Jump to content
Sign in to follow this  
8IN

206 RC skrzynia biegów

Recommended Posts

8IN

jak bd chciał dłubnąć to coś tego typu bd kombinował, ale najpierw chce znaleść co go boli, a to gówniane ecu z marelli nie chce współpracować, i ma bardzo mało możliwych pomiarów ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
toivias
No i wyszła tragiedia xD

od góra linia momentu, km i strat

na silniku 156km.....

 

wykres:6eb5510bd811.jpg

 

 

a teraz czeka mnie darcie głowicy, czyszczenie,sprawdzenie szczelnosci, pasowanie zaworów, prawdopodobnie nowe pierscienie i ciekawe co jeszcze :D

 

jakiś śmieszny masz ten wykres:

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

dokładnie i jeszcze słabnie po 6k rpm ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

Ma ktos z was rckowcow lexie, zeby podac mi jakie macie czasy wtrysku benzyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
toivias
Ma ktos z was rckowcow lexie, zeby podac mi jakie macie czasy wtrysku benzyny?

 

jak mi napiszesz gdzie to znaleźć krok po kroku to mogę sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

Sterownik silnika> pomiar parametrów>wtrysk

silnik bez obciazenia swiatla zgaszone, wylaczony nawiew klima radio.

u mnie waha sie miedzy 2.730ms a 3120ms przed adaptacja (dodam ze jezdzilem na 98 z orlenu) miedzy 3.6ms a 4.2 czasem nawet 4.9 z wlaczona klima

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Masz nieszczelny dolot :P Ciśnienie ma być 0.35b max a masz 0,4. Nawet z klimą tyle ma nie być.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toivias
Masz nieszczelny dolot :P Ciśnienie ma być 0.35b max a masz 0,4. Nawet z klimą tyle ma nie być.

 

a zdradź mi co ma klimatyzacja do ciśnienia w dolocie skoro to zupełnie inny układ ?

Dolot mam szczelny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Bardzo prosta sprawa, załącz klimatyzację i spójrz na obroty.... Włączenie klimy powoduje wzrost obrotów. Na jałowym 0.3b podciśnienie, z klimą może dobić 0.35b ponieważ sprężarka obciąża silnik i trzeba delikatnie uchylić krokowca ( w s16 ) lub przepustnicę w rc (DBW) a to powoduje zmniejszenie podciśnienia inaczej wzrost ciśnienia. Kolejnym skutkiem jest wzrost czasu wtrysku o około 1ms.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

wielkie dzieki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

 

u mnie cisnienie w dolocie jeszcze wieksze :D

 

dziwi mnie rco kanistra, praca sond na wydechu, dluzszy o 0.10ms czas ladowania cewek wtryskow

 

swoja droga musialem go niezle przegonic zeby 90 stopni na oleju zlapac

Share this post


Link to post
Share on other sites
toivias
Bardzo prosta sprawa, załącz klimatyzację i spójrz na obroty.... Włączenie klimy powoduje wzrost obrotów. Na jałowym 0.3b podciśnienie, z klimą może dobić 0.35b ponieważ sprężarka obciąża silnik i trzeba delikatnie uchylić krokowca ( w s16 ) lub przepustnicę w rc (DBW) a to powoduje zmniejszenie podciśnienia inaczej wzrost ciśnienia. Kolejnym skutkiem jest wzrost czasu wtrysku o około 1ms.

