Skocz do zawartości
wrobeleczek

[GUIDE] Adaptacja systemu dżwiękowego JBL w Peugeocie 206

Rekomendowane odpowiedzi

wrobeleczek

Od dłuższego czasu, a tak właściwie powiedziawszy, od momentu, gdy usłyszałem w żonkowozie, jak system JBL’a gra, postanowiłem zająć się tą sprawą i zaadoptować system do mojego SW… a co mam być gorszy? :D

Oczywiście zawsze znajdą się znawcy tematu i będą mi ciosać kołki na głowie za rozwiązanie jakie podjąłem. Ja znawcą audio nie jestem, ale dla mnie takie rozwiązanie wystarcza. Po prostu z wiekiem nie słyszy się już wszystkiego… :)

Znajdą się tacy, którym nie będzie odpowiadała moja koncepcja i będą obstawać za jedynym, możliwym rozwiązaniem (oczywiście dla nich) a mianowicie wyprowadzenie z radia sygnałów RCA (lub zmiana radia) i dołożenie wzmacniacza. Mnie to nie do końca odpowiada… nie chcę ingerować w radio lub system kabelków i nie chcę zrezygnować z wyświetlacza. Chcę by w środku wyglądało jak fabryka…

Tym bardziej, że 206-ka nie jest autem klasy Premium… choć właściwie dla mnie chyba jednak jest :D

Jeżeli komuś nie pasuje to przecież może tego nie robić lub zlecić zadanie znawcom CA, ale to zazwyczaj wiąże się z wydaniem grubej kasy, albo zrobić to po swojemu.

Oczywiście zdobycie oryginału jest możliwe, lecz łatwe to nie jest… dodatkowo ceny za zestaw są zaporowe…

Zacząłem od zdobycia schematów audio z systemem JBL oraz ich małej analizy.

Potrzebna były mi „bebechy”… kupiłem je na znanym serwisie.

Potrzebne mi były:

- wzmacniacz… np. taki:

http://wrzutnik.net/bf.1TWHYB7NM.jpg[/img]"]bf.1TWHYB7NM.jpg

 

http://wrzutnik.net/bf.17HZMLTDV.jpg[/img]"]bf.17HZMLTDV.jpg

 

- subwoofer:

http://wrzutnik.net/bf.1EHJZUVG6.jpg[/img]"]bf.1EHJZUVG6.jpg

 

- pozostałe głośniki systemu audio:

http://wrzutnik.net/bf.1J37M9NSY.jpg[/img]"]bf.1J37M9NSY.jpg

 

http://wrzutnik.net/bf.12VH1XS84.jpg[/img]"]bf.12VH1XS84.jpg

 

Znalezione przeze mnie zostały wszystkie części… wzmacniacz można kupić za ok. 30-120zł (choć są nawet za 200zł!! :rotfl), subwoofer był droższy… ok. 160zł. Subwoofer był mi tak właściwie potrzebny dla samego głośnika… ale o tym napiszę w dalszym etapie.

Po obserwacjach, namyśleniach, przemyśleniach i zastanawianiach, zakupiłem głośniki tzw. MIDBASS – HERTZ EV-165.5 z zestawu ESK-165

http://www.hertzaudiovideo.com/wp-content/uploads/2014/03/hertz_Energy5_EV_165.5_tech.pdf

 

Nabyłem je wraz z dystansami dedykowanymi dla Peugeota 206 w cenie 250zł. Głośniki wysokotonowe Harman-Kardon z fabrycznego zestawu Peugeota nabyłem wraz z trójkątami lusterek bocznych za 30zł/szt. Dla tych, co nie mają nic, mogą zakupić cały zestaw ESK-165 (ok. 450zł z dystansami MDF). Jeżeli ktoś chce, to może nabyć inne głośniki, zgodnie z zasobnością kieszeni... to nie jest quide o wyborach głośników :) Zresztą na temat głośników można pisać i pisać… i zawsze będzie możliwość zrobić coś lepiej. Tu miało być lepsze brzmienie za stosunkowo niewielkie pieniądze. Znawcy CA będą niezadowoleni, że zamontowałem głośniki w tylnych drzwiach bo „scena się psuje”… może i mają rację, ale to jest wóz rodzinny i podróżujemy razem, więc gdyby siedzący z tyłu chcieli posłuchać muzyki to musiałbym zwiększać głośność a to doprowadziłoby mnie do szału.

