalacji jest to, że w zimnejsze dni (mam na mysli zime) przed jazda silnik musi sie dluzej rozgrzewac:hdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
gofer206
tak sie sklada ze ja mam zawór upustowy zamontowany w HDI 2,0

efekt fajny ale dziala mi to troche inaczej niz to co niektorzy napisali, nie slychac syczenia przy wciskaniu sprzegla tylko jak dodaje gazu tak od 1700 do 3000obr slychac syczenie ktore z wzrostem obrotow staje sie glosniejsze i dodaje lekkiego kopa ktory na poczatq jest bardziej wyczuwalny bo wciska w fotel :D Jak najbardziej kazdemu to polecam, niestety bylo to juz zamontowane jak samochod kupowalem, takze nie wiem gdzie sie tego podejmuja.

Jedyna wada tej instalacji jest to, że w zimnejsze dni (mam na mysli zime) przed jazda silnik musi sie dluzej:hdi

 

 

Wrzuc fotki,moze filmik,bo sam jestem ciekawy.A z tym rozgrzewaniem ze dluzej przez blow off to jakies bzdury.http://www.youtube.com/watch?v=4k9p5bM3Gzg&feature=related

Edited by gofer206

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

...kolega chyba nie taki zawór upustowy ma, o jakim mowa w temacie ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abest

hmm a to psst to raczej chyba tylko dla bajeru... ja dla bajeru to sibie zegar boost zaloze :P ale jakby ktos wykombinowal jak zalozyc blow-off do hdi to chetnie poczytam, no i o zakladaniu IC by sie cos przydalo .

Share this post


Link to post
Share on other sites
APROPO

 

tutaj jest zestawienie paru bovow, co prawda w benzynach ale ten ostatni chyba najlepiej spasuje do hdi :P

 

-- automatycznie scalone ( 15/12/2008 o 20.27 ) --

 

 

ten tez spoko :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
WinCenT

no rzeczywiscie musze miec cos innego bo calkiem inaczej to dziala niz na filmiku z 307ką :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
APROPO
WinCenT, a z tego co piszesz to wydaje mi sie ze jest jakas dziura albo nieszczelnosc w dolocie albo turbo zaczyna sie konczyc :) choc bardziej stawialbym na nieszczelnosc

Share this post


Link to post
Share on other sites
WinCenT

mozliwe ze i tak jest

a czy do zaworu upustowego jest montowny wskaznik boostu, bo takowego mam zamontowanego i wzrost obrotow = zwiekszone syczenie = zwieksza sie boost

cokolwiek to jest :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...