Skocz do zawartości
  • Podobna zawartość

    • jubaczu
      Przez jubaczu
      Pilne pytane. Proszę o pomoc. Potrzebuję wyczerpującej odpowiedzi. Z góry dziękuję. Jakiś czas temu zacząłem podejrzewać swoją żonę o zdradę. Skąd się dowiedziałem? No bo zachowywała się typowo dla takich sytuacji. Gdy odbierałem telefon w domu, po drugiej stronie odkładano słuchawkę. Miała często spotkania z koleżankami, niespodziewane wyjścia na kawę czy po książkę. Na pytanie "z kim z naszych wspólnych znajomych się spotyka", odpowiadała, że są to nowe przyjaciółki i ja ich nie znam. Zazwyczaj czekam na taksówkę, którą ona wraca do domu, jednak żona wysiada kilkaset metrów wcześniej i resztę drogi idzie na nogach, tak że nigdy nie widzę jakim samochodem przyjeżdża i z kim. Kiedyś wziąłem jej komórkę, tylko aby zobaczyć która godzina. Wtedy ona po prostu dostała szału i zakazała dotykać jej telefonu. Przez cały ten czas nie mogłem się zdecydować, by porozmawiać z nią o tym wszystkim. Pewnie nie dowiedziałbym się prawdy, gdyby nie przypadek. Pewnej nocy żona niespodziewanie gdzieś wyszła. Ja się zainteresowałem, że coś nie tak. Wyszedłem na zewnątrz. Postanowiłem schować się za naszym samochodem, skąd był doskonały widok na całą ulice, co pozwoliłoby mi zobaczyć, do jakiego samochodu wsiądzie. Kucnąłem więc przy  swoim 206 i nagle z niepokojem zauważyłem, że tarcze hamulcowe przy przednich kołach mają jakieś brunatne plamy, podobne do rdzy. Proszę mi odpowiedzieć, czy ja mogę jeździć z takimi tarczami hamulcowymi, czy trzeba je stoczyć? Jeżeli natomiast trzeba ja wymienić, to czy można zamontować tańszy zamiennik, a nie oryginalne, a jeżeli tak, to które najlepiej?
    • KwM206
      Przez KwM206
      Witam, chodzi o mojego peugeota 206 1.4HDI 2004r. otóż podczas jazdy z prędkością ponad 60km/h, zapala się kontrolka ABS-u, potem przy wyższej prędkośći pojawia się już problem bo auto, a raczej hamulce same tak jakby hamują i odpuszczają i tak cały czas, pomaga tylko zwolnienie i na nowo nabijanie prędkości... dodam, że to tylko jedno koło, prawe tylne. Jest to dosyć uciążliwe i niebezpieczne, ale nie wiem od czego się zabrać, komputer nie widzi układu Abs i nie wiem w czym jest problem
      Pomocy! 
    • MaciekkM
      Przez MaciekkM
      Witam,
      Mam zamiar wstawic w koncu katalizator do swojego puga. Pug 1.4 75KM z sekwencyjna LPG. Do teraz jezdzil bez katalizatora na samej rurze ale mam dosc i halasu i sumienie gryzie ze zanieczyszczenia tworze. Czy po zainstalowaniu takiego katalizatorka moge liczyc na spore wyciszenie samochodu i czy spadek mocy bedzie odczuwalny?
      Oczywiscie najwazniejsze pytanie. Czy katalizator z tego ogloszenia sie nadaje? https://www.olx.pl/oferta/katalizator-peugeot-206-1-4i-CID5-IDqdp0p.html#3bc7427c8a
      Dziekuje i pozdrawiam,
      Maciek
    • Kruko32
      Przez Kruko32
      Witajcie.

      Mam problem z demontażem bębna hamulcowego. Nie daje się go w żaden sposób ściągnąć.
      Nie jest to raczej wina ranta, gdyż do czasu kiedy rozpieprzyłem łożysko, to wcale się nie ruszał.
      Próbowałem już chyba wszystkiego. Walenia młotkiem, używania ściągacza...
      Nic nie pomogło. Skończyło się na tym że uszkodziłem łożysko i teraz koło w ogóle luźno lata, a dalej nie mogę wyrwać bębna.

      Macie jakieś wskazówki, porady? Cokolwiek?

      Pozdrawiam 
    • ruzyckigt
      Przez ruzyckigt
      Witam. niby banalna sprawa ale już nie wiem o co chodzi. Światła stopu nie działają . Bezpieczniki ok. Czujnik wymieniony. Dalej nic......Pomożecie?
Kzxcqw

Czy cennik usług na pewno był w porządku?