 

Kolejnym zakupem były maty wygłuszające na drzwi. Wybór padł na maty wygłuszające butylowe (alubutyl) StP SILVER oraz piankę kauczukową wygłuszającą 6mm (K6s).

http://wrzutnik.net/bf.1KGBENPC5.jpg[/img]"]bf.1KGBENPC5.jpg

To dopiero pierwsza, wewnętrzna strona wygłuszenia z pozostałościami jakiegoś kleju po oryginalnej folii.

 

Tu wkleję zdjęcie przednich zrobionych już drzwi... zapomniałem zrobić zdjęcia podczas ich oklejania i teraz muszę zdjąć boczek... :(

 

Bez wygłuszenia drzwi nie ma co oczekiwać efektów… wygłuszenie to podstawa!!

Na razie mam zrobione tylko przednie, ale czekam na jakąś wolną chwilę, kasę i zrobię tylne plus bagażnik… kto wie czy jeszcze nie pokuszę się o środek?

 

Po pobieżnej analizie schematów okazało się, że wszystkie bazują na takim samym wzorcu.

Wyjścia głośnikowe z radia (nie ma znaczenia, z jakiego… czy z RB3, RD3, RT3 czy też RD4) są podłączone bezpośrednio do wzmacniacza JBL. On z kolei „rozpracowuje” dźwięki z poszczególnych kanałów i przesyła je już do głośników.

http://wrzutnik.net/bf.15XKRU9VL.jpg[/img]"]bf.15XKRU9VL.jpg

 

Jak widać, można w nim wyszczególnić bloki, które będą nas interesowały:

– radio

– wzmacniacz

LP – głośnik lewy przód

LP hf – głośnik lewy przód wysokotonowy

LT – głośnik lewy tył

LT i PT sub – subwoofer kanał lewy i prawy w jednej obudowie

PT – głośnik prawy tył

PP hf – głośnik prawy przód wysokotonowy

PP – głośnik prawy przód

 

Połączenia elektryczne radia RB/D3 i wzmacniacza oraz podłączenia głośników:

http://wrzutnik.net/bf.11FWX5C9V.jpg[/img]"]bf.11FWX5C9V.jpg

 

Instalację głośnikową musimy wykonać zgodną ze schematem.

Jako, że radio zazwyczaj ( :) ) ma zasilanie, skupić się trzeba na zasilaniu wzmacniacza.

Jest ono dostarczane na pin 1 czarnej wtyczki natomiast masa na pin 8 tejże wtyczki.

Bezpiecznik zabezpieczający powinien być o wartości 30A. Ja zrobiłem to tak samo jak wykonaną przeze mnie instalację w BM34, zasilającą domykanie szyb – osobny bezpiecznik -> proszę zobaczyć sobie opis tu:

http://www.206club.net/showthread.php?p=1600338#post1600338

 

http://wrzutnik.net/bf.1FR3M1CTB.jpg[/img]"]bf.1FR3M1CTB.jpg

http://wrzutnik.net/bf.1EL6D4QC5.jpg[/img]"]bf.1EL6D4QC5.jpg

 

Powinniśmy jeszcze zainteresować się pinem 7 tej czarnej wtyczki. Jest on podłączony do radia, do pinu odpowiadającego za „pozwolenie” uruchomienia wzmacniacza, coś a’la „standby”… albo „Remote”….

Inaczej pisząc:

włączamy radio -> włączamy wzmacniacz,

wyłączamy radio -> wyłączamy wzmacniacz.

Musimy połączyć ten pin 7 wtyczki wzmacniacza z pinem 5 sekcji A wtyczki radia (rysunek poniżej).

Schemat pinów wtyczek dla RB/D3:

http://wrzutnik.net/bf.1HKS8U9JN.jpg[/img]"]bf.1HKS8U9JN.jpg

 

Kupując wzmacniacz „dostałem” do kompletu wtyczki do niego. Co znacząco ułatwiło mi przeróbkę.

Rozmawiając z kolegą z Krakowa (pozdro Robert) napomknął o pasujących wtyczkach od czegoś innego… ale od 206-ki... jak ktoś chce mogę do niego zadzwonić i dodać to tu...