 

u mnie chyba obroty są niewzruszone po włączeniu klimy - sprawdzę hmm

co do temp oleju ja mam zalaną selenię racing 10w60 i auto jest regularnie gonione :) przy zabawach z kablem, stało na wolnych obrotach przed garażem, więc zero gonienia.

cewki jakiś czas temu zakładałem nówki valeo - w sumie bez powodu, stare mam na półce, mam założone do tego irydowe świece.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

u mnie oliwa valvoline niby jakis racing 10w60 wazne ze pelen syntek, swiece ngk r wedlug serwisowki z ustawiona przerwa, cewka beru byla w aucie nie ma missfire wiec nie wymaga zmiany :P no i dolozylem wkladke filtra z kn :P

 

filmik juz jest dostepny :) yt zmienil jakosc z hd na p360 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

Dzisiaj sie okazało, mam szczeście w Ch* ze nie musze silnika zbierac z asfaltu

dodatkowy wydatek pasek rozrzadu, napinacz i rolka

 

na zdjeciach zle ustawiony napinacz oraz delikatne dotykanie paska rozrzadu, pasek oczywiscie po zewnetrznej stronie zdarty od ocierania sie o obudowe.

 

e9b6bb22aba2.jpg

664168942f5b.jpg

99c4b0b52555.jpg

 

takze od dzisiaj, rzaden p* mechanior nie dotyka moich aut pod kątem technicznym wszystko bd robil wlasnymi silami

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

A pompa wody :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

pompa wody jest cala nowa, nie ma lozów itp wszystko wymieniałem na nowe, teraz leci nowy pasek napinacz i rolka prowadząca, jeszcze z serwisu musze dokumentacje wybrac na temat ustawiania walka ssacego, bo nie mam pewnosci czy jego kolo nie przeskoczylo 1-2 zeby

Share this post


Link to post
Share on other sites
Batrek1990

A po co rolka i napinacz? Wymien sam pasek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

Napinacz po to, ze nie mam pewnosci czy zle napial pasek czy napinacz sie zesral, a rolka prowadzaca ma minimalny luz, prawdopodobnie z powodu nie napietego paska pasek "skakał" i wyrobil lozysko, a ja naprawde ostro traktuje auto, przez co chce miec 100% pewnosci ze problem nie powróci. :)

 

Normalnie pasek nawet nie kwalifikuje sie do wymiany ale wole dmuchać na zimne, bo silnik drogi a nie wiadomo co sie kupuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

Temat rozrządu wreszcie ogarnięty, co prawda zeszło kilka dni, ale robiłem tylko wieczorami i to max 2 godzinki a musiałem ustawić przestawiony rozrząd tak koła wałków przeskoczyły na pasku 0.o

ważne że się udało i stwierdziłem, że zamieszczę mały guide na temat ustawienia rozrządu w RC.

Silnik EW10J4S kod RFK ze zmienna fazą

 

a więc zaczynamy co nam bd potrzebne:

-zestaw blokad taki starczy cena około 150zl

c4c55a9b1202.jpg

5ebb544e7c97.jpg

-nasadka E-14 do kręcenia kołem wałka wydechowego (nie obowiązkowo)

3731c5e53a22.jpg

-nasadki 34 i 38 (34 do kontry poduszki silnika a 38 nie obowiązkowo do kręcenia kołem wałka ssącego)

bb8adbfae436.jpg

-komplet dużych kluczy nasadowych nie musi być taki

235f362dbc3b.jpg

-komplet małych kluchy nasadowych nie musi być taki

34c412159de5.jpg

-pasuje mieć też komplet bitów dłuższych, np do odkręcenia górnej obudowy rozrządu, która jest na imbusa i krótki bit jej nie dosięga

2059a899ed19.jpg

-komplet kluczy płaskich, dobrze mieć oczkowe z grzechotką

9f3279f52919.jpg

- torx 55 do odkręcenia łapy poduszki silnika

-podnośnik i lub podwieszka silnika( bez niej można na podnośniku ogarnąć bez problemów)

-Przyda się też klucz udarowy np taki

4c1676bba159.jpg

-garaż z kanałem i kobyłka(może być klocek drewna

 

 

Opisze ustawienie rozrządu od zera, czyli nie wiemy czy wałki są dobrze ustawione itp.