Rekomendowane odpowiedzi

Kzxcqw

Cześć,

od niedawna jestem posiadaczem Peugeut 206 z 2001 roku, silnik 1.4 - 55 KW. Na co dzień nie interesuję się motoryzacją więc w całości zaufałem mechanikowi. Jednak cena ostatnich napraw trochę mnie przeraziła - szczególnie że prognozował w okolicach 1000 zł. Czy moglibyście podpowiedzieć jako bardziej doświadczeni użytkownicy, czy mechanik z wyceną napraw zachował się profesjonalnie, czy najzwyczajniej wykorzystał człowieka zielonego w mechanice?

 

Większość cen byłem w stanie zweryfikować przez internet i czasem ceny sięgały takich kwot. Największe zastrzeżenie budzi pozycja "Wymiana bębnów hamulcowych tył" za 700 zł.

Blokowało mi się tylne koło przez ręczny, nie było to odczuwalne podczas jazdy ale chciałem to naprawić, przy czym dostałem info że ta usterka pociągnęła za sobą szereg innych. Poza tym miałem do wymiany sworzeń (lewy przód) i tarcze hamulcowe.

 

W ten sposób prezentuje się faktura w sumie 2400 zł...:

Wymiana wahacza lewy przód - 262

Regeneracja zacisków przednich - 300

Zestawy naprawcze zacisków - 72

Wymiana tarcz hamulcowych przód - 283

Wymiana klocków przód - 125

Wymiana bębnów hamulcowych tył - 700

Wymiana cylinderków tył - 248

Wymiana łożysk tył - 248

Wymiana linek ręcznego - 140

Wymiana zestawu naprawczego szczęk - 25

Wymiana płynu hamulcowego - 100

Wymiana przewodów hamulcowych - 57

 

 

Z góry dzięki za pomoc!

Po prostu szukam mechanika na stałe, a z poprzedniego zestawu napraw byłem zadowolony (wymiana tłumika + elektronika)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Green

Trochę drogo, te zaciski przednie regeneracja 300zl?

 

Te gumki kosztują ok 60zł, wymiana ich to 30min. Ciekawe za co skasował te 300zł..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wrobeleczek

Trochę chyba przesadził z tymi bębnami... nie mówiąc już, że do tego doszły jeszcze łożyska co prawie o 1kzł się rozbiło.

Najlepiej niech Ci fakturę wystawi (albo paragon?) to wtedy zobaczysz jak się miały ceny części i robocizny.

Znając życie, można obstawiać, że jako mechanik ma dostęp do trochę tańszych części w hurtowniach/sklepach... a ceny chyba trochę naciągał w górę, ale bez naliczania zniżek.

Z drugiej strony, każdy (nie tylko ten mechanik ale chyba każdy) chce żyć wygodnie i komfortowo, dużo zarabiać i mało wydawać... a jak już wydawać dużo, to chce się mieć luksusy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ToszToSzok

Szczerze to ceny trochę z kosmosu. Nie sądzę żeby te części tyle kosztowały, każda a jedna jest chyba zawyżona. Dobrze byłoby się przyjrzeć jakie zamienniki zastosował mechanik, najprawdopodobniej będą to jakieś tanie - badziewne części na których facet nieźle sobie zarobił.

Zresztą...

Wymiana płynu hamulcowego - 100

Płyn Dot4 na dowolnej stacji kosztuje ok 10zł a spuszenie go i zalanie nowym to kwestia kilku minut..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
buziaczek1431

Ale to może są ceny z częsciami ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Terror-Machine

To nie kontaktował się z Tobą, że będzie drożej? co do cen to są podane części i robocizna razem tak mi się wydaje, dziwnie rozpisane, nigdy się nie spotkałem z takim kosztorysem, zawsze były osobno części, robocizna była podawana w całości za wszystko :/

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

 

Płyn Dot4 na dowolnej stacji kosztuje ok 10zł a spuszenie go i zalanie nowym to kwestia kilku minut..

 

To nie takie kilka minut :) zalanie płynu to nie koniec zabawy :) cena chyba w normie tak na szybko w goglach skukałem pierwszy lepszy https://www.feuvert.pl/oferta/usluga/wymiana-plynu-hamulcowego-132.html

 

 

http://www.boschservice.com.pl/cennik/ https://dobrymechanik.pl/uslugi/wymiana-tulei-wahacza-przod-tyl/

 

tu ceny porównywalne http://www.cennik-uslug.com.pl/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kzxcqw

Cześć, dzięki za zainteresowanie.

