Skocz do zawartości
  • Podobna zawartość

    • snuffer
      Przez snuffer
      Witajcie,
      od jakiegoś czasu w mojej 206 bezmux zauważyłem następujące odchylenia od normy:
      czasem podczas postoju na światłach zaczynają falować obroty - przegazowanie na jakiś czas niweluje problem. na komputerze pojawił się błąd P0120. Sprawdzone Elmem z Chin. Kontrolka Check Engine się nie zaświeciła. podczas swobodnej jazdy w momencie kiedy samochód toczy się siłą swojego rozpędu w okolicach 2,5 - 3 tys obrotów czuć szarpnięcia jak by silnik poszarpywał, nierównomiernie pracował/zwalniał? Obroty nie spadają równomiernie i czuć jak poszarpuje całą budą. Trudno to opisać dokładnie. Dzieje się to na rozgrzanym silniku, na zimnym nie zauwazyłem. Czy te 3 rzeczy mogą być ze sobą powiązane? Podejrzewam, że pewnie trzeba by wymienić korkowiec. Na jakie koszty się nastawiać? Wystarczy wyczyszczenie przepustnicy?
      W przeciągu miesiąca będę musiał wyjechać w trasę ok 300 km i nie wiem czy z tymi problemami mogę  jechać na spokojnie.
      pozdrawiam
    • pyciar
      Przez pyciar
      Pacjent: 206 2.0 HDI SX, 2003r. silnik RHY, 
      Mam taki problem: autko nie reaguje na pedał gazu (w ogóle!) a ponadto ma podniesione wolne obroty (ok 1200 obr/min)
      Jak do tego doszło: w trakcie jazdy po mieście, silnik był ciepły, zjeżdżałem z ronda, dodałem gaz, silnik szarpnął,  przejechał 5m i znów szarpnął i się zadławił, przestał ciągnąć. Natomiast chodził normalnie na wolnych obrotach. Szczęście że dieselek ciągnie od samego dołu, wrzuciłem 2 a potem 3 i tak się doturlałem do domu. Tu się zorientowałem że bez obciążenia wolne obroty podniosły się do ok 1200. 
      Inne objawy: jakiś miesiąc-dwa temu pojawił mi się komunikat "antipollution fault" i ikonka check-engine* ale że wiem że ten komunikat może oznaczać wszystko a auto jeździło normalnie to odłożyłem diagnostykę na wiosnę - podejrzewałem że chodzi o mały przeciek do wtyczki na filtrze paliwa. Dość długo chodzi też pompka w baku ale może to być autosugestia.
      Co już sprawdziłem: z braku lexii (dopiero do mnie jedzie) zostaje badanie na oko i ucho - odkręciłem pedał gazu - wtyczka 4pin wygląda dobrze, sam pedał też (wygląda na to że działa na innej zasadzie niż opornik - w środku jest mocny magnes i nierozbieralny element/czujnik), kable od pedału tyle ile dosięgnąłem są też ok. ECU jeszcze nie wykręcałem (zima i zimno w palce  ) ale obejrzałem i poruszałem kabelkami - wyglądają OK. Przepływomierz - na oko nie widzę uszkodzeń, wtyczka w porządku.
      Które elementy jeszcze mogę sprawdzić (i w jaki sposób)? Myślałem o czujniku położenia wału? czujniku wysokiego ciśnienia CR? może jakiś czujnik ciśnienia doładowania? temperatury?
      Znalazłem podobne tematy ale dotyczyły głównie 1,4 i benzyniaków, nie znalazłem też tam konkretnego rozwiązania.
       
      * w C5 dwa razy próbowali w serwisie zdiagnozować usterkę "antipollution fault" - za każdym razie bezskutecznie. Gdy się pogodziłem z tą sytuacją odnalazłem uszkodzony wężyk podciśnienia do EGR - po wymianie i przejechaniu 10km komunikat zniknął.
    • makapaka321
      Przez makapaka321
      Witam wszystkich. 
      Samochód Peugeot 206 1.4 z 2000r. benzyna.
      Mam następujący problem, mianowicie falują mi obroty. Wymieniony czujnik temperatury, czujnik położenia przepistnicy tps, silnik krokowy. Po odłączeniu elektronicznym silnika krokowego wszystko chodzi jak należy (oprócz tego że gaśnie na zimnym). Kiedy podepne silnik krokowy obroty zaczynają falować od 600 do 1000 na biegu jałowym, przy zmianie biegu z 1 na 2 potrafią wzrosnąć do 2/3 tys i cały czas się utrzymują (pomimo puszczonego pedała gazu). Przy zmianie z 2 na 3 i dalej obroty spadaja z lekkim opóźnieniem.
      Po dodaniu gazu na luzie obroty przytrzymują sie na poziomie 2 tys i po chwili spadają. Ktoś wie czy adaptacja przepustnicy coś pomoże i czy można tanio i szybko zrobić to gdzieś w Łodzi?
    • zizu900
      Przez zizu900
      Witam!
      Od jakiegoś czasu pali mi się kontrolka autodiagnostyki. Pojechałem do serwisu i tam powiedzieli że auto było uderzone z lewej z przodu i prawdopodobnie przepustnica jest do wymiany. Powiedzieli mi że coś takiego 1000zł kosztuje. Czy to jest naprawdę aż takie drogie? :mmm
    • foee89
      Przez foee89
      Witam.
      Mam do Was pytanko. Chodzi mi tutaj o optymalne przełożenia biegów przy określonej liczbie obrotów.
      Posiadam Puga 206 1.6 HDI i chcę sprawdzić jego przyspieszenie od 0-100 km. Do jakich obrotów na jakim biegu mam go ciągnąć, żeby jak najszybciej uzyskać w/w prędkość ? Pytanie może jest trochę głupie, ale w internecie konkretnych informacji na ten temat nie znalazłem
madridi5ta