 

Wjeżdżamy na kanał autem i podnosimy prawy przód podnośnikiem w górę do momentu, w którym bd można obrócić swobodnie kołem, odkręcamy koło najlepiej udarowym 4 szpilki na klucz 17, ściągamy koło, podkładamy kobyłkę/ klocek pod próg tak aby auto nie spadło.

demontaż nadkola 2 wkręty torx 25 od spodu zderzaka, 1 pod progiem i 1 za kołem do progu. teraz 4 kołki patrząc od prawej strony 2 kołki na prawo od kolumny mc persona jeden na górze drugi na dole, trzeci kołek na lewo od mc persona, a czwarty jest na samej górze nadkola, po zdemontowaniu kołków nadkole wychodzi bez problemu.

 

Teraz demontaż komputera wtrysku 1 nakrętka na klucz nr 10, po odkręceniu wychodzi też podpórka przewodów, która rozpinamy od strony kierowcy.

Nad poduszka silnika pokazał się płaskownik przykręcony na 2 śruby 8 na klucz 13, odkręcamy je i wyciągamy płaskowniczek razem z kolejną podpórką przewodów, odkręcamy kontre poduszki nasadka 34, pod nią jest nakrętka na kluch 16.

W tym momencie podwieszamy silnik na belkach lub podnosimy lekko podnośnikiem.

Odkręcamy 3 śruby na torx 55 mocujące łapę silnika do bloku.

Teraz pasuje zdemontować górna obudowę rozrządu, jest na 5 śrubkach 5mm imbusowych (nie wszystkie dostanie zwykły krótki bit) bd też musieli regulować sobie wysokość silnika tak aby był do nich dostęp, zaznaczyłem je na zdjęciu.

c8a0731d2e62.jpg

Aby wyjąć osłonę trzeba minimalnie obniżyć silnik.

 

Teraz pasuje podciągnąć napinacz osprzętu płaskim kluczem 16 i zablokować go przyrządem, zdemontować pasek i odkręcić koło pasowe osprzętu z tłumikiem drgań, trzyma się na 4 śrubach 8 na klucz 13, po jego zdjęciu mamy dostęp do śrub mocujących dolną obudowę rozrządu.

 

b78135614897.jpg

 

teraz blokujemy wał blokadą na skrzyni

c6c0ecee9634.jpg

teraz montujemy blokady koła wału i kół wałków

c64ca128f091.jpg

 

 

Po zablokowaniu wszystkiego, poluźniamy śrubę napinacza klucz 16 płaski i luzujemy napinacz w prawą stronę

2d4938b51f05.jpg

Teraz ściągamy pasek, odkręcamy stary napinacz, rolkę prowadzącą, przy okazji możemy też wymienić pompę wody.

 

Po zakończeniu tego przykręcamy nową rolkę prowadzącą.

W tym momencie opisze jak rozkminić ustawienie kół wałków w przypadku gdy rozrząd nam się rozjedzie lub gdy poprzedni pan mechanik okazał się partaczem ;)

 

Ogólnie obydwa koła można zablokować w 2 miejscach co daje 4 kombinacje złożenia:

- koło wydechowe dobrze koło ssące dobrze ------> silnik pali i ma moc

- koło wydechowe dobrze koło ssące źle ------------> silnik pali nie ma mocy

- koło wydechowe źle koło ssące dobrze -------> silnik pali nie ma mocy

-koło wydechowe źle koło ssące źle ---------> silnik nie pali brak kompresji

 

 

Blokady pasują we wszystkie 4 podane punkty, a przestawienie wynosi mniej-więcej 2 zęby dla obydwu kół.

 

koło ssące:

 

7486e6153239.jpg

 

 

koło wydechowe:

 

6cc22995c901.jpg

 

Gdy już jesteśmy pewni odpowiedniego ustawienia kół wałków, napinamy wskaźnik nowego napinacza za pomocą przyrządu:

437e94c87070.jpg

187713d0d18d.jpg

 

teraz wkładamy blokadę wskaźnika (mi odłamał się od niej drucik, ma być on skierowany ku górze tak aby od góry go wyciągnąć później)

08f023ff175b.jpg

a zablokowany wygląda tak:

fb6c30a9ce5c.jpg

 

Gdy to ogarniemy przykręcamy go do bloku na tyle mocno aby dało się jeszcze regulować napinacz imbusem.

