Jump to content
  • Similar Content

    • dawik1314
      By dawik1314
      Witajcie!
      Czy ktoś z Was robił update softu BSI Diagboxem, a dokładniej PP2000?
      Czy robi się ją na włączonym czy wyłączonym silniku? Jakieś wskazówki jak tego nie popsuć?
      Co będzie mi potrzebne oprócz:
      1. Laptopa z zainstalowanym Diagboxem;  2.Interfejsu z przewodem;  3. Karty kodowej i zaprogramowanych kluczy;  4. Numeru OPR.
      Autko to Peugeot 206 1.6 16v 2003/2004r.
    • Maqpop11
      By Maqpop11
      Witam od jakiegos czasu w moim peughot 206 cos sie zaczelo dziac mianowicie bede pisal po kolei
      Problemy z odpalaniem po mimo kupna nowego alumulatora 
      Podczas ruszania autem szarpie pojawiaja sie wibracje 
      Dzis na drodze nagle zapalily mi sie wszystkie kontrolki stracilem panowanie nad kierownica musialem zjechac na pobocze 
    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Emcioo15
      By Emcioo15
      Witam, posiadam 206 z 1.1 pod maską i chce na wiosnę kupić ładne alusy. Jaki mam zabrać najbardziej optymalny rozmiar, by go nie zamulić do reszty? obecne 14 stalowe są po prostu za małe, a że 1.1 nie opłaca się modyfikować to chce żeby chociaż wyglądał  
Leariane

Montaż i aktywacja tempomatu- prośba o pomoc.

Recommended Posts

Leariane

Witam.

Moje auto to 206 2006r 1.6HDI. Ostatnio naszła mnie ochota na montaż tempomatu. Zakupiłem więc manetkę oraz stycznik pedału hamulca na 4 piny. Wszystko zamontowane, dociągnięte brakujące kable i teraz największy problem jak dla mnie - aktywacja... Czy ktoś może mi objaśnić prosto i wyraźnie jak aktywować to badziewie? Mam Diagboxa v6.30. Wchodzę w pp2000>test każdego kalkulatora>BSI>konfiguracja>opcje klient>różne> obecność i typ regulacji prędkości: i tu niby ma być opcja numer 1. Wybieram, zatwierdzam, i wyskakuje, że "wartość niewłaściwa". Nie mam pojęcia dlaczego nie chce mi przyjąć ustawień, może za stara wersja programu, albo coś innego nie tak ? To samo dzieje się kiedy wybiorę opcję nr 2 itp. Podobnie trzeba uaktywnić opcję w sterowniku silnika (ponoć poprzez Lexię), ale ja próbowałem też przez pp2000> test każdego kalkulatora> silnik>diesel> 9HZ> telekodowanie: i tutaj "regulacja prędkości pojazdu" ma być przełączona na "obecny" co u mnie nie jest możliwe bo do wyboru nie ma innej opcji niż "brak". Słyszałem,że trzeba to zrobić przez Lexię, ale tam już nie za bardzo potrafię się poruszać. Ponadto kiedy wchodzę w Lexię jako citroen C3> telekodowanie>silnik DV6 pojawia się komunikat "nie ma nowego wydania kalkulatora w twojej aktualizacji". Proszę Was o pomoc. Walczę z tym jakieś 3 dni i mam już powoli dość..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lord_Karawan

Muszę cię zmartwić. Nie w każdym 206 da się aktywować tempomat.

U mnie też się nie dało. Jedyna opcja to aktualizacja oprogramowania ECU i BSI, ale to kosztuje. W PP2000 też się da, ale to zawsze ryzyko, że coś pójdzie nie tak.

U mnie BSI przyjęło zmianę, ale w ECU nic nie mogłem zmienić. Ja się poddałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Up, dziś podczas jazdy zauważyłem, że na wyświetlaczu kilometrów po włączeniu tempomatu pisze "cc off". Rozpędzam się powyżej 50km/h wciskam set +, na sekundę pojawia się moja aktualna prędkość, słynna zielona kontrolka, a później "cc err" i po zabawie". Nie wiem o co tu chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Up, dziś podczas jazdy zauważyłem, że na wyświetlaczu kilometrów po włączeniu tempomatu pisze "cc off". Rozpędzam się powyżej 50km/h wciskam set +, na sekundę pojawia się moja aktualna prędkość, słynna zielona kontrolka, a później "cc err" i po zabawie". Nie wiem o co tu chodzi.

