Skocz do zawartości
  • Podobna zawartość

    • bogda1257
      Przez bogda1257
      Witam,
      Od kilku miesięcy jestem posiadaczem s16 i niestety od tamtego czasu zaczęły się problemy z jego naprawą.
      Technicznie auto doprowadziłem do idealnego stanu, auto w chwili zakupu miało zainstalowany gaz sekwencyjny.
      Jedyny problem jakiego nie mogę naprawić to gaśnięcie samochodu na gazie przy ruszaniu na nagrzanym silniku, zanim silnik się nagrzeje, nie ma żądnego problemu przy ruszeniu na gazie. Przy gwałtownym naciśnięciu gazu na luzie auto jakby się dławi (benzyna) i po chwili wskakuje na obroty, na gazie auto się dławi i gaśnie. Wymieniałem cewkę zapłonową, sona lambda teoretycznie pracuje ok, dodał że auto miało wycięty katalizator.
      Dodam jeszcze że na zimnym silniku jałowe obroty wynoszą ok 900 obr/min, a przy nagrzanym słychać nierówną pracę i obroty wahają się od 500 do 550 obr/min.
      Jakiś pomysł co to może być, sprawdzałem wszystko po kolei i nadal nie mam pojęcia, gaz był regulowany, żadnych błędów na komputerze, proszę o pomoc.
    • bvrt
      Przez bvrt
      Witam, niedawno zauważyłem, że po prawej stronie od silnika, między nim a akumulatorem mam odpiętą jedną wtyczkę, a niedaleko niej jest pasujący 3 pinowy kabel. Boję się jednak podłączyć i spróbować, stąd moje pytanie, czy ktoś tutaj wie od czego ona jest? Jeśli będzie ktoś w stanie mi pomóc ale potrzebuje dokładniejszego zdjęcia z chęcią jutro je zrobię, pozdrawiam serdecznie.
       

    • Madldz
      Przez Madldz
      Witam wszystkich
      Stoję przed wyborem 2 pugów 1.4 benzyne z 2004 roku z przebiegem 100kk autentyczny!! Oraz 2.0 hdi z 2003 z przebiegiem 189kk takze autentyczny. Wiele czytałem o tych silnikach i nie wiem który wybrać. Autko będzie głównie używane do miasta dłuższe trasy sporadycznie. Oba autka serwisowane na czas. Wersja z dislem dodatkowo po regeneracji tylnej belki. 
      Pozdrawiam
    • Cisek206
      Przez Cisek206
      Witam,
      Posiadam swojego puga 2.0 16v gt, niestety w zeszłym tygodniu popsuł się silnik ( prawdopodbnie pękł wał korbowy, stoi pierwszy tłok ,dlaczego nie mamy pojecia jak było wszystko sprawdzane na bierząco i auto jak cisnąłem to na gorącym i nigdy do odciny ). Mam pytanie czy pasują do Gt-ka silnik od 206 +( jeśli tak to czym się one różnią ) i czy od Citroena C5 2.0 16v ( jeśli tak to czym się różnią). Podkreślam , że silnik do mojego puga biorę od zaufanej osoby ( brane różne silnik do aut francuskich). Prosiłbym o pomoc czy te silniki będą pasowały :). Pozdrawiam 
       
    • lukasz_freak
      Przez lukasz_freak
      Mam peugeota 206 1.4 Hdi z 2004r. i jest z nim taki problem, otóż przy wciśniętym sprzęgle słychać drobne stuki(cichutkie tykanie) z częstotliwością pracy silnika...czyli tak jak pracuje silnik, tyle,że w tle słychać cichutko coś więcej(przypominam tylko na wciśniętym sprzęgle)...co to może być?
Wisan13

Wtryski do RC

Rekomendowane odpowiedzi

Wisan13

Jako iż czeka mnie wymiana wtrysków z uwagi iż od nowości nie były wymieniane zastanawaiam się na wymianą ich na leciutko większe. Czy ktokolwiek ma jakieś doświadczenia bądź porady odnośnie wtrysków. Obecne wtryski Bosch 0 280 156 139, 187cc (g/min), rezystancja [Ohm]: 14,5. Pytanie czy zostawić takie jakie są czy zainwestować w lekko większe. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro

Ostrzegam, moja odpowiedź może być długa:)

Chcesz je wymieniać tylko dlatego, że nigdy nie były wymieniane? Czy z autem coś nie tak i kulawo chodzi? 

