Jump to content
  • Similar Content

    • jakubszynkiewicz216
      By jakubszynkiewicz216
      Hej,
      Z czystej ciekawości ma ktoś z was 206 koła '16 z ładnymi alusami? Chciałbym zobaczyć jak to się prezentuje ?
       
    • Damianos1
      By Damianos1
      Hejka, powoli rozglądam się za letnim setupem i zastanawiam się czy Ouragany wejdą do mojej 206  Z tego co wiem to błotniki (nadkola) mam wąskie. W lecie jeżdżę na oryginalnych felgach Boheme 14 cali, 5,5 J, ET 34, 175/65 R14. Teraz na lato chciałbym założyć Ouragan 16 cali, 6.5 J, ET24 z oponami 205/45 R16. Moje pytanie jest następujące; Czy wszystko będzie pasowało, i czy może mi coś obcierać? Czy 205 na felgę o szerokośći 6.5 J jest ok? Zawieszenie fabryczne, nic nie obniżane. Pozdrawiam   
    • Andrzejjj
      By Andrzejjj
      Witam wszystkich.Nadchodzi zima i chcę kupić do mojej 206cc opony zimowe.Obecnie mam felgi 16 i opony letnie 195/45R16 i chciałem się dowiedzieć czy wejdą mi opony 195/55R16 czy nie będą obcierały.Zastanawiam się też czy nie kupić felg stalowych 15 cali i na nie opony i też jaki rozmiar?
    • mista1979
      By mista1979
      szukałem i znalazlem kilka podobnych tematów ale nigdzie nie widzialem
      tego co jest tu w linku
      http://sklep-moto.pl/tabela-cisnien.php
      jest to tabela dla roznych marek aut i dla peugeota oczywiscie
      dla 206 z podzialem na silniki oraz z obciążeniem auta i rozmiarem opony
      przyda sie tym którzy nie maja nakejki
      oraz dla innych pojazdów mysle
Morfi

Ciśnienie opon 205/40 R17

Recommended Posts

Morfi

Hej,

 

Mam pytanie do posiadaczy kół w rozmiarze 205/40 17", do jakiego ciśnienia pompujecie koła? Na słupku mam 2.4 bara dla wszystkich przy normalnym obciążeniu i tak zawsze pompuje, natomiast nie pierwszy raz słyszę od wulkanizatora, że to za dużo. Byłem dzisiaj wyważyć koła i początkowo napompowali na 2 bary, na moją prośbę dobili do 2.4, aczkolwiek gość powiedział mi, że trochę duże to ciśnienie i felgi dostają mocno po du**e, rzekomo tylne mam już trochę krzywe od tego ciśnienia, bo wszystkie uderzenia przez za duże ciśnienie idą na felgę. Zastanawia mnie ile w tym prawdy i czy każdy z takim rozmiarem kół w 206 jeździ na 2.4 czy może mniej.

 

Z góry dzięki za opinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciek49912

To nie wiem co to za wulkanizator :P W moim przypadku na 2.0 to samochód pływa i staje się nie sterowny - zwłaszcza przy większych prędkościach. Jeżeli producent napisał, że ciśnienie ma wynosić 2.4 to tyle ma być aby pojazd był bezpieczny i zachowywał swoje właściwości. A co do tego, że felga dostaje ? Pierwszy raz słyszę taką dziwną teorię :lol Przecież to właśnie powietrze w kole amortyzuje wszelkie uderzenia, najazdy na krawężniki itp.

 

Oczywiście jest to tylko moja opinia

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

2,4 ale ja wale 2,5 bo mały profil i trzeba pilnować ciśnienia bo szkoda felg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dawidwhh

Czym mniejszy profil tym więcej powietrza żeby felg nie załatwić na dziurach bo tak to opona dobije do alusa

Share this post


Link to post
Share on other sites
RCMan

Cisnienie a ilosc powietrza to troszke rozne wielkosci, ja dawalem 2.6 przod i 2.4 tyl i bylo ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuszaerox

A do 205/45/16 też po tyle ? Bo ja mam po 2.2 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
RCMan

zobacz sobie na tabliczce, chyba po to jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartolo

Ja dzisiaj założyłem właśnie taki komplet i wyjechałem od wulkanizatora z 2.3/2.3. Pojeździłem trochę po S1 i dobiłem je do 2.8/2.6.

 

Więcej niż producent zaleca ale auto przestało pływać po drodze przy większych prędkościach. Minusem jest to że stało się wyraźnie twardsze ale coś za coś.

 

Myślę, że powinieneś dobrać ciśnienie nie mniejsze niż zalecane ale dopasować je też do swojego stylu jazdy i opon jakie zakładałeś. Jak ma głównie miasto i jakieś niewielkie prędkości to nie nabijać więcej bo będzie taczka. Ja jak już nim jeżdżę to raczej dynamiczniej a komfort schodzi na dalszy plan więc dmucham sporo. Do tego Ta opona którą mam jest bardzo miękka więc im więcej nabije tym mam sztywniejsze barki a guma i tak trzyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Morfi

Zawsze dawałem 2.4 i w sumie problemów nie było, auto i tak jest koszmarnie twarde, więc opony mi tu niewiele zmieniają, aczkolwiek jazda po mieście to dramat. Ostatnio na autostradzie czułem właśnie jak mi auto przy wyższych prędkościach dość niepewnie się zachowuje i mocno drga kierownica, więc pojechałem wyważyć, zobaczę jak będzie teraz, najwyżej dam ciut więcej jak nadal będzie "dziwnie".

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuszaerox

Gdybym miał tabliczkę to bym Was nie pytał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartolo

Ja wczoraj poupalałem po Kato na tym wyższym ciśnieniu i jestem zadowolony (2,8/2,3). Muszę jeszcze to dopracować bo wydaje mi się, że można by poprawić jeszcze. Różnica na plus i tak jest znaczna ale zdarzały się momenty że myszkował po drodze. Każdy chyba musi dobrać sobie ciśnienie pod siebie i pod opony jakie ma na aucie jednak. Do spokojnej jazdy do sklepu z tabliczki i gotowe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
redzi

U siebie w tym rozmiarze również dmuchałem po 2,5 a ostatnio zmniejszyłem na 2,3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...