Jump to content
Sign in to follow this  
anikam

Falowanie silnika przy skręcie

Recommended Posts

anikam

Moi drodzy mam mały problem. Mianowicie podczas skrętów kierownicą na postoju ( stoje np na światłach i skręcam kołami) zaczynają mk falować obroty. Domyślam się że załącza się wtedy pompa wspomagania ale czy to falowanie to normalna sprawa czy jednak coś nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

nie że załącza się pompa wspomagania bo ona pracuje cały czas, tylko zwiększa się jej obciążenie. lekkie przysiadanie obrotów nie jest niczym złym, natomiast przy mocno wyeksploatowanej pompie silnik potrafi zgasnąć nawet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
anikam
nie że załącza się pompa wspomagania bo ona pracuje cały czas, tylko zwiększa się jej obciążenie. lekkie przysiadanie obrotów nie jest niczym złym, natomiast przy mocno wyeksploatowanej pompie silnik potrafi zgasnąć nawet.

 

Hmm czyli może być już pompa na dojechaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pablo29

Tak, pewnie niestety tak jest...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Jeżeli wspomaganie działa poprawnie (znaczy nic nie przerywa , haczy itp) to pompa jest ok. Jej koniec to najczęściej problemy z płynnym działaniem wspomagania lub wycieki. Początkiem końca jest wycie na maksymalnym skręcie w prawo lub lewo (wtedy jest maksymalnie obciążona). Falowanie o którym piszesz - o jakim zakresie tego "falowania" mówimy? - ponieważ jest to normalne zjawisko w tego typu silnikach - powiedzmy o niezbyt wygórowanych mocach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
anikam
. Falowanie o którym piszesz - o jakim zakresie tego "falowania" mówimy? - ponieważ jest to normalne zjawisko w tego typu silnikach - powiedzmy o niezbyt wygórowanych mocach ;)

 

Falowanie wystepuje miedy 2 kreskami np. Na postoju mam ok 800 obrotów a skoczy do ok 1000/1100 i spada do 800

Share this post


Link to post
Share on other sites
0Nemesis

Hm podepnę się pod rozmowę. Bardziej opłaca się regenerować pompę czy kupić zamiennik/ używkę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Używka - taniej i pewniej. (jest tego od groma i ciut ciut ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites
anikam
Hm podepnę się pod rozmowę. Bardziej opłaca się regenerować pompę czy kupić zamiennik/ używkę ?

 

Ja troche szukałem w tym temacie i większość osób polecała regenerować swoją pompę, bo noe wiadomonile ta używka jeszcze pochodzi.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Falowanie wystepuje miedy 2 kreskami np. Na postoju mam ok 800 obrotów a skoczy do ok 1000/1100 i spada do 800

 

Myślicie że takie falowanie jest w normir czy zacząć myśleć o naprawie pompy ewentualnie innych rzeczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Ja bym nic nie ruszał - takie falowanie jest normalne (j/w pisałem , silnik nie jest "Arnoldem spalinówek" więc wspomaganie hydrauliczne jest dla niego pewnym obciążeniem). Zwłaszcza przy załączonych innych odbiornikach , a biorąc pod uwagę porę roku - jest ich sporo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubakoch

po prostu zwiększa się obciążenie na pompie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mechanik 90

U mnie też minimalnie falują obroty przy skrętach na postoju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...