Jump to content

Mercedes a 160


Mazureczka00

Recommended Posts

Mazureczka00

Cześć, właśnie sprzedałam swojego peugeota i szukam czegoś innego do 5 tyś.

Wiem ,że to forum nie jest po to bym pytała o mercedesa ,ale moze ktoś się zna i mi pomoże i powie coś więcej o takim autku :) :

https://www.olx.pl/i2/oferta/mercedes-a-160-1-6-balu4el-szybyklima-CID5-IDkxptV.html#:c71f5178ab

 

:))

Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw

Klasa A serio?

1.6 to najbardziej awaryjne silniki, tak jest na łańcuszku ale nigdy nie wiesz kiedy wywali korbowód...

Pęknie tam pasek osprzętu to tylko laweta, nikt tego na drodze nie wymieni a w warsztacie cena wymiany tego paska powali na kolana(przej... dostęp żeby to wymienić).

Z rozrusznikiem jest podobnie...

Pod plastikami na progach kupa rdzy, zbiornik paliwa metalowy pomimo że podłoga i zbiornik są osłonięte plastikowymi osłonami lubi mocno korodować.

Co nie zgnije to tylna klapa, podłoga bagażnika i błotniki przód bo to plastiki.

W 206 przełącznik zespolony z czasem potrafił się zepsuć, w a klasie zepsuje się szybciej....

Link to post
Share on other sites

Brat mial A170 w półautomacie ogółem autko spoko jest tylko ze do 120km/h, na zakretach zarzuca budą. Z tyłu nie wygodnie zbyt prosto się siedzi kąt 90 stopni. Autko jedynie do miasta

Link to post
Share on other sites

17 lat 150 tyś przebiegu - stan idealny. Niemiec (zapewne dziadek) kupił i nie jeździł bo tylko chodził do garażu posłuchać radia (w domu Helga zagłuszała) ;)

A tak serio model tragiczny i drogi w obsłudze. Jedyne co tam można zrobić bez wyciągania silnika to zalać paliwo do zbiornika ;)

Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw

Nowsza A klasa i B klasa z takim silnikiem jest nie wiele lepsza za to dużo droższa.

Brałem pod uwagę A klase w169 i jak zobaczyłem rdze na dachu i na rantach na dole drzwi dałem sonie całkowicie z tym spokój, nic poza wyglądem ten pojazd nie posiadał...

Nowsza A klasa tez ma silnik pod skosem umieszczony i takie same wysokie koszty utrzymania.

Coś takiego podobnego sylwetką i o wiele mniej awaryjnego to Mitsubishi Colt taki od 2005 roku produkcji. Nie koroduje i nie psuje się jak a klasa, przyzwoicie jedzie i dość wygodny ogólnie postaw takiego colta obok A klasy to nie spojrzysz na A klasę.

Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

Klasa A .

miałem przez kil lat warsztacie ok 10szt i to nawet młode ale juz bez progów .podłogi

itp.

Nie kupił bym nigdy tego auta .

Link to post
Share on other sites

Mi się wydaje, że w A klasie jest dość dziwna pozycja za kierownicą. Zazwyczaj jak widzę na ulicy to ludzie siedzą z głową w dachu, jakoś nieergonomicznie. Ja sam tylko siedziałem kiedyś w takim ale niewiele pamiętam z tej przygody :P

Link to post
Share on other sites

Kilka lat temu Matula była zainteresowana 4-5 letnią A klasą, co skutecznie udało mi się wybić jej z głowy.

1. Rdza wszędzie. Zaczynając od tylnej klapy, tylne błotniki, zbiornik paliwa,progi, podłoga aż do przednich błotników.

Żeby doprowadzić ją do normalnego stanu trzeba by przynajmniej z 5000 włożyć.

 

Od tamtej pory nie myśli nawet o mercedesie i to nie ważne czy A klasa, czy "lepsze".

 

Za 5 tys to nie znajdziesz dobrego egzemplarza na 100%.

Link to post
Share on other sites

Kolego, byłem moderatorem na forum A-klasy przez jakiś czas(nagroda za propozycję poprawienia czytelności forum) i siedziałem nocami czytając forum. Ogólnie autko nie do polecenia, chyba że wrogowi. Cena przełącznika zespolonego w ASO(bo tam był najtaniej) za jedyne 560zł opis naprawy znajdziesz na forum(mojego autorstwa) ogólnie mechanika nie znajdziesz za szybko, a jak znajdziesz to cię skasuje jak za zboże za mękę przy tym aucie....

Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw

Pół automatyczna?

Raczej zwykła skrzynia i sprzęgło automatyczne z elektryczną pompką po sprzęgła umieszczoną za lewym błotnikiem(przód). Pompki te nie były wieczne...

Automatyczne też były ale to typowy automat.

Dalej trzymając się tematu w tych A klasach często sypały się też pompki centralnego zamka i rozszczelniały się przewody właśnie te od tych zamków i stale problemy z tym związane.

Jak pisałem wyżej lepiej sobie kupić nowszego colta dokładając ze 2 czy 3 tyś więcej i cieszyć się praktycznie bezawaryjnością niż kupić A klasę i mieć mnóstwo problemów ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...