Skocz do zawartości
paenitens

Łożyska koła

Rekomendowane odpowiedzi

paenitens

Cześć,

 

Mam dwa płytania odnośnie łożysk koła przód w Peugeot 206 1.4 SW benzyna rok 2004. Jeśli to istotne dotyczy koła przedniego pasażera (prawa strona)

 

1) Jaki może być powód tego że w przeciągu roku dwa razy już wymieniałem łożyska a przede mną trzeci raz? pierwszy raz po 28 tys. km - mechanik powiedział że wilgoć się dostała i się rozleciało. Teraz żenada po calości, nie wiem jakiej firmy łożyska ale za 90zł i padło po.. 4 tygodniach = 1400km (w tym 1200km trasa Warszawa -> Szczecin) Macie pomysł co może być powodem? Poza oczywiście niską jakością łożysk (no bo chyba bez przesady?) w międzyczasie wymieniałem maglownicę, drążek stabilizatora i wahacz (choć to druga strona). Czy tą część można na tyle źle zamontować by dochodziło do takiej sytuacji?

 

2) Doczytałem na forum że dużo ludzi poleca łożyska SKF lub SNR. Czy dobrze wygooglowałem że ten zestaw będzie pasował http://allegro.pl/skf-lozysko-kola-przod-peugeot-106-206-306-i6006001258.html lub http://allegro.pl/snr-lozysko-kola-przod-citroen-c2-c3-peugeot-206-i5240732966.html ?

 

Dzięki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomekkur

Jezeli inne podzespoly zawieszenia sa wybite to lozysko dostaje po dupie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paenitens
Jezeli inne podzespoly zawieszenia sa wybite to lozysko dostaje po dupie.

 

mówimy o przednich podzespołach? tak jak pisałem maglownica była wymieniona, nie ma juz luzów. Wahacz lewy też, prawy jest ok, prawy drążek stabilizatora ogarnięty, z lewym na przeglądzie nic nie mówili by było ciężko. Co tak naprawdę jeszcze pozostaje? Opony w zasadzie nowe, 4tys. km

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Dokręcenie nakrętki półosi i sam montaż wiele zmienia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
HunterMHDK

Dodatkowo w niektórych zestawach są dołączane gumowe uszczelniacze łożyska - zakładane przed łożyskiem - z blachą (dolny prawy róg na foto poniżej). Z tego co wiem można je śmiało pominąć, ponieważ nowe serie łożysk nie są narażone na zabrudzenia a ten dodatkowy element może powodować tarcie o łożysko i jego nierówną eksploatację.

c0ec_vkba3556.jpg

 

A kolega Longbow ma rację. Nie trzeba wprawdzie kurczowo trzymać się siły dokręcenia (w 206 bodajże 200Nm, ale nie jestem pewnie), ale jak się przesadzi to kicha. BTW, w 206 jest łożysko stożkowe/podwójne skonstruowane w taki sposób, że po przykręceniu nie wykonujemy obrotu w lewo jak ma o miejsce w niektórych WAG'ach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×