Skocz do zawartości
  • Podobna zawartość

    • p3gi3
      Przez p3gi3
      Witam,
      jestem nowym użytkownikiem na forum. Chciałbym prosić o pomoc i ewentualne podpowiedzi jak postępować z moim problemem. Być może temat odgrzewany, za co z góry przepraszam. 
      Otóż od jakiegoś czasu mam problem z moją 206 (1.4 benzyna 75 km, 2008 rok), silnik czasami faluje i wyłącza się nawet podczas jazdy. Ostatnio (jesień 2018) co było przy nim robione to:
      *nowe świece
      *nowa cewka
      *uszczelka pod głowicą (planowanie itp)
      *rozrząd
      *sprzęgło
      *olej+filtry
      Czytałem, że może być to silnik krokowy, niestety nie mogę się go doszukać pod maską. Oglądałem filmiki z innych 206 gdzie jest ten silnik lecz u mnie tego nie widać (patrz zdjęcia).
      Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc gdzie znajduje się silniczek. Być może ktoś miał podobny problem. Być może nie jest to wina tego silnika. 
       
      Pozdrawiam i życzę miłego dnia.



    • Halt
      Przez Halt
      Witam.
       Miesiąc temu zmieniano mi rozrząd, mało używałem auta i zrobiłem jakieś 300 km. Około 2 tygodnie temu zauważyłem, iż sporadycznie silnik pracuje inaczej niż zawsze, tzn jest głośny niczym traktor. Wygląda to na losową sprawę, czasem cały dzień jest w porządku, problem pojawia się zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Jednego dnia rano mam ów dźwięk a po przejechaniu kilometra znika, by innym razem pojawić się dopiero po przejechaniu określonej drogi. Dwa dni temu pojechałem do marketu, silnik pracował poprawnie, przejechałem kilka km, auto postawiłem na parkingu, zrobiłem zakupy, wsiadam do auta i jest powyższy problem (nagranie pochodzi właśnie z tego dnia).
       Od razu pojechałem do znajomego który nieco zna się na samochodach, więc chciał posłuchać tego dziwnego dźwięku. Niestety auto nie chciało współpracować i pracowało poprawnie już do końca dnia wraz z następnym. Podejrzenie padło na kiepskie paliwo, bo problem pojawił się zaraz po zatankowaniu na CircleK, więc dobiłem bak na eMili. W dniu tankowania wszystko było ok, by dziś rano ponownie zaskoczyć mnie tym nieprzyjemnym dźwiękiem. Niektórzy znajomi podejrzewają, iż to zawory są do regulacji, bądź koło pasowe hałasuje lub łożysko alternatora.
       Auto nie traci mocy, zarówno na normalnej pracy jak i przy stukaniu, nie dławi się i nie szarpie, poziom oleju optymalny. Ponadto słychać lekkie tarcie gdy silnik pracuje normalnie. Generalnie i tak mam zamiar skoczyć do mechaników, który wymieniali mi rozrząd i zobaczę co powiedzą.
      Będę wdzięczny za wszelkie porady i podpowiedzi, oraz przepraszam za kiepskie nagranie.
       
      http://patrz.pl/film,vid_20180618_195814_cut_part1-mp4,167332.html
    • 8IN
      Przez 8IN
      Szukam nowego właściciela samochodu o podanych wyżej numerach rejestracyjnych, chciałbym odkupić samochód i jestem w stanie dobrze zapłacić.
      Nowego właściciela proszę o PW
    • rastifar123
      Przez rastifar123
      Witam panowie , wymieniałem ostatnio silnik w mojej 206. Mam pytanie czy ktoś wie o co chodzi z tym osadem na korku od oleju  .Pojawił  się jeszcze dziwny nagar pod korkiem od płynu chłodniczego .



    • snuffer
      Przez snuffer
      Witajcie,
      od jakiegoś czasu w mojej 206 bezmux zauważyłem następujące odchylenia od normy:
      czasem podczas postoju na światłach zaczynają falować obroty - przegazowanie na jakiś czas niweluje problem. na komputerze pojawił się błąd P0120. Sprawdzone Elmem z Chin. Kontrolka Check Engine się nie zaświeciła. podczas swobodnej jazdy w momencie kiedy samochód toczy się siłą swojego rozpędu w okolicach 2,5 - 3 tys obrotów czuć szarpnięcia jak by silnik poszarpywał, nierównomiernie pracował/zwalniał? Obroty nie spadają równomiernie i czuć jak poszarpuje całą budą. Trudno to opisać dokładnie. Dzieje się to na rozgrzanym silniku, na zimnym nie zauwazyłem. Czy te 3 rzeczy mogą być ze sobą powiązane? Podejrzewam, że pewnie trzeba by wymienić korkowiec. Na jakie koszty się nastawiać? Wystarczy wyczyszczenie przepustnicy?
      W przeciągu miesiąca będę musiał wyjechać w trasę ok 300 km i nie wiem czy z tymi problemami mogę  jechać na spokojnie.
      pozdrawiam
Wisan13