 

Teraz kwestia montażu…

Długo myślałem nad rozwiązaniem problemów związanych z umiejscowieniem wszystkiego w aucie. I po dłuższym namyśle postanowiłem zamontować wzmacniacz pod schowkiem pasażera.

Sprawdziłem, że nie da się go uszkodzić nogami i stąd ta decyzja. Dodatkowo miałem w tej lokalizacji blisko do wtyczek radia… odchodzi montaż i ciągnięcie przewodów.

 

http://wrzutnik.net/bf.1WA4YRNG7.jpg[/img]"]bf.1WA4YRNG7.jpg

 

Przyczyniło się to, do możliwie jak najmniejszej ingerencji w okablowanie. Potrzeba wykonać wiązkę łączącą:

• wyjście na głośniki w radio -> wejście wzmacniacza;

• wyjście wzmacniacza -> wtyczka do głośników.

Wykonując ją, możemy w minutę wrócić do wcześniejszych połączeń (bez wzmacniacza).

Zaraz znajdą się tacy co stwierdzą, że oryginalne okablowanie jest do „D…”. Pewnie mają po części rację. Ale jeżeli fabryczne radio posiada wyjściową moc ok. 15-18W RMS, a ten wzmacniacz ma 25W RMS więc nie widzę potrzeby zmiany kabli (uciążliwe i pracochłonne).

Skąd wiem, że wzmacniacz ma 25W? Bo (jak prawdziwy facet :))) ) rozkręciłem go i odczytałem ze scalaczków ich nazwę – TDA8563Q – wzmacniacz klasy B, pracujący w mostku.

http://wrzutnik.net/bf.1LNG7DKHR.jpg[/img]"]bf.1LNG7DKHR.jpg

 

http://wrzutnik.net/bf.14L92WQG7.jpg[/img]"]bf.14L92WQG7.jpg

 

W notach katalogowych można odczytać jego moc, która ma być 25W/4Ω przy zniekształceniach THD=10% oraz zasilaniu 14,4V. Moc ta jest „dostępna” na każdy kanał. Nie będę się rozpisywał na temat końcówki mocy… odsyłam np. tu:www.alldatasheet.pl/datasheet-pdf/pdf/19514/PHILIPS/TDA8563Q.html

 

We wzmacniaczu są 4 układy TDA8563Q.

Tak więc uzyskujemy:

1. scalak – przód L i P niskotonowe

2. scalak – przód L i P wysokotonowe

3. scalak – tył L i P szerokopasmowe

4. scalak – tył 1. i 2. subwoofer

Wzmacniacz JBL nie jest takim sobie wzmacniaczem, bo posiada, oprócz samych końcówek mocy, również filtry rozdzielające pasmo częstotliwości pod konkretny rodzaj głośnika. Rozdzielony jest tylko przód oraz subwoofer. Należy zwrócić uwagę na wyjście wzmacniacza subwoofera. Zasila ono głośnik subwoofera składający się z dwóch cewek w jednej obudowie głośnika (głośnik dwucewkowy). Swoją drogą, ciekawe czy dobrze by sprawdziła się konstrukcja z dwóch osobnych głośników w jednej obudowie?

Z konstrukcji i schematów wynika, że nie można ot tak, podłączać głośników jak się chce. Trzeba je podłączyć dokładnie jak przewidział producent, bo inaczej nie uzyska się efektu jaki oczekujemy lub nawet uszkodzimy wzmacniacz/głośnik.

I tak, piny 7 i 15 oraz 8 i 16 są przeznaczone tylko i wyłącznie dla wyjścia subwoofera!!

A piny 1 i 9 oraz 2 i 10 są przeznaczone tylko i wyłącznie dla wyjścia przednich głośników wysokotonowych!!

Nie ma potrzeby stosowania zwrotnicy filtrującej podział częstotliwości na konkretne głośniki bo zrobiły to już układy we wzmacniaczu. Głośniki tylne wysokotonowe są (muszą) być wyposażone w kondensator odseparowujący niskie tony (zazwyczaj mają).