Niesprawna przepustnica ?

Rekomendowane odpowiedzi

madridi5ta

Edit: to już wyjaśnione, na końcu tematu nowe pytanie.
Witam, przesyłam film z nagranym dźwiękiem, na filmie widać okolice źródła dźwięku. Jeżeli ktoś wie co to za element ten taki "trójnik" do którego wchodzą dwa te gruby, elastyczne przewody a wychodzi jeden i co jest źródłem stukotu to niech będzie tak dobry i się pochwali :)

Dodam że stukot pojawił się po ponad 1000 km trasie (nad i z nad morza, głównie autostradą więc duża szybkość) i jednocześnie wyszło niewłaściwe uszczelnienie wtrysku - akurat tego najbliżej źródła tego dźwięku, może ma to coś wspólnego. Uszczelnienie już wymienione, a dźwięk jest nadal. Kilka dni temu padł mi bez żadnych ostrzeżeń akumulator, może jakimś cudem ma to związek (akumulator był ~4-5 letni), też już jest wymieniony.

 

Film:

https://streamable.com/anthm

Edytowane przez madridi5ta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1

Na moje ucho to jakiś plastik ci się tłucze, może jakieś mocowanie się obluzowało :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madridi5ta

To można wywnioskować po samym dźwięku :) ktoś wie co to za element?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Terror-Machine

Tą osłonę na klawiaturze sprawdzałeś? jak zacznie telepać dotknij jej i zobacz czy przestanie tak w sumie możesz sprawdzić wszystkie dostępne plastiki :) łap za każdy i słuchaj czy przestało, sprawdź tą metodą też spinki może któraś się wypięła od przewodów i o coś tłucze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kamil 206sw

Jak to co myślę to w tym elemencie masz klapki, może są już rozpie... i hałasują, zdemontuj węże i sprawdź ponieważ uszkodzona klapka jak się oderwie to uszkodzi silnik....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madridi5ta

Próbowałem już naciskać wszystko do okoła i nie pomagało. O dziwo w ostatnim czasie to ucichło, nie wiem czy się cieszyć czy to znaczy że jest jeszcze gorzej :) a do czego służy ta "klawiatura" ? I te "klapki" ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madridi5ta

Już wiem więcej. Rozkręciłem przepustnice bo to z niej wydobywały się dźwięki i prawdopodobnie powodem stukania był zużyty od środka wąż/rura gumowa co widać na zdjęciach. Przy okazji zainteresowała mnie jedna rzecz. Zauważyłem, że klapka przepustnicy jest wygięta, tzn nie jest płaskim krążkiem tylko ma wygięte krawędzie, tak jak by zahaczała o obudowę? Czy może tak to powinno być? Oceńcie od razu stan całej przepustnicy, czy ten poziom zabrudzenia jest OK?

IMG_20170926_175238.jpg

IMG_20170926_175243.jpg

IMG_20170926_175210.jpg

IMG_20170926_175225.jpg

IMG_20170926_175323.jpg

IMG_20170926_175338.jpg

IMG_20170926_175344.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madridi5ta

Odświeżam temat:

Minął rok, stukanie się nie pogłębiało do niedawna, teraz jest trochę gorzej. Nie wiem czy to ma z tym związek ale wczoraj żonie zgasł po drodze "bez powodu" i bez żadnych objawów wcześniej normalnie jadąc na drodze. Próbowałem go potem ale mi nie zgasł. Przy czym od niedawna pojawiły się też falujące obroty na luzie po kilkunastosekundowyn postoju z tendencją wzrostową. Czy to może być wina przepustnicy? I odpowiedzcie mi proszę na to pytanie czy ta klapka w przepustnicy powinna być płaska. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×