Trochę chyba przesadził z tymi bębnami... nie mówiąc już, że do tego doszły jeszcze łożyska co prawie o 1kzł się rozbiło.

Najlepiej niech Ci fakturę wystawi (albo paragon?) to wtedy zobaczysz jak się miały ceny części i robocizny.

W poniedziałek będę prosił o skompletowanie faktur za części, w sumie musi je przetrzymywać, żeby rozliczyć się z podatku... Zobaczę jak to się powiedzie. Odezwę się po kontakcie z mechanikiem.

 

Ale to może są ceny z częsciami ?

Tak to ceny z częsciami.

 

To nie kontaktował się z Tobą, że będzie drożej? co do cen to są podane części i robocizna razem tak mi się wydaje, dziwnie rozpisane, nigdy się nie spotkałem z takim kosztorysem, zawsze były osobno części, robocizna była podawana w całości za wszystko

Przy wcześniejszej naprawie dostałem nawet fakturę za części. Tutaj nic. Niektóre ceny to rzeczywiście są możliwe i porównywalny z tym co znalazłem w internecie, ale kilka pozycji mnie mocno zdziwiło. Np. bębny gdzie nigdzie w cennikach nie mogę znaleźć kwoty porównywalnej. A prognozował cenę na dzień przed odbiorem odwołując się do tysiąca złotych..

 

Z drugiej strony, każdy (nie tylko ten mechanik ale chyba każdy) chce żyć wygodnie i komfortowo, dużo zarabiać i mało wydawać... a jak już wydawać dużo, to chce się mieć luksusy...

To akurat jest prawda :) Przy czym mechanik ma dobrą opinię w Białymstoku, gdzieś podobno obił się o telewizję (o tym dowiedziałem się po wykonaniu usług). Wyższe ceny robocizny za wyższą jakość usług rozumiem i to dla mnie prawidłowa droga dążenia do wyższego statusu społecznego. Wtedy każdy może sobie zdecydować czy jest w stanie zapłacić więcej za dobrze wykonaną naprawę. Ale ciężko zaakceptować fakt jeżeli się zostało oszukanym na częściach bo to już poniżej pewnego poziomu. Spróbuję z tymi fakturami, jeżeli rzeczywiście ceny były rzeczywiście ok a robocizna droga, to zaakceptuje ten fakt w przeciwnym wypadku chociaż nasmaruje negatywne opinie na internecie.

 

Dzięki za pomoc,

na kierowcę czycha wiele niebezpieczeństw, nie tylko na drogach ;)

Chociaż może i mechanik ma racje, ale wole to zweryfikować.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam1991

Wymiana bębnów hamulcowych tył - 700

Wymiana cylinderków tył - 248

Wymiana łożysk tył - 248

Wymiana zestawu naprawczego szczęk - 25

 

1200zł a wymianę tylnych hamulców to jest dramat. Ja mam na sprzedaż kompletne tylne hamulce. Nowy, cały zestaw kosztował niecałe 400zł. W skład zestawu wchodzą bębny, szczęki, cylinderki, łożyska i zestaw montażowy. Wymiana u mnie w mieście to maksymalnie 150zł. Chyba że te bębny są ze złota :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
buziaczek1431
Wymiana bębnów hamulcowych tył - 700

Wymiana cylinderków tył - 248

Wymiana łożysk tył - 248

Wymiana zestawu naprawczego szczęk - 25

 

1200zł a wymianę tylnych hamulców to jest dramat. Ja mam na sprzedaż kompletne tylne hamulce. Nowy, cały zestaw kosztował niecałe 400zł. W skład zestawu wchodzą bębny, szczęki, cylinderki, łożyska i zestaw montażowy. Wymiana u mnie w mieście to maksymalnie 150zł. Chyba że te bębny są ze złota :P

 

Ceny podane z częściami :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kuba306

Nie rozumiem takich sytuacja a sam prowadzę serwis. Klient przyprowadza auto na naprawę, my przeprowadzamy weryfikację co trzeba naprawić. Robimy wycenę i prosimy o akceptację.

Oczywiscie przy naprawie zdarza się ze pewne elementy dochodzą bo nie da się przewidzieć jakiś uszkodzonych elementów lub utrudnień w stylu np urwane śruby.

