Jump to content
Sign in to follow this  
8IN

206 RC skrzynia biegów

Recommended Posts

8IN

Witam

Kombinował ktoś kiedyś nad skróceniem skrzyni BE4T, tak wiem normalnie przydałaby się dłuższa, ale zaczynam przygodę z KJS i zauważyłem, że nie niektórych odcinkach traciłem czas min przez brak mocy i momentu na 2 biegu, a na 1 prędkość była zbyt mała a mocy aż nadmiar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dspug

Obczaj sobie tabelke z przełożeniami skrzyń BE np z tego co pamiętam z peugeota partnera jest krótszy mechanizm różnicowy co dużo Ci poprawi dynamikę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

bardzo dobry pomysl :D

trzeba obczaic jeszcze czy dyfer z partnera ma mechanizm na 74 czy 84, bo podobno 74 dlugo nie zwytrzyma w rc

Share this post


Link to post
Share on other sites
dspug

No to jest już kwestia sprawdzenia podrzucam pomysł tylko bo na takim patencie miałem zrobioną skrzynie w Saxo vts MA 1.6 16v był dyfer z berlingo krótszy wsadzony :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

to to saxo musiało ladnie latac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dspug

Wiesz co generalnie czas 0-100 był 0.2 gorszy ale elastyczność silnika nieporównywalna i do tego odepchniecie się np z szykany dużo szybsze także na pewno na plus do kjs :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

znalazle ze sxara miala be4/5 20 DL 40 z przełożeniami 19 x 72

oraz 20 TE 47 z przelozeniami 14 x 62

rc ma 20 DM68 z przelozeniem 17x73

 

wlasnie cos takiego chce wymodzic, zeby lepiej dalo sie wykorzystac moment tego silniczka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
toivias

ściągnij sobie aplikację Bacci Romano na androida, sprawdź sobie możliwe konfiguracje skrzyni i wybierz to co Ci najbardziej pasuje po czym zbieraj graty, modź i zakładaj na auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

zacznijmy czysto teoretycznie

 

Takie mam obecnie przełożenie:

6b55d2916451.jpg

 

 

A takie uzyskałbym po przełożeniu 1 biegu z xsary picasso 2.0 hdi oraz zmiany przełożenia głównego na takie z xsary I Vts

Oczywiscie uzywalem przelozen ze skrzyn biegow z rodziny BE4

skrzynia z picasso okolo 200zl

skrzynia xsara I vts 500zl

f37293e79586.jpg

 

1 odcinka na 51 zamiast na 68

Ciekawe jak wpłynełoby to na moc i moment samochodu ;)

 

 

Swoją drogą po niedazieli wybieram sie zhamować silnik, zobaczymy czy remont nie bedzie pierwszy :D

 

 

teoretycznie odciecie 1 przy 50km/h uzyskałbym przy zmianie głównego przełożenia na 5.66 z alledrogo za 2500zl

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

No i wyszła tragiedia xD

od góra linia momentu, km i strat

na silniku 156km.....

 

wykres:6eb5510bd811.jpg

 

 

a teraz czeka mnie darcie głowicy, czyszczenie,sprawdzenie szczelnosci, pasowanie zaworów, prawdopodobnie nowe pierscienie i ciekawe co jeszcze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

To mój stary silnik przy 250kkm pokazał 145kmxD Na Mahu. Max moment miałem okolice 4,5k i potem słabł, teraz pewnie zupełnie co innego by pokazał bo od 3,5k to on dopiero zaczyna fajnie jechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Green

Serii to nie trzyma :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

Misio a masz ew10j4s czy zwykly?

Bo powiem szczerze, ze wydawało mi sie ze autko osłabło po zmianie rozrządu i w sumie dlatego chciałem sprawdzić moc.

 

teraz bd chciał sprawdzić ustawienie rozrządu i napiecie paska.

 

możesz pokleić wykres to popatrzymy :)

 

a co to tego ze serii nie trzyma to w benzyniakach jest troche inaczej jak w hdi, np audi s3 z fabryki ma 265km a po roku 220, po 2 200 i w takim zakresie oscyluje jego moc, chyba ze co roku przegladasz głowice :)

 

a kolejna sprawa to ze nikt nie kupuje rc zeby nim jezdzic do 3k rpm, z reszta sam przynajmniej raz dziennie odcinam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

bf.125MVT1AX.jpg

 

Takie coś u mnie wyszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431
No i wyszła tragiedia xD

od góra linia momentu, km i strat

na silniku 156km.....

 

wykres:6eb5510bd811.jpg

 

 

a teraz czeka mnie darcie głowicy, czyszczenie,sprawdzenie szczelnosci, pasowanie zaworów, prawdopodobnie nowe pierscienie i ciekawe co jeszcze :D

 

U słabo to ja swojego nie sprawdzam a miałem taki zamiar :lol

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Ile płaciłeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

U Ciebie wykresik ładny :)

 

Buziaczek, dałem 100, ale lepiej nie jedź bo sie wk* jak ja :lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

Wczoraj na S8 złapałem się z RC niebieskim też z Pruszkowa .

Dostał baty .

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

moze miał sportowy wydech remus i stozek pod maska :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

Mowa ze on przegrał .

Ale tak myslę hamowania za 100zł wiarygodna jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Najbardziej wiarygodne wyniki są na obciążeniówce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

spoko, ale tak czy siak powinno wypluc chociaŻ ze 170km a 156 na silniku to juz jest powod do szukania, dzisiaj bd próbowal zapiać test sprezania.

 

 

Niestety zestaw do sprawdzania ktory znalazlem u siebie w garazu jest tylko do diesela ;/

musze kupic do benzynki

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

Pomiar zrobiony na zimnym silniku, zdjecia od ropzrzadu do skrzyni

 

suchy:

11a6f39866eb.jpg

45683cef42ac.jpg

fa0c8759b079.jpg

e5c15675913b.jpg

 

 

na mokrym:

a96586c5007c.jpg

fb381425b6f8.jpg

ac09f3d4d209.jpg

4cbb2ca41669.jpg

 

 

kolor świec wskazuje na zbyt ubogą mieszankę, ale sądze że to przez ciągłe jeżdżenie na vervie

649b65318b7a.jpg

 

 

cisnienie na nopwym silniku podobno wynosi 13,5 bar, ale czy taki ubytek przekłada się na az tak drastyczny spadek mocy?

osobiscie wydaje mi sie ze musze szukac dalej

 

Teoretycznie widac, ze zewnetrzne cylindry sa troche slabsze, ale pewnosci 100% nie mam bo miernik nie byl jakiejs super marki superdokladny xD

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Mój miał 13b na każdym cylindrze po 270kkm po czym pojeździlem z pompą trup i spadło do 12b plus brak podciśnienia w kolektorze :P Nowego silnika nie mierzyłem, lepiej śpie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

nowy blok wedlug kalkulacji ma miec 13,5b, wiec tak maly ubytek nie powinien zabierac odrazu 21km, malo tego 12b jak na 12 lat do wg mnie dobry wynik :)

 

jak nie znajde pomiarami co jest nie tak to dre glowice, ale wtedy juz bd szedl po grubosci i cos bd trzeba dlubnac :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Obniż głowcę żeby go doprężyć :P ja miałem tak robić zebrać 0,6mm i doprężać motor ale trochę mnie koszty przerosły a zawsze potem to można zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...