 

Dopóki nie włączysz regulacji w ECU, nic nie zdziałasz.... pomimo ustawień w BSI, liczniku.

A pedał gazu masz w wersji GLVV?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matus

Też się piddałem. Wpięty i wypełnia jedynie dziurę w plastiku. PP2000 - teletransmisja uszkodzona czy jakoś tak. Nadejdzie inny dzień... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

No właśnie, i niech mi ktoś wytłumaczy jak to aktywować w ecu, pp2000 nie ma takiej opcji (albo ja nie umiem włączyć) a lexii nie ogarniam. Wrobeleczek tobie w końcu się udało? Jeśli chodzi o pedał to wiem tylko, że jest na 4 przewody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matus

Jakieś mity słyszałem, że na Lexii citroena się da, ale oczywiście nie działa instalka, więc nawet trudno powiedzieć, czy to by dało rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Mam gościa który nie dawno zamontował taki tempomat w aucie z 2002 roku chyba. I też aktywację musiał robić przez lexię, tylko nie jest zbytnio skory do gadania i nie wiele się dowiedziałem o tej aktywacji w lexii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Rozgryzłem dziś lexie, niestety próba aktywacji ogranicznika prędkości rvv wygląda tak samo jak w pp2000 czyli nie ma innej możliwości niż "brak", dopiero wchodząc w inne sterowniki da się zmienić tą opcję na "obecny" ale po zatwierdzeniu telekodowania wyskakuje "odpowiedź kalkulatora niezgodna" czyli też nic z tego..

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
No właśnie, i niech mi ktoś wytłumaczy jak to aktywować w ecu, pp2000 nie ma takiej opcji (albo ja nie umiem włączyć) a lexii nie ogarniam. Wrobeleczek tobie w końcu się udało? Jeśli chodzi o pedał to wiem tylko, że jest na 4 przewody.

 

Udało mi się w obydwu wozach. W jednym (2006 ver. PB) jest opcja full (LVV+RVV+wskazania w liczniku) a w drugim (2003 ver. ON) ma tylko wersję bez ogranicznika i wskazań w liczniku. Wszystkie boje z tempomatem opisałem w guidzie urworzonym przez klubowicza o montażu tempomatu... łącznie z błędem "wartość niewłaściwa" w kodowaniu BSI... W obu wersjach zastosowałem pedały GLVV (5 pinów).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw
Udało mi się w obydwu wozach. W jednym (2006 ver. PB) jest opcja full (LVV+RVV+wskazania w liczniku) a w drugim (2003 ver. ON) ma tylko wersję bez ogranicznika i wskazań w liczniku.

 

+1 2006 1.4 8v pb ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Wrobeleczek gdybyś mógł streścić mi konkretnie w kilku zdaniach co muszę jeszcze zrobić żeby to zadziałało to będę bardzo wdzięczny. Bo szczerze mówiąc czytam tamten temat o tempomacie już 2 dni i nadal nic z tego nie wiem :P Jeśli mam tempomat bez limitera to też muszę zmieniać ten pedał? Już nawet darował bym sobie to wyświetlanie pracy tempomatu na liczniku, gdyby to od tego miało zależeć, byle by tylko to uruchomić bo krew mnie zalewa na myśl, że wydałem ponad stówę na głupią manetkę i zmarnowałem kilka dni grzebania w upale, tylko po to żeby się dowiedzieć, że nie zadziała. Nadal nie wiem czy to, że w PP2000 i Lexii nie mam możliwości zmiany opcji regulacji prędkości na "obecny" to wina tego, że mam za starego Diagboxa czy tego, że czegoś mi w tej układance brakuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Wrobeleczek gdybyś mógł streścić mi konkretnie w kilku zdaniach co muszę jeszcze zrobić żeby to zadziałało to będę bardzo wdzięczny. Bo szczerze mówiąc czytam tamten temat o tempomacie już 2 dni i nadal nic z tego nie wiem :P Jeśli mam tempomat bez limitera to też muszę zmieniać ten pedał? Już nawet darował bym sobie to wyświetlanie pracy tempomatu na liczniku, gdyby to od tego miało zależeć, byle by tylko to uruchomić bo krew mnie zalewa na myśl, że wydałem ponad stówę na głupią manetkę i zmarnowałem kilka dni grzebania w upale, tylko po to żeby się dowiedzieć, że nie zadziała. Nadal nie wiem czy to, że w PP2000 i Lexii nie mam możliwości zmiany opcji regulacji prędkości na "obecny" to wina tego, że mam za starego Diagboxa czy tego, że czegoś mi w tej układance brakuje.