Jeśli wszystko jest ok, to ja bym je raczej zostawił w spokoju. W innym temacie wrzuciłeś wykres z hamowni i jak dla mnie to ładnie trzyma Ci moc i moment. Pamiętaj, że samochód nie jest nowy.

 

Teraz najważniejsza sprawa, czyli wymiana wtrysków na większe. Wsadzenie większych (bardziej wydajnych) wtrysków do seryjnego silnika bardziej zaszkodzi niż pomoże. Trzeba to później wystroić (jechać do kogoś na program), bo nie będzie to jeździć poprawnie. Będzie go zalewać, problemy z odpaleniem, problemy z wolnymi obrotami, niższa moc. Będzie słabszy i będzie palił jak smok. Ecu samo nie zrobi sobie takich korekt, żeby to dobrze chodziło. To nie działa tak, że jak sie doleje paliwa, to jest lepiej. Jest odwrotnie (w seryjnym silniku). To jest nieco bardziej skomplikowane, niż mogłoby sie wydawać:) Ma to sens, jak ktoś idzie grubo, zakłada ,,ostre" wałki i inne cuda, robi z tego minimum 200koni i brakuje już paliwa przy strojeniu na seryjnych wtryskach. Chociaż pewnie i te seryjne wtryski od RC mają jakiś tam zapas.

 

Podsumowując.

Wymiana nawet na ,,lekko większe" bez strojenia raczej nie przejdzie. Samo strojenie na hamowni to w chwili obecnej 1,5-2k i więcej. Jest jeszcze jeden dość istotny problem. Mało kto będzie chciał sie tego podjąć, bo to nie 1.9tdi, czy 1.8T, które tunerzy robią codziennie z zamkniętymi oczami. 

 

Doswiadczenia.

Chce Ci sie jeszcze czytać?:) Może nie peugeot, ale napisze to jako ciekawostke, która zobrazuje jak to działa na prostym silniku. Stary silnik opla na jednopunkcie. Tam wszystko było zamienne i jedno do drugiego można było sobie przekładać do woli. Corsa, astra, vectra (1.2 1.4 1.6 1.8) jeden &uj. Pojemność 1400. Założony kolektor ssacy od 1.6 (grubsze kanały), przepustnica od 1.8 (dużo większa), skrócony cały dolot o połowe, rura dolotowa też grubsza, no miał czym oddychać:biggrin: Teoretycznie zapotrzebowanie na paliwo było większe niż normalnie, bo cały dolot to była jedna wielka locha, wydech też miał dużo lepszy przepływ. Na seryjnym wtryskiwaczu chodził najlepiej. Na takim od 1.6 gorzej. Prawie dobrze, ale mimo wszystko gorzej, poprostu był już troche ,,przelany". Na wtryskiwaczu od 1.8 chodził już dużo gorzej. Nie pamiętam już parametrów tych wtryskiwaczy, bo to było prawie 10 lat temu, ale to nie były jakieś kosmiczne różnice w wydajności, a różnice w tym, jak silnik chodził na wtrysku od 1.4 1.6 i 1.8 były duże i bardzo odczuwalne.

Sorry, za tak długie pieprzenie i pisanie też nie o peugeotach, ale mam nadzieje, że chociaż z jedną osobe to zainteresowało.

 

Tyle odemnie:)

  • Lubię To! 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
Napisano (edytowane)
12 minut temu, blackdaro napisał:

Sorry, za tak długie pieprzenie i pisanie też nie o peugeotach, ale mam nadzieje, że chociaż z jedną osobe to zainteresowało.

Hahah no wiesz po to pytałem żeby otrzymać konkretną odpowiedź więc uwierz chciało mi się czytać. :D Podstawy fizyki chemi i mechaniki znam więc wiem, że dawka paliwa musi być odpowiednia aby mieszanka była "idealna" dla silnika. Wracając do twojego przeprasdzania za długi wpis po to jest forum aby coś się dowiedzieć. :D Jednakże postawiłem sobie cel ponad 200km a fajnie by było mieć 300 lecz razem z tym idzie sporo pieniędzy. Zaczynam od dołu opony hamulce ogólnie mówiąc trakcja.

 

Edytowane przez Wisan13

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×