Jump to content
Sign in to follow this  
tomekkur

ciężkie skręty kierownicą

Recommended Posts

tomekkur

Witam. Czym jest spowodowane ciężkie kręcenie kierownicą w 206? Wymieniłem przed zimą olej we wspomaganiu lecz nie wiele to dało, czy przyczyną może być też źle napięty pasek wspomagania bądź zużyty pasek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Green

Łożyska mcpersona sprawdzałeś?

Koła "strzelają" podczas skręcania?

Jaki płyn do wspomagania zalałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Dextron III mam zalany, co masz na myśli że koła strzelają? A jak sprawdzić to łożysko czy jest ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mim
Dextron III mam zalany, co masz na myśli że koła strzelają? A jak sprawdzić to łożysko czy jest ok?

 

Czy strzela podczas skręcania kierownicą. Jest to najczęstszy objaw zużycia łożysk MCPhersonów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Nie słyszę żadnych strzelań podczas kręcenia kierownicą w lewo i prawo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

A wspomaganie ogólnie jest? Może pompa do raportu? U mnie się właśnie objawiało to coraz cięższym działaniem wspomagania aż w końcu wogle nie było go ALE pompa normalnie chodziła i nie pluła płynem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Nie pluła płynem to znaczy gdzie patrzeć na ewentualne wycieki? Jest znaczna różnica pomiędzy uruchomionym silnikiem a wyłączonym we wspomaganiu.

A może być powodem słabo napięty pasek i po prostu się ślizga?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Co do paska nie wiem bo nigdy tak nie miałem :P

Co do plucia to albo pod autem byś miał krople albo uciekło by po tych rurkach które do niej wchodzą no i ubywalo by płynu jakby zerkał na poziom.

Jak się zdecydujesz na wymianę to odrazdzam i polecał regenerację swoje bo jest różnica:) ja u siebie najpierw kupił em zamiennik za 260 zł nowy który wytrzymał 5 lat i ostatnio regenerowalem oryginalna którą wyciągiem te 5 lat temu i jest całkiem inny temat. Lepiej chodzi niż ten zamiennik no i powinna dłużej wytrzymać

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

A na czym polega regeneracja i czy można samemu takowej dokonać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Wymiana bebechów na nowe. Czy samemu? No jak masz pojęcie co jak i dlaczego to rób, ja sam nie zrobiłem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Ale jeżeli nie przecieka to co się mogło w niej popsuć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
funio

Jak bylo malo plynu albo ucieka to mogla sie zatrzec. Nie polecam używek bo się często nie nadają a sprzedawcy ich nie przyjmuja :). W końcu kupiłem nowa z gwar na 2 lata i śmiga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Ile kosztuje nówka ori?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Ori? Cos kolo tysiąca albo nawet ponad. Kolega kupił Zapewne to co ja wczesniej czyli chińczyk z allegro za 260 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Nie miałem wycieków oleju z pompy ani maglownicy. Olej wymieniałam bo wydawał mi się na zużyty.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Zacznijmy też od tego co mówimy przez to że kierownica ciężko kręci.

W reuanult clio jak ma kolega można kierownicą kręcić jednym palcem, u mnie za ciężko jest żeby kręcić jednym palcem. A jak jest u was?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Tak po regeneracji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

No to co to z firma? :lol co masz napisane? Bo na zdjęciach widać no name :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Ale koledzy jeżeli nie przecieka z pompy olej to co jakieś uszczelniacze może na tłoczku przepuszczają?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Kurde u mnie w okolicy nigdzie nie regenerują pomp wspomagania. Używana ori to koszt około 150zł i tez nie wiadomo czy bedzię działać jak nalezy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gonzo1989
Witam. Czym jest spowodowane ciężkie kręcenie kierownicą w 206? Wymieniłem przed zimą olej we wspomaganiu lecz nie wiele to dało, czy przyczyną może być też źle napięty pasek wspomagania bądź zużyty pasek?

 

Witam miałem to samo wymiana łożysk macphersona załatwiło sprawę nie strzelało nic przy skęcaniu ale potwornie ciężko kręciły się po wymontowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezary32

Potwierdzam. Po wymianie łożysk amorow kierownica dużo lżej pdacuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Postanowilem kupic uzywana oryginalna pompe. Jakie nr oem ma ta pompa oryginalna do peugeot 206 1.1 60KM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Oplaca sie kupowac uzywke?

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Podczas wymiany loyska kol sprawdzilem lozyska amortyzatorow, amortyzatory lekko sie kreca bez zanych zgrzytow i strzelan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mim

Jak za nieduże pieniądze to można zaryzykować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...