Ceny cześć zależą przede wszystkim od ich jakości są bębny po 70zl i po 400zl. Te tańsze nie nadają się z reguły do montażu ponieważ mają źle wykonany jeden wymiar ( już wielokrotnie się z tym spotkaliśmy jak przywozili je do nas klienci-odmawiamy ich montażu).

Jeżeli dostajesz kosztorys i nie podobają Ci się ceny części, producenci czy cokolwiek innego to każdy pożądany serwis zgodzi się na wykonanie usługi na twoich częściach jeżeli będą oczywiście odpowiedniej jakości.

Reasumując cała sytuacja wynika z braku dobrej relacji serwis-klient, następnym razem porostu poproś o kosztorys. Serwis nie musi pokazywać ci faktur źródłowych, pamięta że sprzedając Ci części ma prawo doliczyć do nich swoją marżę. Musi poświecić czas na ich zamówienie, jeżeli przyjdą złe to wymienić je, musi dać Ci gwarancję nie tylko na wykonaną usługę ale i na części wtedy, poza tym jak idziesz do sklepu to masz również świadomość, że płacisz marżę (nie prosisz Pani o fakturę zakupu). Wyobraź sobie sytuacje ze część ulega uszkodzeniu w trakcie jej użytkowania na gwarancji. Jeżeli serwis montował swoją to musi bezpłatnie Ci ją wymienić a jeżeli dostarczoną przez Ciebie to usługa wymiany będzie odpłatna. Oczywiście wszytko musi być w granicach rozsądku.

Dlatego zawsze proście o weryfikacje usterki/stanu auta i przesłanie wstępnego kosztorysu przed naprawą auta i ew uzgodnienie dodatkowych kosztów. Wtedy jest jasność co do kosztów naprawy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam1991

Wiem że z częściami ale i tak cena według mnie kosmos. Bęben TRW na inter carsie kosztuje 220zł. Więc nie jest to jakiś byle jaki. A sama robocizna nie powinna przekroczyć 200zł. A tutaj nie wiadomo co w ogóle zamontowano. Jeszcze się okaże że to jakiś bęben za 70zł jak pisał kuba306.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Terror-Machine
Wiem że z częściami ale i tak cena według mnie kosmos. Bęben TRW na inter carsie kosztuje 220zł. Więc nie jest to jakiś byle jaki. A sama robocizna nie powinna przekroczyć 200zł. A tutaj nie wiadomo co w ogóle zamontowano. Jeszcze się okaże że to jakiś bęben za 70zł jak pisał kuba306.

 

Czyli pasuje :) u niego za bębny + robocizna 700 zyla, a w inter za 1 szt 220 :) czyli 2X220= 440 za same części + koszt wymiany ok 200 to daje razem 640 zyla, czyli podobne ceny :)

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Kzxcqw, powiem Ci, że nazbierało się tych maneli do wymiany i stąd taka cena końcowa :/ z drugiej strony jakbyś to rozbił na raty te naprawy koszt byłby większy, tak mi się wydaje :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtas6412

Panowie, nie wnikając w szczegóły, jak można doliczyć koszty montażu-wymiany za bębny jak gość robiąc np. cylinderki, linki ręcznego itp. musiał je wcześniej zdemontować/zamontować - i tak po kolei. Koszt naprawy w przypadku takiej kompleksowej naprawy hamulców, chyba jednak powinien obejmować całość zespołu, a nie poszczególne duperele, które i tak są połączone.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kuba306

Będę się powtarzał weryfikacja-kosztorys-akceptacja-naprawa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Terror-Machine
Panowie, nie wnikając w szczegóły, jak można doliczyć koszty montażu-wymiany za bębny jak gość robiąc np. cylinderki, linki ręcznego itp. musiał je wcześniej zdemontować/zamontować - i tak po kolei. Koszt naprawy w przypadku takiej kompleksowej naprawy hamulców, chyba jednak powinien obejmować całość zespołu, a nie poszczególne duperele, które i tak są połączone.