Gdzieś w odmętach internetu znalazłem charakterystykę wzmacniacza JBL…

 

http://wrzutnik.net/bf.1T8EXRW1Y.jpg[/img]"]bf.1T8EXRW1Y.jpg

 

Jak widać producenci zadbali już o podział i tłumienie częstotliwości.

 

Niestety w moim SW brakuje w słupku przednim już miejsca we wtyczce (ze względu na założone składane lustra). Więc musiałem dociągnąć do głośnika wysokotonowego dodatkowe kabelki wykorzystując dołożone złącze jedno-parowe zakupione w sklepie elektronicznym za 2,5zł/szt. Ci, co nie mają opcji full elektryki lusterek nie będą tego potrzebować, bo będą mieli jeszcze miejsce we wtyczce.

 

Z całego „zamieszania” z kablami głośników pozostaje jedynie dociągnięcie przewodów do subwoofera i gwizdków przednich.

Do subwoofera - liczba przewodów – 4 (dwie pary). Wybrałem do tego przewody ø 5mm2. Montaż zostawiam już własnej inwencji twórczej zainteresowanych z powodu banalności wykonania.

Połączenie to wykonałem, układając przewody w oryginalnych, fabrycznych mocowaniach wzdłuż progu wozu (pod wykładziną podłogi). Rozwiązanie banalne i najłatwiejsze. Rozebrać trzeba tylko dolne części uszczelek drzwiowych oraz plastiki w środkowym słupku (mocowanie od pasów bezpieczeństwa).

 

Do zakończenia zostało jeszcze przełączenie w opcjach radia, ustawienia wyjścia z „głośniki” na „wzmacniacz”… (programem PP2000). Ale i tu jest do „pogadania”. Nie wiem jakim cudem, ale mam dwa radia RD3-01 Clariona, które zachowują się różnie! Tzn. w jednym mam ustawione na „głośniki” a w drugim na „wzmacniacz” i wtedy oba grają dobrze. Ale jak zmienię w nich wartość na przeciwne to oba grają cicho! Nie wiem czemu bo niby to takie same odbiorniki. Nie wiem czy zatrybicie z tym tłumaczeniem... :)

 

Oczywiście nie będę się rozpisywał o poprawności montażu i zachowaniu ostrożności oraz dokładności, jak i o sprawdzaniu wszystkiego w całym etapie adaptacyjnym systemu audio, bo chyba sprawa jest w tym względzie jasna.

 

Teraz sprawa subwoofera…

Wykonałem skrzynię pod wymiar bagażnika tak, by ładnie komponowało się w całość.

Zmierzyłem pojemność fabrycznego subwoofera dla tego głośnika i wyszło mi, że ma 8 litrów. Wykonałem swój projekt subwoofera dopasowanego do mojego SW i dzięki płycie MDF 25mm uzyskałem zbliżony wynik… no może ciut większy.

Dobrze, że synek się jeszcze uczy to pomógł mi to obliczać bo „dzięki” skosom i pochyleniom ścianki bocznej i przedniej, nie było to tak łatwe jak w zwykłej prostej obudowie… :D

A chciałem wiedzieć ile dokładnie ma litrów ten projekt. Najtrudniej było mi wyciąć ścianki płyty ze skosami...

Metr kwadratowy płyty kosztuje w Koszalinie ok. 50zł… tyle wystarczyło w moim projekcie i jeszcze zostało. Całość obudowy zamkniętej jest wykonany własnoręcznie więc szału ni ma…

Wykonanie skrzyni oparłem na kilku filmikach, które są udostępnione na YouTube.

Te wycięte a właściwie wyfrezowane rowki, służą do maskowania połączeń materiału… rozwiązanie takie również znalazłem w necie... jakoś się to nazywało, ale nie pamiętam już jak.

Czemu obudowa zamknięta? Bo ona pozwala/wybacza na wiele popełnionych błędów.

Wszystkie ścianki są klejone i skręcane.

Śruby wybrałem z płaskim łbem bo po nawierceniu płyty większym wiertłem, ładnie się chowają i nie można ich wyczuć pod materiałem.

W środku i na zewnątrz całość lakierowałem lakierem akrylowym bezbarwnym. Dodatkowo połączenia pomiędzy ściankami uszczelniłem silikonem bezbarwnym.

