Skocz do zawartości
-tony-

Cykanie, pukanie pod pokrywą zaworów, benzyna 1.4 75KM

Rekomendowane odpowiedzi

-tony-

Witam, wymieniona uszczelka pod głowicą, kompletny rozrząd, olej.

Po tej operacji zaczęło stukać/cykać pod pokrywą zaworów.

Nie ma znaczenia czy silnik zimny, ciepły, cykanie przyspiesza wraz ze wzrostem obrotów. Po przejechaniu 1000km, po wymianie uszczelki, wymieniłem olej na inny, zostały wyregulowane luzy zaworowe. Niestety dalej jest to samo, może ciut ciszej. Co to może być? Przed wymianą uszczelki i rozrządu tego nie było.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamil 206sw

Może głowica została już kolejny raz planowana i został przekroczony pewien próg że już nie powinno jej się planować, weź to pod uwagę. Grubsza uszczelka wtedy za wiele nie da.

Zawory zostały wyregulowane poprawnie? Pokrywa zaworów nie została dokręcona za mocno(jak za mocno dokręcisz to młoteczki uderzają o pokrywę(jak dobrze pamiętam to między pokrywą a blaszką osłaniającą przed olejem powinny być tulejki dystansowe).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
danek

a jaki luz ustawiłeś ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Kto ustawiał zawory? Zna kolejność? Pierwszy gar jest od skrzyni - nie od rozrządu. Druga sprawa , że w książkach jest podana zła kolejność zaworów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
-tony-

Kamil 206sw, tulejki dystansowe są.

Nie było potrzeby planowania głowicy.

 

danek 0,4mm wydechowy i 0,2 ssący.

 

Stackburn ja z kumplem, strona i kolejność znana.

 

Generalnie przed wymianą uszczelki było ok, tzn. nie było słychać zaworów.

 

Uszczelka miała dziurę na całej swojej długości, niepotrzebnie wyrzuciłem zdjęcie, bo mogłem wrzucić jako ciekawostkę.

Jednym z objawów było to, że jak się wdusiło pedał gazu do podłogi na 2,3 biegu przy 2000 obrotów to samochód nie przyspieszał ,a wskazówka od obrotów szła do 3,5tyś. i spadała z powrotem do 2 tyś., tak jak przy ślizgającym się sprzęgle. Po założeniu nowej uszczelki tego objawu nie ma, natomiast silnik zaczął cykać. Przejechałem ok 2000km, następnie ustawiliśmy luz na zaworach, ale nic to nie dało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1

U mnie też tak jest tylko że na zimnym tego nie słychać dopiero po nagrzaniu słychać takie cykanie właśnie. Mam jechać na regulację zaworów czy nie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamil 206sw

Po rozgrzaniu luz zaworowy się zmniejsza więc i wtedy pukanie słychać ciszej lub wcale więc to nie regulacja zaworów. Damianos1 jak nie masz klimatyzacji a rocznik w profilu jest prawidłowy to zainteresuj się panewkami, było już na forum o zmianie ustawienia paska osprzętu żeby problem wyeliminować ale myślę że u Ciebie to może pierdzielić taki zaworek jak kiedyś u mnie, zimą to słychać jest bardziej.

Zapoznaj się z tematem, może to ta usterka:

http://www.206club.net/showthread.php?t=82850&highlight=zaw%F3r+evap

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
-tony-

U mnie czy zimny czy ciepły cyka/puka cały czas.

A gdyby rozrząd był przestawiony?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1
Po rozgrzaniu luz zaworowy się zmniejsza więc i wtedy pukanie słychać ciszej lub wcale więc to nie regulacja zaworów. Damianos1 jak nie masz klimatyzacji a rocznik w profilu jest prawidłowy to zainteresuj się panewkami, było już na forum o zmianie ustawienia paska osprzętu żeby problem wyeliminować ale myślę że u Ciebie to może pierdzielić taki zaworek jak kiedyś u mnie, zimą to słychać jest bardziej.

Zapoznaj się z tematem, może to ta usterka:

http://www.206club.net/showthread.php?t=82850&highlight=zaw%F3r+evap

 

Dokładnie to przez ten zaworek, objawy te same co opisane w podanym przez ciebie linku! DZIĘKI ! :cieszesie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamil 206sw

Zdejmij wtyczkę z tego zaworka i zrób kilka km to się upewnisz w 100%.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1
Zdejmij wtyczkę z tego zaworka i zrób kilka km to się upewnisz w 100%.

 

Jak odepnę tą wtyczkę, to nie pojawią się jakieś efekty uboczne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamil 206sw

Na krótki czas to nie. Ten zaworek załącza się jak temp dochodzi do 70 st.

Na dłuższa metę odpięty zaworek może powodować zapach benzyny (on usuwa opary paliwa ze zbiornika poprzez filtr węglowy i zasysa do kolektora ssącego).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
-tony-

Mój  chodzi dokładnie tak jak na powyższym filmie. Przed wymianą uszczelki pod głowicą,kpl. rozrządu, chodził bezszelestnie. Nie pomogła zmiana oleju, regulacja zaworów. Znalazłem parę tematów, że po wymianie rozrządu, ludziom też zawory zaczęły stukać, ale nigdzie nie ma podanej przyczyny i rozwiązania problemu. Podpowie ktoś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×