Skocz do zawartości
PSG

Stan amortyzatorów do oceny. Prośba o weryfikacje.

Rekomendowane odpowiedzi

PSG

Witam Szanownych Forumowiczów, 

 

Ostatnio na wymianie opon usłyszałem od wulkanizatora, że mam sprawdzić amortyzatory gdyż opony są nierówno starte. 

 

Poniżej wynik ze stacji diagnostycznej:

IMG_1727.jpg

Oś przednia w lepszej jakości: 

 

Zrzut_ekranu_2017-12-05_o_19.03.34.png

Czy ktoś mógłby to proszę dla mnie zinterpretować? Generalnie chciałbym wiedzieć czy jest potrzebna wymiana. Skala była na stacji diagnostycznej do 0,5, więc podejrzewam, że te 0,3 to będzie około 60% żywotności. 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pampidampi

Pomiar tłumienia amorków to dla mnie mglista dziedzina. 
Jak sam widzisz na wydruku w cuglach przeszedłeś badanie, mieścisz się we wszystkich przedziałach z dużym zapasem.
ALE:
Jedni mówią, że poniżej 50% to śmietnik. Inni z kolei piszą, że ma się zawierać w przedziale 40-70% (nowe amorki mają 70-80%) i poniżej 40% to śmietnik. Jak kiedyś mi mierzono, to mi się wydaje, że jakby 30% było wartością graniczną.
Na wydruku widzimy, że poniżej 10% to śmietnik.
Na dodatek jak sam czegoś szukałem na ten temat to pisano, że to całe badanie to o kant dupy rozbić, maszyna testująca nie radzi sobie z zawieszeniami adaptacyjnymi i progresywnymi (pugów to chyba nie dotyczy) i żeby stawiać na odczucia podczas jazdy, bujanie i właśnie zużycie opon.

Sam bardzo chętnie dowiem się czegoś przy okazji tego tematu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Daj spokój, na te pomiary ze stacji przez palce możesz śmiało patrzeć.

Jedyne co w nich jest istotnego to różnica żeby na osi było z grubsza to samo. 

Potem kontrola optyczna czy nie ciekną i już. 

Moje twarde kayaby ultra sr od nowości się ocierały o próg mimo że prosto z pudła :-) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro

Jak wyżej...

Te pomiary tłumienia amortyzatorów należy traktować z przymrużeniem oka. Nawet inne ciśnienie w kołach, inny rozmiar opony (niższy lub wyższy profil) i już zupełnie co innego wychodzi na tym śmiesznym pomiarze:biggrin: A jak jakiś twardy amortyzator o duuużo większej sile tłumienia (taki dużo twardszy od ultra sr) to już całkowite głupoty wychodzą:)

Co do opon to nie słuchaj tego wulkanizatora, bo nawet zużyte amortyzatory nie mają wpływu na nierówno starte opony. To byś musiał cały czas wozić z 400kg na pokładzie.

Te opony miałeś nierówno starte z przodu, czy z tyłu? Bo to dość istotne...

  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pampidampi

A jak trafię na służbistę na SKP to mu nie powiem, że ten pomiar potraktuj pan "z przymrużeniem oka".
Co robić? Chyba upuszczę powietrza w kołach to wyjdą lepsze wyniki ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed
Napisano (edytowane)

To go zapytasz czy ciekną i czy są różnice prawy lewy powyżej normy :-)

Jak ciekną to wymień, to twoje bezpieczeństwo jeśli wszystko jest ok, są suche a tylko krzywa się mu nie podoba to bym się upierał :-)  

Jak dalej się będzie upierał to niech pokaże kiedy ostatnio maszynę kalibrowali bo mają :-) 

 

Ps.Ultra SR jest twarda tylko musi się kilka razy ruszyć i ją łapie dopiero :P 

Edytowane przez Istreed

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Istreed napisał:

 

Ps.Ultra SR jest twarda tylko musi się kilka razy ruszyć i ją łapie dopiero :P 

 

 

To jest raczej oczywiste:)

Jest średnio twarda he he, ale do betonu to jeszcze sporo brakuje. W skali twardości od 1 do 10 dałbym Ultra SR-om 6. Nowy amortyzator zdołasz wcisnąć i przepompować sam. Miałem kiedyś w corsie amortyzatory tak twarde, że samemu wcisnąć to było niewykonalne, a tył przy otwartym bagażniku można było ugiąć dopiero w 3 osoby:D

 

Edytowane przez blackdaro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Ależ to musiało podskakiwać :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×