 

Nie do końca :)

Wymiana bębnów hamulcowych tył - 700

Wymiana cylinderków tył - 248

Wymiana łożysk tył - 248

Wymiana linek ręcznego - 140

Przy wymianie samego bębna nic nie musi demontować :) jeżeli pozostałe elementy wymienia na nowe to ma je za darmo robić? Inaczej gdyby miał wymienić same okładziny czy cylinderek to wtedy musi zdemontować bęben i to też wlicza w swoją robociznę, według mnie uczciwie napisał co za ile i za co. Tak samo jest z malarzem pokojowym :) nie bierze kasy tylko za pomalowanie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość bezli†osny

Panowie, nie dojdziemy tu do ładu. Powiem tyle, że jeśli ktoś chce mieć zrobione taniej i nie przepłacić, to musi się trochę na tym znać, orientować i uściśli wtedy zakres napraw. Jeśli kierowca jest zielony to każdy mechanik, nawet uczciwy, będzie się starał zarobić na tym troszkę więcej i to jest całkiem normalne, pomijając oczywiście naciągaczy, bo na takich to musi być jakiś specjalny bat i podejście ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Terror-Machine
Panowie' date=' nie dojdziemy tu do ładu. Powiem tyle, że jeśli ktoś chce mieć zrobione taniej i nie przepłacić, to musi się trochę na tym znać, orientować i uściśli wtedy zakres napraw. Jeśli kierowca jest zielony to każdy mechanik, nawet uczciwy, będzie się starał zarobić na tym troszkę więcej i to jest całkiem normalne, pomijając oczywiście naciągaczy, bo na takich to musi być jakiś specjalny bat i podejście ;)[/quote']

 

Ja ostatnio jak byłem pierwszy raz w nowym warsztacie to spisaliśmy umowę co do zakresu naprawy :) tam też się zapisuje, że wszystko co nie jest objęte umową a wymaga wymianie ma być telefonicznie uzgadniane, dlatego też nie ma później problemu z dochodzeniem swoich praw :) jest umowa, a jeżeli mechanik wyszedł poza ramy tej umowy to jest moja dobra wola żeby mu za to zapłacić :) Stosuję to od nie dawna i tylko w nowych warsztatach, raz popłynąłem ponad 2 klocki i auto w gorszym stanie wyjechało jak wjechało, przy okazji może napiszę, że ten warsztat we Wrocku to szerokim łukiem omijać https://panoramafirm.pl/dolno%C5%9Bl%C4%85skie,,wroc%C5%82aw,krzyki,koszycka,5/mgm_elektromechanika_tomasz_lupa-adnudc_pce.html gość nie ma pojęcia o robocie jaką robi :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
YarkoNV

Lol... Dopiero przeczytałem post :o i powiem krótko. Chyba kolego robiłeś te naprawy w jakimś ASO albo Bóg wie gdzie bo ja w życiu bym takiej kwoty nie wyliczył za to co wymieniłeś. Wszystko rozbierał po 5 razy albo po prostu chciał Cię wydoić. Nawet biorąc części z najwyższej półki na co mało kto się decyduje by tyle nie wyszło. Po za tym powinien zaproponować przedział od do i rozpisać jeszcze przed naprawą orientacyjne koszty. Porażka...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kzxcqw
Kzxcqw, powiem Ci, że nazbierało się tych maneli do wymiany i stąd taka cena końcowa :/ z drugiej strony jakbyś to rozbił na raty te naprawy koszt byłby większy, tak mi się wydaje

No nic koniec końców taki scenariusz jestem w stanie zaakceptować :)

 

Panowie' date=' nie dojdziemy tu do ładu. Powiem tyle, że jeśli ktoś chce mieć zrobione taniej i nie przepłacić, to musi się trochę na tym znać, orientować i uściśli wtedy zakres napraw. Jeśli kierowca jest zielony to każdy mechanik, nawet uczciwy, będzie się starał zarobić na tym troszkę więcej i to jest całkiem normalne, pomijając oczywiście naciągaczy, bo na takich to musi być jakiś specjalny bat i podejście [/quote']

To też rozumiem i niestety dalej będą skazany na to ryzyko... Nie mój obszar zainteresowań :) Ale jak widać kolekcjonuje doświadczenia, może mnie nauczy trochę przezorności.

 

Ja ostatnio jak byłem pierwszy raz w nowym warsztacie to spisaliśmy umowę co do zakresu naprawy tam też się zapisuje, że wszystko co nie jest objęte umową a wymaga wymianie ma być telefonicznie uzgadniane, dlatego też nie ma później problemu z dochodzeniem swoich praw jest umowa

To chyba najlepsze rozwiązanie, spróbuje znaleźć w okolicy mechanika, który w ten sposób podchodzi do klienta. Przynajmniej nie będzie niedomówień.

 

Po za tym powinien zaproponować przedział od do i rozpisać jeszcze przed naprawą orientacyjne koszty. Porażka...

