Skocz do zawartości
Wisan13

Szpilki czy śruby?

Rekomendowane odpowiedzi

Wisan13

Siemka. Zastanawiam się nad wykorzystaniem śrub lub szpilek do mocowanie felgi jednak nigdy nie używałem szpilek. Czy jest ktoś obyty w temacie oraz może jakieś zdjęcia którymi chciałby się pochwalić? Powiedzcie mi czy wybrać stożek czy z podkładką a może jakiś inny polecany przez was wynalazek np. szara taśma czy budapren? Dodam iż felgi aluminiowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mim

Do oryginalnych aluminiowych felg powinny byś śruby z podkładką. Stożkowe tylko do stalówek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
Napisano (edytowane)
31 minut temu, mim napisał:

Do oryginalnych aluminiowych felg powinny byś śruby z podkładką. Stożkowe tylko do stalówek.

No właśnie problem jest taki iż podkładki są płaskie a otwory w feldze są stożkowe. Zastanawiałem się czy nie czasem nie koliduje. Ciekawą rzeczą jest jeszcze to iż sruby stożkowe są przypisywane jako oryginalne do np. alufelg w BMW itp itd. Zamotanie w tych internetach.

 

Edytowane przez Wisan13

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mim

Akurat w Peugeot na ogół do alu są płaskie z podkładką ale jak felgi są na stożek to będziesz musiał założyć stożkowe. Felgi nieoryginalne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
Napisano (edytowane)

Takie z wcięciem stożkowym.

 image.php?dm=BFTC

Edytowane przez Wisan13

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1
Napisano (edytowane)

Na zdjęciu wygląda to tak jakby było tam miejsce na podkładkę właśnie :/ U mnie wygląda to tak, zdaje mi się że u ciebie jest tak samo.

 

DSC_1450aaaa.png

Edytowane przez Damianos1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Oryginalne felgi puga mają śruby płaskie z podkładką.

Niefabryczne mają albo stożkowe, albo kuliste, zależnie od felgi.

Ja bym dał szpilki i nakrętki na nie w innym kolorze ;-)

  • Dzięki! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Ja wolę szpilki miałem w kilku autach i to jest po prostu wygodniejsze. Tylko nie do końca przemawiają do mnie te wynalazki wkrecane czy wklejane w gwint.

W subaru miałem takie 

pol_pl_Szpilka-wciskana-Suzuki-Subaru-ra

Mocujesz to od wewnętrznej strony piasty, a potem śruba wciagasz na miejsce. 

Też nad tym myślę i w sumie sam już nie wiem :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13

Właśnie to jest to że nie mam pojęcia które lepiej się spisują czy wbijane czy wkręcane. Może dokladniej opisze to ktoś kto miał juz takie doświadczenia?

21 godzin temu, MattHarderzz napisał:

Ja bym dał szpilki i nakrętki na nie w innym kolorze ;-)

Mam zamiar jak znajdę kupić czarne szpilki a nakrętki czerwone.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed
Napisano (edytowane)

No na logikę wbijana lepiej trzyma ale ze u nas są gwinty w piastach to chyba tylko klej I wkrecane :) 

A masz coś na oku? 

Fajne nakrętki mishimoto robiło ;) 

Edytowane przez Istreed

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Jak w piastę z gwintem, to tylko wkręcane. Szkoda piasty na wbijane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Ta tylko które :D 

Są zestawy typu 180 zł na 4 I będzie pan zadowolony, a są np sparco 90 zł na koło...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
Napisano (edytowane)

Rozglądam się lecz zanim zacznę wybierać wolę posłuchać rad innych. Może wszystko będę zamieszczał tutaj aby podyskutować a może jeszcze komuś sie to przyda. Ha no właśnie długość takiej szpilki wkręcanej jaka by była najlepsza.

Edytowane przez Wisan13

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13

Takie coś? -> Szpilki Sparco

Wyczytałem iż nejlepiej jak wystaje ok 12mm do 17 mm z piasty. Jak za dużo człowiek szuka i jak za dużo znajdzie to nie wie na czym stoi. -.-

Oraz takie cóś. -> Nakrętki czerwone

Pozostaje kwestia długości szpilki oraz nakrętek.