Wtryski do RC

Rekomendowane odpowiedzi

Wisan13

Jako iż czeka mnie wymiana wtrysków z uwagi iż od nowości nie były wymieniane zastanawaiam się na wymianą ich na leciutko większe. Czy ktokolwiek ma jakieś doświadczenia bądź porady odnośnie wtrysków. Obecne wtryski Bosch 0 280 156 139, 187cc (g/min), rezystancja [Ohm]: 14,5. Pytanie czy zostawić takie jakie są czy zainwestować w lekko większe. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro

Ostrzegam, moja odpowiedź może być długa:)

Chcesz je wymieniać tylko dlatego, że nigdy nie były wymieniane? Czy z autem coś nie tak i kulawo chodzi? 

Jeśli wszystko jest ok, to ja bym je raczej zostawił w spokoju. W innym temacie wrzuciłeś wykres z hamowni i jak dla mnie to ładnie trzyma Ci moc i moment. Pamiętaj, że samochód nie jest nowy.

 

Teraz najważniejsza sprawa, czyli wymiana wtrysków na większe. Wsadzenie większych (bardziej wydajnych) wtrysków do seryjnego silnika bardziej zaszkodzi niż pomoże. Trzeba to później wystroić (jechać do kogoś na program), bo nie będzie to jeździć poprawnie. Będzie go zalewać, problemy z odpaleniem, problemy z wolnymi obrotami, niższa moc. Będzie słabszy i będzie palił jak smok. Ecu samo nie zrobi sobie takich korekt, żeby to dobrze chodziło. To nie działa tak, że jak sie doleje paliwa, to jest lepiej. Jest odwrotnie (w seryjnym silniku). To jest nieco bardziej skomplikowane, niż mogłoby sie wydawać:) Ma to sens, jak ktoś idzie grubo, zakłada ,,ostre" wałki i inne cuda, robi z tego minimum 200koni i brakuje już paliwa przy strojeniu na seryjnych wtryskach. Chociaż pewnie i te seryjne wtryski od RC mają jakiś tam zapas.

 

Podsumowując.

Wymiana nawet na ,,lekko większe" bez strojenia raczej nie przejdzie. Samo strojenie na hamowni to w chwili obecnej 1,5-2k i więcej. Jest jeszcze jeden dość istotny problem. Mało kto będzie chciał sie tego podjąć, bo to nie 1.9tdi, czy 1.8T, które tunerzy robią codziennie z zamkniętymi oczami. 

 

Doswiadczenia.

Chce Ci sie jeszcze czytać?:) Może nie peugeot, ale napisze to jako ciekawostke, która zobrazuje jak to działa na prostym silniku. Stary silnik opla na jednopunkcie. Tam wszystko było zamienne i jedno do drugiego można było sobie przekładać do woli. Corsa, astra, vectra (1.2 1.4 1.6 1.8) jeden &uj. Pojemność 1400. Założony kolektor ssacy od 1.6 (grubsze kanały), przepustnica od 1.8 (dużo większa), skrócony cały dolot o połowe, rura dolotowa też grubsza, no miał czym oddychać:biggrin: Teoretycznie zapotrzebowanie na paliwo było większe niż normalnie, bo cały dolot to była jedna wielka locha, wydech też miał dużo lepszy przepływ. Na seryjnym wtryskiwaczu chodził najlepiej. Na takim od 1.6 gorzej. Prawie dobrze, ale mimo wszystko gorzej, poprostu był już troche ,,przelany". Na wtryskiwaczu od 1.8 chodził już dużo gorzej. Nie pamiętam już parametrów tych wtryskiwaczy, bo to było prawie 10 lat temu, ale to nie były jakieś kosmiczne różnice w wydajności, a różnice w tym, jak silnik chodził na wtrysku od 1.4 1.6 i 1.8 były duże i bardzo odczuwalne.

Sorry, za tak długie pieprzenie i pisanie też nie o peugeotach, ale mam nadzieje, że chociaż z jedną osobe to zainteresowało.

 

Tyle odemnie:)

  • Lubię To! 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
Napisano (edytowane)
12 minut temu, blackdaro napisał:

Sorry, za tak długie pieprzenie i pisanie też nie o peugeotach, ale mam nadzieje, że chociaż z jedną osobe to zainteresowało.

Hahah no wiesz po to pytałem żeby otrzymać konkretną odpowiedź więc uwierz chciało mi się czytać. :D Podstawy fizyki chemi i mechaniki znam więc wiem, że dawka paliwa musi być odpowiednia aby mieszanka była "idealna" dla silnika. Wracając do twojego przeprasdzania za długi wpis po to jest forum aby coś się dowiedzieć. :D Jednakże postawiłem sobie cel ponad 200km a fajnie by było mieć 300 lecz razem z tym idzie sporo pieniędzy. Zaczynam od dołu opony hamulce ogólnie mówiąc trakcja.

 

Edytowane przez Wisan13

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×