We czwartek po południu było conajmnej 1000, ale jeszcze zrobi konkretną wycenę, w piątek już 2400 :niekumam. ASO to to nie jest, ale może rzeczywiście włożyli dobre części, tego nie umiem zwryfikować :)

 

Dzięki za zainteresowanie i pomoc, mam nadzieję że nie zostałem oszukany tylko po prostu wyszło drogo. A wnoszę po tym że część z was mimo wszystko nie widzi dużych nadużyć w tych cenach.

Po prostu następnym razem poszukam innego mechanika z jasno określonym zakresem napraw.

 

Zostawiam link do mechanika ani nie zniechęcam, ani nie zachęcam:

https://dobrymechanik.pl/mechanicy/bialystok/auto-serwis-transportowa.html

Co do faktury za części to nie dopytywałem sugerując się postem kuba306.

 

 

Oby się wam rzadko trafiała potrzeba serwisu auta! Dzięki!

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Terror-Machine

Powiem Ci, że nie ma też co przesadzać z cenami, bo pewnych rzeczy tanio się nie da zrobić dobrze, tanio to można tylko spie...ić :)

Z drugiej strony masz teraz te części nowe i szybciej auto sprzedaż jak je znowu wymienisz taki plus na pocieszenie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam1991
Nie do końca :)

Wymiana bębnów hamulcowych tył - 700

Wymiana cylinderków tył - 248

Wymiana łożysk tył - 248

Wymiana linek ręcznego - 140

Przy wymianie samego bębna nic nie musi demontować :) jeżeli pozostałe elementy wymienia na nowe to ma je za darmo robić? Inaczej gdyby miał wymienić same okładziny czy cylinderek to wtedy musi zdemontować bęben i to też wlicza w swoją robociznę, według mnie uczciwie napisał co za ile i za co. Tak samo jest z malarzem pokojowym :) nie bierze kasy tylko za pomalowanie :)

 

U mnie za wymianę tylnych hamulców za robociznę biorą 150zł. W skład usług wchodzi wymiana bębnów, cylinderków, szczęk, łożysk i do tego odpowietrzanie układu i uzupełnianie płynów. Plus oczywiście koszt części, ale nawet na porządnych częściach wyjdzie maksymalnie 800zł z robocizną, albo nawet dużo mniej.

 

I każdy porządny mechanik powinien przynajmniej zadzwonić, wycenić robociznę, części i spytać się czy ma to robić. A nie taka samowolka.

 

PS.

Ja zawsze jak oddaje auto do mechanika to kupuję sam części i dostarczam je z samochodem. A stare zawsze mi pokazują jak wymieniają.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
damson93
U mnie za wymianę tylnych hamulców za robociznę biorą 150zł. W skład usług wchodzi wymiana bębnów, cylinderków, szczęk, łożysk i do tego odpowietrzanie układu i uzupełnianie płynów. Plus oczywiście koszt części, ale nawet na porządnych częściach wyjdzie maksymalnie 800zł z robocizną, albo nawet dużo mniej.

 

I każdy porządny mechanik powinien przynajmniej zadzwonić, wycenić robociznę, części i spytać się czy ma to robić. A nie taka samowolka.

 

PS.

Ja zawsze jak oddaje auto do mechanika to kupuję sam części i dostarczam je z samochodem. A stare zawsze mi pokazują jak wymieniają.

 

Zależy jakie te bębny. Sprawdź ceny bębnów TRW 203mm (średnica wewnętrzna) do aut z ABS :) Do tego szczęki z zestawem naprawczym i lekko licząc 1000 zł za same części.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam1991

Tylko że właściciel ma Peugeota 1.4 z 2001 roku więc wątpię że ma ABS u siebie. Prawdopodobnie nie i też średnicę tarcz ma mniejszą :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
damson93
Tylko że właściciel ma Peugeota 1.4 z 2001 roku więc wątpię że ma ABS u siebie. Prawdopodobnie nie i też średnicę tarcz ma mniejszą :D

 

Może mieć lub nie, ABS w 206 to nie był jakiś rarytas zarezerwowany tylko dla najwyższych wersji wyposażenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
osiek

To ja chyba przebijam:

- szczęki 150

- cylinderki 100

- wymiana szczęk 240

- wymiana cylinderków 200

- płyn hamulcowy 20

plus odpowietrzanie

 

razem 710 netto, 810 brutto.

 

Nie pytajcie czemu się na te ceny wymiany zgodziłem - jakaś pomroczność jasna chyba i pośpiech - ale fakt jest taki, że to przyklepałem.

 

Aha .. nie robiłem w ASO.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×