Okleinę materiałową (kocyk) przykleiłem klejem tapicerskim… jak widać udało mi się dobrać nawet kolor :)

 

Teraz kwestia montażu subwoofera…

Jak widać na załączonych zdjęciach poniżej, wybrałem do montażu stronę lewą… już nie pamiętam dlaczego, ale jakaś przyczyna być musiała. Mocowanie subwoofera jest trochę dziwne, ale niestety, na dzień dzisiejszy nie znalazłem innego… ważne, że działa.

Otóż do zamocowania trzeba zdemontować głośnik! I co dalej? No cóż... trzeba wyjąć jeden z kołków mocujących boczek i przez ten otwór przełożyć śrubę, która ma przejść przez odpowiednio do tego celu wywiercony otwór w tylnej ściance subwoofera. Po skręceniu całości skrzynia nie będzie latać po bagażniku. Oczywiście otwór w ściance zabezpieczyłem silikonem. Następnie montujemy głośnik i maskownicę.

 

Co uzyskałem?

Właściwie… to już chyba nie zazdroszczę żonie tego oryginalnego JBL’a :hurra

Zresztą, stwierdziła, że w SW gra jakoś lepiej…

Efekt pewnie jest gorszy od CA za 2000zł, ale jak już pisałem, z wiekiem jednak słuch się pogarsza…

 

P.S. Tak wyglądały etapy budowy skrzyni…

 

http://wrzutnik.net/bf.1MX5NRLGV.jpg[/img]"]bf.1MX5NRLGV.jpg

 

http://wrzutnik.net/bf.1Y9MH2TXZ.jpg[/img]"]bf.1Y9MH2TXZ.jpg

 

http://wrzutnik.net/bf.16TH5A2WN.jpg[/img]"]bf.16TH5A2WN.jpg

 

http://wrzutnik.net/bf.17BT6W31N.jpg[/img]"]bf.17BT6W31N.jpg

 

http://wrzutnik.net/bf.1D9KU7W4J.jpg[/img]"]bf.1D9KU7W4J.jpg

 

http://wrzutnik.net/bf.1KFZNVGQ2.jpg[/img]"]bf.1KFZNVGQ2.jpg

 

To chyba tyle...

P.S.2.

W instrukcji obsługi znalazłem informację, że wzmacniacz ma 240W mocy... co prawie by się zgadzało z notami katalogowymi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RCMan

A ja myslalem ze egzamin teoretyczny m12 byl trudny. Podziwiam za wklad pracy i uzycie czesci z PSA. Wiedza az kipi . Przyda sie przy przyszlym rc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uczosnek

Super robota :podziw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8IN

Jak dla mnie gites, jbl warto zamontowac przedewszystkim dla czystości tonów, a przynajmniej takie moje odczucie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anikam

Super guide!!! Sam myśle nad podobnym rozwiązaniem u siebie w przyszłości!!! Dzięki,!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ufik

podwieszam ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MisioLBN

No panie zaszalałeś... podziwiam za chęci i wiedzę :P

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Wrzucił byś fotkę tych trójkątow

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fozilisu

Brawo @wróbleczek!

Chyba nagle zacznie się szybka akcja wykupu elementów JBL z rynku wtórnego :hurra

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
206GT/WRC

Widzę, że zdecydowałeś się jednak udostępnić dla ogółu i bardzo dobrze w końcu zrobiłeś kawał dobrej roboty i popieram taki system im więcej zrobisz sam przy swoim autku tym większa satysfakcja no i to bogate wyposażenie ;)

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

(jak prawdziwy facet )

 

no tak jak facet czegoś nie rozbierze ...............:P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wrobeleczek
Wrzucił byś fotkę tych trójkątow

 

OK, ale dopiero w niedzielę, bo teraz nie mam dobrego aparatu... ten w telefonie to duża porażka.

 

Widzę, że zdecydowałeś się jednak udostępnić dla ogółu i bardzo dobrze w końcu zrobiłeś kawał dobrej roboty i popieram taki system im więcej zrobisz sam przy swoim autku tym większa satysfakcja no i to bogate wyposażenie ;)

No zdecydowałem się z małymi naciskami, ale nie bez oporów... trochę się obawiam(łem) hejtu.