Oczywiście liczę na wasze podpowiedzi oraz rady.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
33 minuty temu, Longbow napisał:

Ciapkę sporo jak za cztery szpilki w klasie 12.9

Jest drogo jednakże ciężko jest znaleźć czarne szpilki a na takich mi zależy. Ewentualnie są takie same jednakże w klasie tuning w cenie ok 60 zł za 4. Mam w głowie projekt 206 z conajmniej 300km. Dlatego zależy mi na jakości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Long o to chodzi :D 

Tych ze sparco nie chce jakoś od slawetnych klocków hamulcowych t-51 :D

Tylko tak ja mam 17mm dystansu plus felga + coś musi wystawac to chyba 80ki? 

A my mamy gwint M12 x 1.25 ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
1 godzinę temu, Istreed napisał:

A my mamy gwint M12 x 1.25 ?

Tak taki jest póki co naprawdę nie wiem jaki ma być wymiar w sensie długość szpilki póki co wstrzymuje się z kupnem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
2 godziny temu, Wisan13 napisał:

Jest drogo jednakże ciężko jest znaleźć czarne szpilki a na takich mi zależy. Ewentualnie są takie same jednakże w klasie tuning w cenie ok 60 zł za 4. Mam w głowie projekt 206 z conajmniej 300km. Dlatego zależy mi na jakości.

Są czarne bo to zwykłe "gwinty" 10.9-12.9

Te które podesłałem są kute (niby)

Wisan.....zerknij w kierunku szpilek tytanowych jeśli bardzo okrutnie zależy Ci na wytrzymałości

Odnośnie marki Sparco......oni tych szpilek nie wyprodukowali napewno, ino plakietka ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
37 minut temu, Longbow napisał:

Te które podesłałem są kute (niby)

Twardość 10,9 więc wiem nie wiem o co tyle zamieszania? 

39 minut temu, Longbow napisał:

Odnośnie marki Sparco......oni tych szpilek nie wyprodukowali napewno, ino plakietka

Mało produktów na rynku które są wytwarzane w fabryce z tym samym logo no chyba że są to rzeczy nieskomplikowane. Nie chodzi mi tu o firme tylko o kolor.

 

47 minut temu, Longbow napisał:

Wisan.....zerknij w kierunku szpilek tytanowych jeśli bardzo okrutnie zależy Ci na wytrzymałości

nie jestem Musk aby w kosmos lecic. ;) Szukałem z ciekawości szukałem i nic ... no może z małym wyjątkiem ... 2buty.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
Napisano (edytowane)

Pany dłogość, długość ma znaczenie. ;)

 

Edytowane przez Wisan13

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Gdzieś kiedyś natknąłem się na szpilki tytanowe...od biedy kupić pręt i wykonać szpilki......ale to już będzie budżet taki, że te Sparco to okazja :D

P.S. 10.9 to nie twardość a wytrzymałość, pierwsza liczba x100 to odporność na rozciąganie w MPa,  druga to granica stosunku plastyczności do min wytrzymałości (tyle z metalurgii):)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
Napisano (edytowane)

Czekej czekej...Tobie zależy żeby były czarne czy 12,9 ?

Edytowane przez Longbow

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
2 minuty temu, Longbow napisał:

10.9 to nie twardość a wytrzymałość

Nie byłbym soba gdybyn nie sprawidził co znaczą te oznaczenia natomiast tego iż nazywam twardość ... nie wiem jakoś to do mnie przytkneło.

5 minut temu, Longbow napisał:

Czekej czekej...Tobie zależy żeby były czarne czy 12,9 ?

Pierwszorzędnie na czarnych. Gwint śrub ma ponoć 2,8 mm czyli szpilka w sensie ta dłuższa część gdzie nakręcamy gwint mogłaby być 4cm a może mniej. Zależy mi na tym aby ktoś kto używa lub uzywał szpilek wypowiedział się o tym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Srebrne to czarne + ocynk.....jutro z ciekawości zapytam czy mogę zamówić śruby dwustronne m12x1,25

2 minuty temu, Wisan13 napisał:

Zależy mi na tym aby ktoś kto używa lub uzywał szpilek wypowiedział się o tym.

Mam w dwóch autach w rodzinie....jedne fabryka wstawiła (radełka) a drugie Ja (wkręcane i klej)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×