Jump to content
Sign in to follow this  
Pepe007

Kolektor wydechowy 2.0 16V

Recommended Posts

Pepe007

Witam, czy demontował ktoś może kolektor wydechowy w 2.0 16V ? Czy da się to zrobić w miarę bezproblemowo ? Teoretycznie jest tylko 10 nakrętek do odkręcenia i opaska łącząca z dalszą częścią układu wydechowego. Czy jest dostęp od góry, spod maski, czy trzeba demontować zawieszenie jak niektórzy mnie straszą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dawid_bielice

Ja będę w majówkę ściągał ale wiadomo śruby są jakie są więc lekka batalia może być :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

zależy co chcesz zrobić :) odkręcić można od góry (przynajmniej mój rurak 4-1 się da) ale żeby wyjąć to silnik trzeba ruszać, możliwe że dało by radę rozpiąć go z poduszek opuścić i pójdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pepe007

Chcę zdjąć seryjny kolektor i wymienić pod nim uszczelkę. Zastanawiam się jedynie nad dostępem do śrub i miejscem na wymontowanie kolektora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

jak tylko uszczelka to nie musisz wyciagać. odkręcasz od góry, rozpinasz wydech, kolektor CI opadnie, ze szpilek aby go zsunać, uszczelke wyalasz zakładasz nowa i skrecasz. Ja swój kolektor wyciągalem 2x. Pierwszy raz odkreciłęm go ap otem cały silnik wyjechał, przy wkładaniu zrobiłem tak że położyłem go na swoim miejscu włożyłem silnik i przykreciłem, a drugim razem sama głowice aby zrywałem ale kolejność ta sama tylko zamiast silnika to głowice wyjąłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pepe007

Myślę, że też w weekend majowy się za to zabiorę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrian055

jak chcesz mam nowa uszczelke kolektora:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pepe007

Dzięki, ale już kupiłem. Liczyłem, że uda mi się zdemontować całkiem ten kolektor w miarę prosto, bo coś mi w nim chyba brzęczy. Czytałem że rurki w nim brzęczą i trzeba pospawać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
YarkoNV

Odkręć go, wywal albo odsuń katalizator, silnik na lewarek tylko mądrze go złap od spodu, wywal łape przy sterowniku silnika i opuść go na lewarku na dół. Wtedy do góry MOŻE będzie tyle miejsca że się przeciśnie, jeśli nie to trzeba odkręcić łape z dołu tą która jest przykręcona do wózka i wtedy opuszczać silnik. Kata musisz odsunąć albo coś bo kolektor siedzi na szpilkach więc trzeba go wysunąć. Myślę że da radę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pepe007

Dzięki za radę, tak spróbuję i mam nadzieję, że bez wyciągania silnika uda mi się go wyciągnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...