Jump to content

Sprzęgło z 1.6 hdi zamiast 1.4


Recommended Posts

Panowie ! ;)

 

W pugu siada mi łożysko, więc wymiana tuż tuż ale wymieniam już ze sprzęgłem tylko z racji późniejszego planu chipa nie chcę zakładać tak słabego sprzęgła, które później nie przeniesie więcej NM.

 

Teraz prośba do kogoś kto ma dostęp do danych albo, pracuję w inter carsie etc.

 

Mianowicie tak: czy koło zamachowe wraz z tarczą oraz łożyskiem od 1.6 hdi 90 (np partner) wejdzie do 1.4 hdi ? Bo zapewne sama tarcza z dociskiem nie podejdzie na koło w 1.4. U mnie sprzęgło jest na linkę nie jak w 1.6 hdi na hydraulikę, ale nie powinno to kolidować.

 

Szybka akcja, bo części muszę zamawiać, by w przyszłym tygodniu to zrobić.

 

Ps. Spiek odpada bo to się nie będzie kalkulowało i na miasto nie chcę mieć pedału sprzęgła rodem z ursusa c360 ;)

Link to post
Share on other sites

Problem jest taki, że sprzęgło z 1.6 HDi 90KM jest większe (230mm zamiast 200mm) i musiałbyś oddać do toczenia koło zamachowe z 1.6 i przełożyć zębatkę z tego mniejszego. Nie wiem jak osadzony jest rozrusznik i czy to da radę zrobić bo zębatka będzie "wewnątrz". No chyba, że da się go jakoś dać inaczej. Nie wiem jak to wygląda w środku. Nie myślałeś o wzmocnieniu docisku i nabiciu od nowa starej tarczy?

 

P.S lepiej już sprzęgło + koło z 1.4 HDi z 307 bo były wersje 200mm i 230mm (chyba takie samo jak w 1.6 HDi 90KM) a jeśli chodzi o rozstaw śrub na wale to jest taki sam.

Link to post
Share on other sites

Z dotoczeniem problemu, by nie było mam świetnego tokarza. Gorzej jak piszesz z wieńcem koła, ale o ile wiem rozruszniki jak i bloki w tych dwóch wersjach są niemalże takie same. Kurde nie mam jak sobie wszystkiego pomierzyć, bo auto ciągle pod blokiem czeka na wymianę.

 

Tak jak już pisałem spiek odpada. Ewentualnie mógłbym go zrobić na zamówienie, ale musiałbym zakładać cały zestaw hydraulicznego sprzęgła od 206 1.6 hdi, by to lżej chodziło.

 

 

Już łatwiej było zmienić koło dwumasowe na sztywne w poprzednim 206 ;p.

 

O rozstawie na wale to już też wiem, iż jest identyczny. Skłaniałem się założyć cały zestaw wraz z kołem tylko jak na złość nie pomierzyłem niegdyś jak przerabiałem dwumas i jestem w kropce, bo tak bym musiał teraz jeździć po szrotach w Toruniu i porównywać koła zam.

Link to post
Share on other sites

Raz sie żyje. Zamówione kolo od 1.6 hdi i sprzęgło. Zobaczymy w praniu co to wyjdzie :D

Link to post
Share on other sites

Nie mogłeś oddać sprzęgła do obicia kevlarem i docisku do wzmocnienia ? Sprawdziłeś czy to wgl mieści się w skyrznie ? Ja mam w 2.0 16v sprzęgło z 2.0HDI które niby ponad 300nm przenisie ale mam wrażenie że oryginał z benzyny był mocniejszy jak to z HDI...

Link to post
Share on other sites

Dlatego napisałem, że raz się żyje. W razie W zamawiam sprzęgło do 1.4 na warsztat i tego samego dnia je zakładam, dlatego nic straconego. Dzwoniłem do jednego z większych szrotów w Toruniu posiadających części do PSA. Ale te głąby nie pozwolą na to, by porównać dwa komplety i kupić jeden.

Link to post
Share on other sites

Już wszystko wiadomo. Jak się okazało flansza skrzyni jak i cała skrzynia w 1.4 jest dużo mniejsza od 1.6. Koło zamachowe z 1.6 to praktycznie cała średnica skrzyni. Nic straconego dla potomnych już wiadomo, wszystko zostało od 1.4 założone i bangla. A łożysko miałem tak rozwalone, że jak je dotknąłem to się rozsypało ;o 13-ście lat przejeździło ;).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...