 

no tak jak facet czegoś nie rozbierze ...............:P

:D :D :D

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Chyba nagle zacznie się szybka akcja wykupu elementów JBL z rynku wtórnego :hurra

Recykling jest jeszcze modny... :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kanngax

:podziw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tasaczek

Piękny guide :)

Fajnie, że są tu jeszcze osoby którym się chce :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
buziaczek1431

Ja myslałem że będzie hejt od nie których ("niektórych" /mod) osób z Forum "znawców" ....

Co dla nich "seria" nagłośnienie do ("to" /mod) gówno .

Twierdzenie

Szkoda zachodu i kasy .

 

BTW, troszkę więcej kultury, ten wyraz na g nie jest potrzebny. Zostawiam jak jest, żeby nie było, że cenzura czy coś ;) /mod

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MisioLBN

szkoda zachodu i kasy xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yeti

jak ta charakterystyka tych filtrów w wzmaku jbl jest prawdziwa to kanał suba i tylnych jest zabójczy jak dla mnie...

 

jak grubość ścianki tej obudowy bo solidna widzę.

 

Swoją drogą, ciekawe czy dobrze by sprawdziła się konstrukcja z dwóch osobnych głośników w jednej obudowie?

 

jeżeli głośniki nie będą drastycznie odstawać wyeksploatowaniem i obudowa dobrze policzona to zagra tak samo jak w 2 osobnych, choć ja bym wtedy pokusił się o zastosowanie membrany biernej zamiast jednego głośnika, albo nawet jako 3 element ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wrobeleczek
jak ta charakterystyka tych filtrów w wzmaku jbl jest prawdziwa to kanał suba i tylnych jest zabójczy jak dla mnie...

 

Wykres znalazłem już jakiś czas temu, ale dziś szukając go, poddałem się... :(

Czy jest prawdziwy? Nie mam pojęcia... był na stronie... coś mi świta, że chyba niemieckojęzycznej... jak szukałem jakichkolwiek informacji na temat tego wzmacniacza. Wiesz, ja już upośledzony słuchowo jestem, ale ostatnio mój młody wysiadając stwierdził, że dobrze i "klarownie" gra... nie wiem co miał na myśli bo wysiadał na pociąg...

 

jak grubość ścianki tej obudowy bo solidna widzę.

 

No dość grube... 30mm

 

jeżeli głośniki nie będą drastycznie odstawać wyeksploatowaniem i obudowa dobrze policzona to zagra tak samo jak w 2 osobnych, choć ja bym wtedy pokusił się o zastosowanie membrany biernej zamiast jednego głośnika, albo nawet jako 3 element ;)

 

Ja nawet nie słyszałem o takiej membranie... :D Nie mówiąc o odsłuchu! :D :D

Ale tak tylko teoretyzując, to i obudowa musiałaby chyba być obliczona dla dwóch głośników? Ta membrana miałaby być obliczona w obudowie jako kolejny napędzany głośnik?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8IN

Przetestowałem w 206 z głośniczkami jbl i radiem pioneera i jestem mile zaskoczony :D

w swojej c5 R też planuję tego moda wprowadzić

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
korba77

witam.jestem posiadaczem systemu JBL.wszystko sprawne ale niestety subwoofer gra bardzo slabo praktycznie nie slychac basu o glebokim nie wspomne.jaka moze byc przyczyna.dzieki.pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
korba77
Dnia 21.06.2016 o 17:02, wrobeleczek napisał:

 

Wykres znalazłem już jakiś czas temu, ale dziś szukając go, poddałem się... :(

Czy jest prawdziwy? Nie mam pojęcia... był na stronie... coś mi świta, że chyba niemieckojęzycznej... jak szukałem jakichkolwiek informacji na temat tego wzmacniacza. Wiesz, ja już upośledzony słuchowo jestem, ale ostatnio mój młody wysiadając stwierdził, że dobrze i "klarownie" gra... nie wiem co miał na myśli bo wysiadał na pociąg...

 

 

No dość grube... 30mm

 

 

Ja nawet nie słyszałem o takiej membranie... :D Nie mówiąc o odsłuchu! :D :D

Ale tak tylko teoretyzując, to i obudowa musiałaby chyba być obliczona dla dwóch głośników? Ta membrana miałaby być obliczona w obudowie jako kolejny napędzany głośnik?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×