 

Teraz potrzebne bd 2 osoby lub przyrząd do przytrzymania nowego paska zębatego na kole wału tj. jedna osoba trzyma pasek na kole wału i pilnuje aby nie przeskoczył, a druga zakłada pasek dalej od góry.

 

kolejność:

koło wału> rolka prowadząca > koło ssące > koło wydechowe> napinacz> pompa wody

 

po rolce prowadzącej przykładamy pasek do koła ssącego (wyciągamy na chwile blokade), kręcimy nim kluczem 38 jeden ząbek w prawo i zakładamy pasek, teraz wracamy 1 ząbek w lewo (pasek się nam ładnie napina) i blokujemy koło.

Pilnujemy teraz, aby pasek na tym kole nie przeskoczył ( jak dla mnie najlepsze było wsadzenie klucza który zaklinował się między paskiem a obudową.

 

W tym miejscu potrzebujemy klucza E-14 (wyciągamy blokade koła wydechowego) i kręcimy jeden ząbek w prawo zakładamy pasek, kręcimy 1 ząbek w lewo i zakładamy blokade koła wydechowego.

Teraz mamy pasek napięty od wału aż do koła wydechowego.

Pasek zakładamy na napinacz i pompę wody.

 

Sprawdzamy czy pasek ładnie leży i czy jest napięty między kołami wydechowym a ssącym i ssącym a kołem wału.

Jeśli tak wyciągamy przyrząd do blokowania wskaźnika napinacza.

 

Kolejno usuwamy blokady wału na skrzyni > wału na kole pasowym > na kole ssącym > na kole wydechowym.

 

Teraz napinamy imbusem napinacz w lewo do momentu aż wskaźnik stanie na środku wycięcia i dokręcamy nie do końca napinacz kluczem 16.

 

Robimy 10 obrotów wałem w prawą stronę i wkładamy wszystkie blokady, aby sprawdzić czy gdzieś nie przeskoczyło, jeśli jest w porządku, pozbywamy się blokad i korygujemy ustawienie napinacza według obrazka:

81fe5d1c4148.jpg

 

 

Po prawidłowym napięciu paska postępujemy kolejno:

montaż dolnej obudowy rozrządu

montaż koła pasowego osprzętu

montaż paska osprzętu

montaż górnej obudowy rozrządu

montaż łapy silnika i jej el

montaż sterownika silnika

montaż nadkola

montaż koła

 

Teraz otwieramy piwko, zapalamy samochód i cieszymy się z udanej roboty :)

 

 

 

Do całej procedury polecam:

1. odłączyć akumulator

2. robić wszystko powoli, sprawdź 2 razy

3. wykręcić świece, aby było słychać kompresje i było łatwiej kręcić wałem

4. rolka prowadząca i napinacz zapodać klej do gwintów

5. jeśli odkręcasz główną śrubę wału klej obowiązkowy

 

 

Jeśli o czymś zapomniałem proszę pytać lub przypomnąć :)

 

 

Czas roboty dla laika 6-8h dla kogoś kto wie co robi 2-3h max

 

Co do tematu mocy w moim aucie jest niebo lepiej, na dniach bd sprawdzał ponownie ciśnienie na garczkach i umawiam się na hamownie disco polo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Kolego świetna robota z tym guidem. Myślę, że super byłoby utworzyć nowy temat i przypiąć go właśnie jako guide. Byłoby dla potomnych, można też pdf'a skleić w razie gdyby zdjęcia wygasły. Jeszcze raz gratuluję mega świetnej pracy!

Share this post


Link to post
Share on other sites
8IN

Nmzc, a podklejanie czy coś to już chyba robota moda/ adma ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

No ładnie ładnie......ale jak sobie przypomnę opcję z wymianą kompletnej pompy to mi się włos jeży

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Owszem, robota moda, ale najpierw musi powstać osobny temat ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...