Skocz do zawartości
siutek

LEDy w oświetleniu zewnętrznym auta

Rekomendowane odpowiedzi

siutek

Witam, 
wiem, że podobnych wątków było już trochę, ale mnie interesuje kwestia ogólna. Czy naprawdę żaden poważny producent żarówek LED (np Philips, który ma w swojej ofercie cholernie drogie H7 LED) nie jest w stanie poradzić sobie z polskimi (a może Europejskimi) przepisami homologacyjnymi?? 

Jak ktoś wstawia LEDy, czy to w oświetlenie tablicy, czy postojówki, a nie daj Boże szarpnie się na światła mijania czy drogowe to natychmiast podnoszony jest argument braku homologacji. Przecież LED to nie jest wczorajszy wynalazek, już dawno na rynku powinny być odpowiednie żarówki LED z homologacją umożliwiającą legalne poruszanie się z nimi w kloszach lamp starszych aut. 

Musiałem wylać trochę żali, ale przeglądałem YT... Peugeocik 206+ ze światłami mijania i drogowymi LED... Piękny widok :(

Ja na chwilę obecną zaryzykuję i lada moment będę zamawiał LEDy do świateł STOPu, do kierunkowskazów i postojówek. Świateł oświetlających drogę na razie nie odważę się zmieniać na LEDy (jak i nie mam odpowiednich funduszy). Dlaczego zmieniam?? Podoba mi się w nowych autach brak efektu powolnego gaśnięcia lamp, szczególne widoczne w przypakdu kierunku. Dioda zapala się i gaśnie w ułamku sekundy!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anikam

Jezeli chodzi o postojówki czy oswietlenie tablic to jak sa zarowki barwy bialej to niebiescy sie nie czepiają. Podobnie z lampami z tyłu samochodu. Mundurowi zazwyczaj czepiaja sie przodu ibtu sie problem według nich pojawia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1
Napisano (edytowane)

Z oficjalnego sklepu PHILIPS 

Uwaga: w Unii Europejskiej oraz na kilku innych obszarach oświetlenie LED może być stosowane tylko wewnątrz pojazdów oraz wyłącznie do użytku poza drogami publicznymi. Oświetlenie główne, przeciwmgielne i sygnalizacyjne LED nie ma obecnie homologacji ECE i nie jest przeznaczone do użytku na drogach publicznych. W przypadku używania oświetlenia głównego, przeciwmgielnego i sygnalizacyjnego LED na drogach publicznych kierowca może stracić prawo jazdy i ubezpieczenie pojazdu, a także może zostać na niego nałożony mandat. Oświetlenie LED firmy Philips nie jest dostępne we wszystkich krajach. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z przedstawicielem firmy Philips.

Ledy były i jak na razie są nielegalne. Legalnie możesz sobie wsadzić LED po oświetlenia bagażnika i wnętrza ...

Edytowane przez Damianos1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siutek

@Damianos1 doskonale o tym wiem, przecież napisałem w pierwszym poście, że nie ma nic legalnego do oświetlenia zewnętrznego. i zastanawiam się z czego wynika ten fakt, czyżby taki gigant jak Philips nie był w stanie poradzić sobie z normami??? Nie chce mi się wierzyć, ale wiem, że takie dywagacje są jak wróżenie z fusów. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RRAFAŁ

to nie chodzi o ledy, całkiem inne rozproszenie światła z led niż z żarowego źródła i trzeba nowe reflektory i szkła opracować, a po co jak teraz w nowych autach całe lampy ledowe są. Stare lampy nie są przystosowane do źródeł ledowych i tak samo xenonów nie można wkładać w miejsce halogenów bo też inna wiązka wyjdzie niż powinna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wrobeleczek

Moim zdaniem to nie do końca chodzi o lampy... wystarczy poszukać na necie filmików (a jest tego sporo, nawet był w polskiej telewizorni - chyba tvnTurbo na peugeocie 406?) o montażu i pokazie działania lamp z założonymi "żarówkami" LED. I powiem tak... ZDECYDOWANIE lepiej miała rozłożone, z zaznaczonymi oraz widocznymi częściami światło-cienia i ukierunkowane światło, lampa z LED, niż zwyczajna żarówka. Niemniej jednak taki łysy pan prowadzący zaznaczył, że są bez homologacji. LED były montowane bezpośrednio do lampy (bez zmiany szkieł czy odblasków). Pokazywał obór prądu: żarówki klasycznej ok. 3A a LED ok.2A więc argument, że instalacja spłonie nie ma racji bytu. A jeśli nie wiadomo o co c'man to pewnie o kasę idzie i tyle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quid_est_Veritas?

W każdym cywilizowanym kraju typu USA, Kanada i Japonia, ledy są w pełni legalne. Tylko UE zakazuje montażu. Ale to nic dziwnego biorąc pod uwagę dotychczasowe legislacyjne "osiągnięcia" tych pajaców z Brukseli. Oglądałem test Auto Świata żarówek LED H7 chyba właśnie Philipsa i władowali to do starego Volvo chyba 240. Wiadomo klosze gorsze niż ryfle  w 206. I szczerze. Świeciło to mega. Idealna linia odcięcia a ilość światła lepsza niż ksenony. Tylko to był zestaw Philipsa za 6 czy tam ile stów to kosztuje. Nie wiem jak świecą te tańsze firmy, bo można kupić do 100zl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andri

Żarówki LEDowe są coraz popularniejsze, z tego względu, że są efektywne, a przy tym sporo tańsze od żarówek halogenowych a jeszcze bardziej ksenonowych. Zaletą jest oszczędność, coraz lepsza żywotność, bywa że jest ona wielokrotnie większa niż w przypadku tradycyjnych żarówek.

Ale są też pewne minusy, jak to, że nagrzewają się nadmiernie. Trzeba więc zastosować pewne rozwiązania konstrukcyjne, które będą chłodziły. Kolejna kwestia, to wbudowany stabilizator napięcia. Jest to o tyle istotne, że jeżeli go nie ma, to żarówki mogą szybciej się przepalić za sprawą spadków lub skoków napięć w układzie elektrycznym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Krzynowek

Ja w swoim peugeocie od kilku lat mam ledowe białe pozycje, podświetlenie rejestracji i świtała wsteczne i nigdy nie miałem żadnego problemu na przeglądzie czy podczas kontroli drogowej. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NiebieskiPug

Tu raczej piszą o mijania bądź drogowych...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Viteq

Mijania i drogowe bardzo rzucają się w oczy, zwłaszcza w gładkich kloszach. Dlatego zaraz ci się ktoś przyczepi. W tylnych lampach przejdą bez problemu. Używam od czasów jeżdżenia starym kadettem i raz tylko na przeglądzie usłyszałem, że mocne światła stopu mam. Ale to była sucha obserwacja, bez czepiania się. 

Przepisy unijne to czasem przekleństwo. Raz zrobią ze ślimaka rybę, innym razem z żarówek ledowych zagrożenie na drodze. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NiebieskiPug

Odnośnie zbyt mocnego światła z tyłu. Ja mam zwykłe żarówki z tyłu, lampy polift i już kilka razy ktoś po dogonieniu mnie mrugał mi długimi, po czym gdy mignąłem przeciwmgielnymi przepraszali awaryjnymi. Albo tak zarąbiste dorwałem żarówki + lampy, albo idzie mi tam kilka volt więcej niż powinno :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×