 

Zależności jest kilka:

- czujnikina sprzęgle i hamulcu ( 2 i 4 piny)

- okablownie od tych czujników do ECU

- okablowanie od pedału gazu do ECU

- pedał gazu

- zmiana ustawień w ECU, BSI, liczniku.

W żonkowozie robiłem już dość dawno ale coś mi świta, że tam nie mogłem chyba ustawić nic innego jak pełną opcję tempomatu...

W swoim SW 1.4HDi dało się wykonać tylko niepełną wersję tempomatu... co więcej byłem w serwisie by wgrać najnowszy soft do ECU (chyba ver. 300) ale i to nie pomogło by uruchomić tempomat w wersji pełnej...?

Objaw mniej więcej taki: włączam manetką tempomat, na liczniku pojawia się cc off. Przy próbie jego włączenia wyświetlony zostaje cc err. W PP2000 dostaję informację o błędach w czujnikach na hamulcu i/lub gazu ( pomimo, że w wersji niepełnej wszystko działa poprawnie)... brak ciągłości obwodu lub coś w podobie. Dlatego jak narazie mam wersję bez ogranicznika i bez wyświetlania... Soft w BSI również najnowszy... więc nie mam pomysłu co nie jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Ja u siebie miałem oba czujniki na sprzęgle i na hamulcu, z tym, że oba na dwa przewody, dlatego też zmieniłem ten przy hamulcu na 4 przewodowy, dociągnąłem jeden przewód od czujnika do ECU ale drugiego do BSM już nie, bo jest jedno małe "ale". Trzeba było ten drugi kabel poprowadzić od pinu 3 w styczniku do pinu 3 w szarej wtyczce BSM. I tu okazało się, że w owej wtyczce w pinie 3 mam już wpięty jakiś szary przewód (chyba coś od ABS jak czytałem). W związku z tym kolega podpowiedział mi żebym zmostkował pin 1 i 3 w styczniku i też będzie działać. Nie jestem pewien czy tak może być i czy jednak nie powinienem dopiąć się tam gdzie pokazuje schemat, do tego szarego kabla. Co do pedału gazu sprawdziłem jeszcze raz, kostka w nim jest 5-pinowa ale wchodzą tylko 4 kable, jeden pin zaślepiony. Czyli wychodzi na to, że z grubsza spełniam wszystkie wymogi i zostaje programowanie, które nie chce ruszyć ani w BSI ani w ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Ja u siebie miałem oba czujniki na sprzęgle i na hamulcu, z tym, że oba na dwa przewody, dlatego też zmieniłem ten przy hamulcu na 4 przewodowy, dociągnąłem jeden przewód od czujnika do ECU ale drugiego do BSM już nie, bo jest jedno małe "ale". Trzeba było ten drugi kabel poprowadzić od pinu 3 w styczniku do pinu 3 w szarej wtyczce BSM. I tu okazało się, że w owej wtyczce w pinie 3 mam już wpięty jakiś szary przewód (chyba coś od ABS jak czytałem). W związku z tym kolega podpowiedział mi żebym zmostkował pin 1 i 3 w styczniku i też będzie działać. Nie jestem pewien czy tak może być i czy jednak nie powinienem dopiąć się tam gdzie pokazuje schemat, do tego szarego kabla. Co do pedału gazu sprawdziłem jeszcze raz, kostka w nim jest 5-pinowa ale wchodzą tylko 4 kable, jeden pin zaślepiony. Czyli wychodzi na to, że z grubsza spełniam wszystkie wymogi i zostaje programowanie, które nie chce ruszyć ani w BSI ani w ECU.

