Jump to content
  • Similar Content

    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Emcioo15
      By Emcioo15
      Witam, posiadam 206 z 1.1 pod maską i chce na wiosnę kupić ładne alusy. Jaki mam zabrać najbardziej optymalny rozmiar, by go nie zamulić do reszty? obecne 14 stalowe są po prostu za małe, a że 1.1 nie opłaca się modyfikować to chce żeby chociaż wyglądał  
    • eskorupa
      By eskorupa
      Witam. Mam problem z 206. Zauważyłem luźno wiszący wezyk (podciśnienia?) Ktory wisi od przepustnicy. Podsylam zdjecie gdzie wezyk jest podłączony oraz proszę o wskazówkę gdzie powinna znajdować się druga strona wezyka. 
      Zakładam że będzie to gdzieś z tylu silnika

    • Pawcio89
      By Pawcio89
      Drodzy koledzy, dziś rano przy temp. -13 st. odpalilem samochód i poszedłem drapac szyby. Po drapaniu, wsiadam do auta a nim telepie i mruga check. Chodził na 3 gary, mocy prawie żadnej. Przejechalem 6 km do pracy, zgasilem samochod i sprobowalem odpalic. Odpalil znow bez problemu tym razem juz na 4 gary, moc wrocila. Odlaczylem szybko aku myslac ze moze pomoze na checka ale po pracy okazalo sie ze to nic nie dalo, co wiecej check juz nie mrugal a palil sie caly czas. Wrocilem do domu i po 2 godzinach poszedlem do niego, odpalam i po stronie rozrzadu przez pierwsze 5-8 sek slysze dzwiek jakby blaszka latala po pustej puszce. Potem cisza. Zgasilem go i po godzinie poszedlem sprawdzic czy sie to powtorzy i znow ten sam dzwiek zaraz po odpaleniu. Macie pomysl co to moze byc? Jutro jade z checkiem na komputer, natomiast niepokoi mnie ten dziwny dzwiek po odpaleniu. Dodam ze samochod ma juz moc, wszystko jest ok, procz swiecacego checka. 
    • kwsmart
      By kwsmart
      Witam,
      mam problem z wtryskiem paliwa (benzyna 1.1).
      Po pracy (dłuższym postoju) odpaliłem samochód i zaświeciła mi się kontrolka silnika, a silnik walił tak jakby nie chodził mu jeden cylinder. Od razu pojechałem do mechanika (sprawdzony człowiek). Powiedział, że spaliła się cewka wtryskiwacza przy jednym z cylindrów, dlatego nie chodził (pokazał mi uszkodzony wtryskiwacz). Wymienił wtryskiwacz na używany, pojechałem do domu, wszystko pięknie chodziło.
      Jadę następnego dnia do pracy i tak po ok 15 km znowu zapaliła się kontrolka silnika, silnik znowu wali, jakby nie chodził mu cylinder. Po robocie jadę do mechanika, podpiął komputer i okazało się, że nie działa wtryskiwacz przy dokładnie tym samym cylindrze, co wtedy, czyli ten co został wymieniony.
      Mechanik powiedział, że wymieni na nowy. Nie wiem co spaliło się w tym wymienionym wtryskiwaczu, bo samochód został u mechanika, ale zakładam, że też cewka.
      Co może być tego przyczyną? Czy np. osad z paliwa może spalić cewkę wtryskiwacza? Czy może pojawiło się jakieś przepięcie? Czy może powodować to uszkodzona / niedopięta wiązka?
      Patrzyłem na schemat elektryczny (z książki Dietera Korpa), ale do cewki wtryskiwacza podłączony jest tylko sterownik (komputer) silnika, a cewki wtryskiwaczy połączone są parami 1 z 4 i 2 z 3.
      Czy np. cewka wtryskiwacza 2 może powodować przepięcie na 3, zakładając, że 2 działa w porządku? Czy sterownik silnika może wygenerować przepięcie, a jeśli tak to dlaczego spalił się tylko jeden i to przy tym samym cylindrze.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
bogda1257

206 s16 kompresor

Recommended Posts

bogda1257

Witam,

Jestem posiadaczem 206 gti od ponad pół roku i jak to z czasem, zaczyna powoli brakować mocy. Chce włożyć do silnika kompresor celuje w jakiś od Mercedesa 2.0.

Wraz z postępem w planowaniu nasuwa się coraz więcej pytań z którymi sam sobie nie poradzę. Wiem, że jest to nieopłacalne, że się nie da itp., przerabiałem to i wiem że na pewno włoże kompresor do silnika, prawdopodobnie w miejscu kompresora od klimatyzacji.

1.Czy w przypadku kompresora z Mercedesa CLK W208 potrzebny jest jakiś zawór sterujący ciśnieniem?

