Jump to content
cerber

Guide - wymiana uszczelek nagrzewnicy

Recommended Posts

cerber

hej . jakiś czas temu dopadła i mnie ta przypadłość więc pstryknąłem parę fotek z naprawy tej usterki i wrzucam dla potomnych . 

robota jest dość prosta , ale trochę niewygodna . 

zaczynamy od spuszczenia płynu z układu chłodzenia ( nie trzeba opróżniać całego układu , wystarczy ok 2 l ) . następnie ściągamy przewody nagrzewnicy od strony grodzi silnika . 

image.php?di=M4D8

żeby nas nie zalało w środku nakładamy kawałek szlaucha ogrodowego o śr 3/4 na górną rurkę i dmuchamy kilka razy aby wypędzić płyn chłodniczy z nagrzewnicy . 

następnie odkręcamy śrubkę między tymi rurkami od strony grodzi silnika ( jest dość długa więc klucz z grzechotką jest pomocny ) .

kolejna rzecz to rozkręcamy śruby pomiędzy nagrzewnicą , a rurkami ( tam przeważnie jest przeciek ) . 

image.php?di=3ES7

gdy je odkręcimy ( fabrycznie jest jedna ale jeżeli ktoś już wcześniej przy tym grzebał to może być nawet trzy ) , pozostaje nam jeszcze jedna śruba mniej więcej na środku tych rurek . 

image.php?di=MTR5

po jej odkręceniu wyciągamy te rurki z gniazda nagrzewnicy ( trochę walki jest , ale od strony grodzi jest taka gąbka która się ugnie na tyle że można je wyciągnąć ) . 

image.php?di=2LZ6

uszczelki ( oringi ) można dokupić nawet w hydraulicznym ( pojechałem ze starymi oringami do hydraulika , zmierzył je suwmiarką i zapłaciłem za dwa 2 zł ) . 

gdy już zaopatrzymy się w nowe oringi można usprawnić trochę montaż tych rurek na miejsce ( dość ciężko je założyć ) .

usprawnienie polega na nadpiłowaniu końców tych rurek tak aby zyskać ok 2 mm ( na szerokość brzeszczota ) .

image.php?di=UVJ4

zakładamy oringi , wkładamy rurki , wkręcamy śruby na miejsca , zakładamy węże na nagrzewnicę , uzupełniamy płyn i powinno wszystko hulać . miłej dłubaninki :)))

MOD: W załączniku dodaję wersję PDF :)

 

wymiana-uszczelek-nagrzewnicy.pdf

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Witam serdecznie :-) mnie dopadł taki przeciek w mojej s16. Pod nogami mam kałużę płynu chłodzącego. I mam pytanko, czy w każdej 206-tce nagrzewnice i wymiana tych uszczelek będzie wyglądać mniej więcej tak samo czy co wersja to inne rozwiązanie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Raczej to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jozekk
Dnia 2.12.2017 o 18:24, cerber napisał:

uszczelki ( oringi ) można dokupić nawet w hydraulicznym ( pojechałem ze starymi oringami do hydraulika , zmierzył je suwmiarką i zapłaciłem za dwa 2 zł ) . 

 

Czy ktoś wie jakie to oringi aby można się było zabezpieczyć przed wymianą ? (nie każdy ma dwa samochody :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Na forum, w jednym z tematów niejaki Demon206 pisał jaki ma fabryczny wymiar ten oring. Nie chce mi się szukać, ale pamiętam, że wspominał o jego prostokątnym przekroju i średnicy w okolicach 20-tu 20-kilku mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaga

Dzisiaj sobie patrze a tu niespodzianka 😡 na bucie mam mokro , sprawdziłem palcem potem do buzi i co ? słodko mi haaaaaa i już wiem że płyn sobie właśnie tak ucieka. Super wytrzymało --słuchajcie 18 lat ! aż miło te oringi wymienić i zrobię to chyba na oryginałach no bo jak tyle lat mi wytrzymały.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...