Jump to content
Michax

Wymiana plynu wspomagnia

Recommended Posts

Michax

Witam,

Chciałbym wymienić płyn wspomagania w mojej 206, czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak się za to zabrać?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
NECRO12
Witam,

Chciałbym wymienić płyn wspomagania w mojej 206, czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak się za to zabrać?:)

 

https://zapodaj.net/ba86d49cbd933.png.html

jak poluzowałem tą spinkę przy wężu i spuściłem cały płyn wspomagania. Tylko dobry pojemnik trzeba bo płyn będzie leciał z węża i zbiorniczka. Ja nie znam innego sposobu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michax

A potem tylko uzupełnić ? Odpowietrzyć trzeba?

Share this post


Link to post
Share on other sites
NECRO12
A potem tylko uzupełnić ? Odpowietrzyć trzeba?

 

Jak ściągniesz tą zapinkę z węża jest ją bardzo ciężko założyć z powrotem.

dolewasz płynu tak z połowę zbiorniczka i kręcisz kierownicą aż przestaną lecieć pęcherze powietrza (raz w jedno stronę do oporu raz w drugą). Później dolewasz do odpowiedniej wartości podziałki i powinno grać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

Jak ściągniesz tą zapinkę z węża jest ją bardzo ciężko założyć z powrotem.

 

Jak masz specjalne szczypce do tych opasek clik . to bez problemu znowu zapniesz .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michax

Czyli jak spuszczę cały płyn składam węże do kupy i dolewam polowe płynu i kręcę kierownica pare razy ale na włączonym silniku czy na wyłączonym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmax
Czyli jak spuszczę cały płyn składam węże do kupy i dolewam polowe płynu i kręcę kierownica pare razy ale na włączonym silniku czy na wyłączonym ?

 

a jak się ma odpowietrzyć pompa wspomagania gdy silnik będzie wyłączony? Odpowietrzanie tylko na załączonym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Green

U was wspomaganie lepiej działa na konkretnym płynie? Czy raczej tak samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmax
U was wspomaganie lepiej działa na konkretnym płynie? Czy raczej tak samo?

 

Najlepiej mi działa po flaszce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
fozilisu
Najlepiej mi działa po flaszce :P

 

Hahaha, No tak :lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
devis92

Witam! ;)  odświeże temat.

Czy do wymianu tego oleju do wspomagania wystarczy poluzować tą spinke na wężyku podaną na zdjęciu i to wszystko? :)

Mógłby ktoś bardziej rozpisać temat, podać więcej instrukcji?

We wcześniejszych tematach szukałem ale np. zdjęcia które były by bardzo pomocne już nie istnieją.

 

Edited by devis92

Share this post


Link to post
Share on other sites
Green

Nie ma tu dużej filozofii, zdejmujesz wąż, zalewasz płyn i gotowe 

Edited by Green

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

A co do oleju można zastosować zielony? Bo mam pompę z 206+ i pod korkiem uszczelka jest koloru zielonego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
2 godziny temu, tomekkur napisał:

A co do oleju można zastosować zielony? Bo mam pompę z 206+ i pod korkiem uszczelka jest koloru zielonego.

Ja do 206 bez plusa wlałem olej o specyfikacji Dexron II (czerwony). Do plusa szukaj olej który ma specyfikację Peugeot S71 2710.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Nie mam plusa tylko pompę od plusa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
19 minut temu, tomekkur napisał:

Nie mam plusa tylko pompę od plusa. 

No wiem, jak pompa jest od plusa to według mnie powinieneś zalać olej zgodny ze specyfikacją Peugeot S71 2710. Na przykład taki : 

http://allegro.pl/total-fluide-da-elektycznego-wspomagania-1l-i6467119735.html?reco_id=ba2f8f89-ecc9-11e7-bda2-246e9680b6a8&bi_c=Product&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekkur

Teraz miałem atfa zalanego to nie mogę dać tego totala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
2 godziny temu, tomekkur napisał:

Teraz miałem atfa zalanego to nie mogę dać tego totala.

To lej to co miałeś zalane, w czym problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Trzeba dobrać olej pod specyfikację producenta. Kiedyś wymieniałem sobie w golfie i po kolorze wyglądał na pochodny czerwonego - zalałem i szlag trafił uszczelnienia w maglownicy (okazało się , że jednak powinien być zielony tylko był tak styrany , że już nawet kolor stracił).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mechanik 90

Ja zmieniam olej w spomaganiu w ten sposób wysysam duża strzykawka płyn ze zbiorniczka i dolewam do stanu nowego odpalam kilka skrajnych skrętów i znów wysysam operacje powtarzam ze 4 razy i w całym układzie jest nowy po spuszczeniu ze zbiorniczka i dolaniu nowego w przekładni zostaje stary i później miesza się z nowym więc jest taki nie do końca całkiem nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mechanik 90

I miałem czerwony to zalalem czerwony atf i wszystko gra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Godzinę temu, Mechanik 90 napisał:

Ja zmieniam olej w spomaganiu w ten sposób wysysam duża strzykawka płyn ze zbiorniczka i dolewam do stanu nowego odpalam kilka skrajnych skrętów i znów wysysam operacje powtarzam ze 4 razy i w całym układzie jest nowy po spuszczeniu ze zbiorniczka i dolaniu nowego w przekładni zostaje stary i później miesza się z nowym więc jest taki nie do końca całkiem nowy

Ja robiłem dokładnie tak samo. Olej z czarnego teraz jest fajny czerwony więc ten sposób zdaje egzamin :) Do swojego zalałem Mobil1 ATF 220.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

U mnie Motul Multi ATF :-)

Ale fabryczny to nie był czarny, z tym że nasze drogi się rozeszły przy wyjmowaniu silnika ;-)

Edited by Istreed

Share this post


Link to post
Share on other sites
gregor123

Czytam o waszych sposobach na wymianę tej oliwy i mam jeszcze inny sposób. 

Podnieść auto przodem do góry aby kola wisiały. Wypromować zawartość zbiorniczka i dalej kręcić kierownica olej bedzie napływal  z maglownicy. Cały czas to co sie pojawi wyciągać. Kręcić do oporu w jedna to w druga stronę. Później poprostu wlać świeży olej i tak samo kręcić prawo lewo aż stan sie ułoży. Oczywiście wszystko to na wyłączonym silniku dla tego przód podniesiony, zeby łatwiej kręcić. Na koniec mozna odpalić i sprwdzic   stan na pracujacym silniku i zeby wszytkie  bable wyszly.

Ten sposob sprawdził sie w kilku autach, do wypompowania używałem gruszki do przepompowywania paliwa z dizla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...