Skocz do zawartości
anikam

Falowanie silnika przy skręcie

Rekomendowane odpowiedzi

anikam

Moi drodzy mam mały problem. Mianowicie podczas skrętów kierownicą na postoju ( stoje np na światłach i skręcam kołami) zaczynają mk falować obroty. Domyślam się że załącza się wtedy pompa wspomagania ale czy to falowanie to normalna sprawa czy jednak coś nie tak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yeti

nie że załącza się pompa wspomagania bo ona pracuje cały czas, tylko zwiększa się jej obciążenie. lekkie przysiadanie obrotów nie jest niczym złym, natomiast przy mocno wyeksploatowanej pompie silnik potrafi zgasnąć nawet.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anikam
nie że załącza się pompa wspomagania bo ona pracuje cały czas, tylko zwiększa się jej obciążenie. lekkie przysiadanie obrotów nie jest niczym złym, natomiast przy mocno wyeksploatowanej pompie silnik potrafi zgasnąć nawet.

 

Hmm czyli może być już pompa na dojechaniu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pablo29

Tak, pewnie niestety tak jest...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Jeżeli wspomaganie działa poprawnie (znaczy nic nie przerywa , haczy itp) to pompa jest ok. Jej koniec to najczęściej problemy z płynnym działaniem wspomagania lub wycieki. Początkiem końca jest wycie na maksymalnym skręcie w prawo lub lewo (wtedy jest maksymalnie obciążona). Falowanie o którym piszesz - o jakim zakresie tego "falowania" mówimy? - ponieważ jest to normalne zjawisko w tego typu silnikach - powiedzmy o niezbyt wygórowanych mocach ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anikam
. Falowanie o którym piszesz - o jakim zakresie tego "falowania" mówimy? - ponieważ jest to normalne zjawisko w tego typu silnikach - powiedzmy o niezbyt wygórowanych mocach ;)

 

Falowanie wystepuje miedy 2 kreskami np. Na postoju mam ok 800 obrotów a skoczy do ok 1000/1100 i spada do 800

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
0Nemesis

Hm podepnę się pod rozmowę. Bardziej opłaca się regenerować pompę czy kupić zamiennik/ używkę ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Używka - taniej i pewniej. (jest tego od groma i ciut ciut ;))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anikam
Hm podepnę się pod rozmowę. Bardziej opłaca się regenerować pompę czy kupić zamiennik/ używkę ?

 

Ja troche szukałem w tym temacie i większość osób polecała regenerować swoją pompę, bo noe wiadomonile ta używka jeszcze pochodzi.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Falowanie wystepuje miedy 2 kreskami np. Na postoju mam ok 800 obrotów a skoczy do ok 1000/1100 i spada do 800

 

Myślicie że takie falowanie jest w normir czy zacząć myśleć o naprawie pompy ewentualnie innych rzeczy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Ja bym nic nie ruszał - takie falowanie jest normalne (j/w pisałem , silnik nie jest "Arnoldem spalinówek" więc wspomaganie hydrauliczne jest dla niego pewnym obciążeniem). Zwłaszcza przy załączonych innych odbiornikach , a biorąc pod uwagę porę roku - jest ich sporo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubakoch

po prostu zwiększa się obciążenie na pompie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mechanik 90

U mnie też minimalnie falują obroty przy skrętach na postoju

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×