2.Z jaką maksymalną mocą poradzą sobie orginalne wtryski od s16, skrzynia, sprzęgło (pomijamy kwestie trakcji).

3.Co z przepustnicą, trzeba wymieniać na bardziej wydajną ?

4. Jak wyregulować takie cacko, nie chodzi mi o komputer, tylko jak dobrać odpowiednie przekładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
3 godziny temu, bogda1257 napisał:

1.Czy w przypadku kompresora z Mercedesa CLK W208 potrzebny jest jakiś zawór sterujący ciśnieniem?

M62 ma sprzęgło elektromagnetyczne......jak to wysterujesz dobrze to nie potrzebujesz BOVa

3 godziny temu, bogda1257 napisał:

2.Z jaką maksymalną mocą poradzą sobie orginalne wtryski od s16, skrzynia, sprzęgło (pomijamy kwestie trakcji).

Zobacz temat:

Wprawdzie tam kolega uturbiał.......ale jak przestudiujesz temat to zobaczysz kiedy się co kończy

3 godziny temu, bogda1257 napisał:

3.Co z przepustnicą, trzeba wymieniać na bardziej wydajną ?

Rozsądnie byłoby przejść na przepustnicę z 406 3.0

3 godziny temu, bogda1257 napisał:

4. Jak wyregulować takie cacko, nie chodzi mi o komputer, tylko jak dobrać odpowiednie przekładnie.

Bezpieczne obroty M62 to 14k rpm (producent podaje chyba do 15)

Trzeba przeliczyć kiedy chcesz największy boost i dobrać kółko.......ale zgodnie z zasadą "kto uderza może też dostać w ryja" większe obroty, wyższa temperatura, większy intercooler

 

P.S. Widzę, że siedzi koledze w głowie pomysł który siedzi też u mnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Pomysł spoko i w ogóle, bo sam kiedyś myślałem, żeby do swojego TU5 wrzucić kompresor – stwierdziłem, że to nieopłacalne...

Ale w Twoim przypadku zastanawiam się gdzie tam będzie miejsce na kompresor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Matt

W EW jest miejsce na kompresor.

Na mój chłopski rozum, żeby mieć wszystko pod ręką to do TU wrzucamy turbo a do EW kompresor....i masz graty z przodu

Taki customowy custom, fakt ze 205 ale w 206 widzialbym to podobnie

post-23126-0-64756700-1357112373.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Powiem szczerze, że jak oglądałem komorę w 206 z EW, to jakoś mega mało miejsca się wydawało i jak na moje to wszystko na styk wejdzie, no i aku raczej do bagażnika wtedy...

Natomiast jeśli chodzi o TU5 to rzeczywiście lepiej turbo, bo tam z tyłu nie ma miejsca na kompresor, ale ja osobiście w cenie turbo wolałbym np. dać cały wydech z kolektorem 4-2-1, zrobić porting kanałów dolotowych/wydechowych i planowanie głowicy, do tego obrobić gniazda zaworowe i dać większe zawory, ostre wałki z regulowanymi kółkami, wrzucić ITB i wystroić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Ja to bym wcisnął 125KM z C2 VTS i turbił jak po*ebany:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Póki co najpierw dostań gdzieś ten działający silnik z osprzętem w dobrych pieniądzach :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
12 minut temu, MattHarderzz napisał:

Póki co najpierw dostań gdzieś ten działający silnik z osprzętem w dobrych pieniądzach :D

Dorzućmy do tego kwestię, żeby to była wersja z aluminiowym kolektorem dolotowym....daj Pan spokój, prędzej C4 VTS 180KM kupisz

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogda1257

Sam silnik aktualnie jest w stanie idealnym, po remoncie. 

Da radę wpakować kolektor dolotowy z RC, a wylotowy zostawić orginalny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Wylotowy jest do dupy......kolektor to bym zrobił customowy jak już upakujesz kompresor....no i wspomaganie zmieniasz na elektryczne wtedy masz sporo miejsca z przodu

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz
8 godzin temu, Longbow napisał:

...no i wspomaganie zmieniasz na elektryczne wtedy masz sporo miejsca z przodu

To 206 wychodziło elektryczne wspomaganie? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kokosik1

w 1.6 hdi bodajże jest elektryczna pompa wspomagania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Tak dokładnie w 1.6 hdi jest elektryczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
4 godziny temu, MattHarderzz napisał:

To 206 wychodziło elektryczne wspomaganie? :o

Mówiąc ściśle elektro-hydrauliczne no....w RC, w 1.6HDi...i pewnie czymś jeszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

ja tam w RC widzę normalną pompę napędzaną paskiem osprzętu

elektryczna pompa wspomagania bardzo dobra siedzi w 106/saxo ale ceny ma nie okazjonalne często używana w rajdówkach bo prosta elektycznie i daje sporą siłe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Praszam.......myślami w 307, mosz recht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×