 

Kolega dobrze podpowiada... (też tak mam... :D). Tam jest potrzebne +12V. Możesz sam sprawdzić obecność tegoż napięcia. Teraz kwestia pociągnięcia przewodu do ECU... jesteś pewien poprawności? Następna kwestia... pedał gazu mimo 5 pinów nie musi być GLVV... a tylko taki obsługuje tempomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Czy jestem pewien poprawności podpięcia przewodu do ecu? Myślę ,że tak, w tej kwestii również doradzał mi owy kolega i czytałem też na innych forach i miejsce podłączenia zgadza się. A w kwestii technicznej jestem bardzo dokładny więc wątpię, że coś zrobiłem nie tak. Jeśli chodzi o ten pedal gazu, kolega twiedzi, że pedał glvv jest potrzebny jedynie po to żeby działał ogranicznik predkosci, a kolega go nie ma i udało mu się aktywować tempomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kruczek89

Pierwsze wyjaśnię oznaczenia:

RVV - tempomat

LVV - ogranicznik prędkości

 

Starsze wersje ECU w 206'tkach nie obsłużą LVV.

Należy kodować opcje RVV z poziomu Lexii (wybierając pojazd Citroen C3) na stan obecny i zatwierdzić.

 

Po zatwierdzeniu z poiomu PP2000 będziemy widzieć głupoty, ponieważ Lexia ma inny system kodowania parametrów, ale sterownik go przyjmie bo to jest to samo co w Citroenach.

 

W BSI aktywujemy tylko wariant 1 bez ogranicznika i bez wyświetlania.

 

Po wszystkich czynnościach czekamy ok 1 min. aż BSI sie uśpi, odpinamy akumulator na 10 min, po tym czasie podłączamy i odbywamy jazdę próbną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

kruczek89 a co jeśli próbuję telekodowania w lexii i nie ma mojego typu silnika ( 9HZ EDC16C34 DV6) a zamiast tego jest 9HX, program woła że to nie ten sterownik, idę dalej i przy opcji aktywacji RVV nie ma nic więcej do wyboru prócz " brak "?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Wygląda to tak jakby opcja aktywacji tempomatu nie była dostępna w nowszych wersjach PP2000 i Lexii. Ktoś może to potwierdzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw

Pomyśl o zmianie oprogramowania w ecu na nowsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

A jest konieczność aktualizacji? Bez tego też powinno chodzić chyba?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Da się to zrobić jakoś samodzielnie np. z poziomu PP2000?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kruczek89

Aktualizacje można wykonać o ile będzie nowsza wersja w tyrbie offline w programie PP2000, ale przed przystąpieniem do aktualizacji trzeba wykonać:

- wydruk wszystkich parametrów jak są ustawione

- przygotować pin immobilizera żeby ponownie klucze wszystkie zakodować

- laptop powinien mieć w pełni naładowaną baterię oraz musi być podłączony do zasilacza

 

należy też mieć na uwadze że jeżeli aktualizacja się nie wykona poprawnie to uwali ECU a wtedy tylko laweta i bawienie się w kupowanie nowego zestawu BSI i ECU razem z pinem immo lub kluczykami zakodowanymi do danego ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Czy taka aktualizacja rozwiąże problem braku opcji aktywacji RVV? Myślę, że nie jest to aż tak ryzykowna operacja dla zwykłego użytkownika żeby nie można jej było przeprowadzić samemu. Zapis parametrów, masz na myśli wszystkie ustawienia w PP2000 które dotyczą ECU? Orientujesz się może od której wersji diagboxa mogę się spodziewać nowszej wersji oprogramowania? Obecnie mam diagboxa V 7.4x, nie pamiętam dokładnie i tam niestety jeszcze nie ma nowszej wersji softu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Podbijam bo cisza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...