Skocz do zawartości
  • Podobna zawartość

    • bowman
      Przez bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Emcioo15
      Przez Emcioo15
      Witam, posiadam 206 z 1.1 pod maską i chce na wiosnę kupić ładne alusy. Jaki mam zabrać najbardziej optymalny rozmiar, by go nie zamulić do reszty? obecne 14 stalowe są po prostu za małe, a że 1.1 nie opłaca się modyfikować to chce żeby chociaż wyglądał  
    • eskorupa
      Przez eskorupa
      Witam. Mam problem z 206. Zauważyłem luźno wiszący wezyk (podciśnienia?) Ktory wisi od przepustnicy. Podsylam zdjecie gdzie wezyk jest podłączony oraz proszę o wskazówkę gdzie powinna znajdować się druga strona wezyka. 
      Zakładam że będzie to gdzieś z tylu silnika

    • Pawcio89
      Przez Pawcio89
      Drodzy koledzy, dziś rano przy temp. -13 st. odpalilem samochód i poszedłem drapac szyby. Po drapaniu, wsiadam do auta a nim telepie i mruga check. Chodził na 3 gary, mocy prawie żadnej. Przejechalem 6 km do pracy, zgasilem samochod i sprobowalem odpalic. Odpalil znow bez problemu tym razem juz na 4 gary, moc wrocila. Odlaczylem szybko aku myslac ze moze pomoze na checka ale po pracy okazalo sie ze to nic nie dalo, co wiecej check juz nie mrugal a palil sie caly czas. Wrocilem do domu i po 2 godzinach poszedlem do niego, odpalam i po stronie rozrzadu przez pierwsze 5-8 sek slysze dzwiek jakby blaszka latala po pustej puszce. Potem cisza. Zgasilem go i po godzinie poszedlem sprawdzic czy sie to powtorzy i znow ten sam dzwiek zaraz po odpaleniu. Macie pomysl co to moze byc? Jutro jade z checkiem na komputer, natomiast niepokoi mnie ten dziwny dzwiek po odpaleniu. Dodam ze samochod ma juz moc, wszystko jest ok, procz swiecacego checka. 
    • kwsmart
      Przez kwsmart
      Witam,
      mam problem z wtryskiem paliwa (benzyna 1.1).
      Po pracy (dłuższym postoju) odpaliłem samochód i zaświeciła mi się kontrolka silnika, a silnik walił tak jakby nie chodził mu jeden cylinder. Od razu pojechałem do mechanika (sprawdzony człowiek). Powiedział, że spaliła się cewka wtryskiwacza przy jednym z cylindrów, dlatego nie chodził (pokazał mi uszkodzony wtryskiwacz). Wymienił wtryskiwacz na używany, pojechałem do domu, wszystko pięknie chodziło.
      Jadę następnego dnia do pracy i tak po ok 15 km znowu zapaliła się kontrolka silnika, silnik znowu wali, jakby nie chodził mu cylinder. Po robocie jadę do mechanika, podpiął komputer i okazało się, że nie działa wtryskiwacz przy dokładnie tym samym cylindrze, co wtedy, czyli ten co został wymieniony.
      Mechanik powiedział, że wymieni na nowy. Nie wiem co spaliło się w tym wymienionym wtryskiwaczu, bo samochód został u mechanika, ale zakładam, że też cewka.
      Co może być tego przyczyną? Czy np. osad z paliwa może spalić cewkę wtryskiwacza? Czy może pojawiło się jakieś przepięcie? Czy może powodować to uszkodzona / niedopięta wiązka?
      Patrzyłem na schemat elektryczny (z książki Dietera Korpa), ale do cewki wtryskiwacza podłączony jest tylko sterownik (komputer) silnika, a cewki wtryskiwaczy połączone są parami 1 z 4 i 2 z 3.
      Czy np. cewka wtryskiwacza 2 może powodować przepięcie na 3, zakładając, że 2 działa w porządku? Czy sterownik silnika może wygenerować przepięcie, a jeśli tak to dlaczego spalił się tylko jeden i to przy tym samym cylindrze.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.

Rekomendowane odpowiedzi

bogda1257

Witam,

Jestem posiadaczem 206 gti od ponad pół roku i jak to z czasem, zaczyna powoli brakować mocy. Chce włożyć do silnika kompresor celuje w jakiś od Mercedesa 2.0.

Wraz z postępem w planowaniu nasuwa się coraz więcej pytań z którymi sam sobie nie poradzę. Wiem, że jest to nieopłacalne, że się nie da itp., przerabiałem to i wiem że na pewno włoże kompresor do silnika, prawdopodobnie w miejscu kompresora od klimatyzacji.

1.Czy w przypadku kompresora z Mercedesa CLK W208 potrzebny jest jakiś zawór sterujący ciśnieniem?

2.Z jaką maksymalną mocą poradzą sobie orginalne wtryski od s16, skrzynia, sprzęgło (pomijamy kwestie trakcji).

3.Co z przepustnicą, trzeba wymieniać na bardziej wydajną ?

4. Jak wyregulować takie cacko, nie chodzi mi o komputer, tylko jak dobrać odpowiednie przekładnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
3 godziny temu, bogda1257 napisał:

1.Czy w przypadku kompresora z Mercedesa CLK W208 potrzebny jest jakiś zawór sterujący ciśnieniem?

M62 ma sprzęgło elektromagnetyczne......jak to wysterujesz dobrze to nie potrzebujesz BOVa

3 godziny temu, bogda1257 napisał:

2.Z jaką maksymalną mocą poradzą sobie orginalne wtryski od s16, skrzynia, sprzęgło (pomijamy kwestie trakcji).

Zobacz temat:

Wprawdzie tam kolega uturbiał.......ale jak przestudiujesz temat to zobaczysz kiedy się co kończy

3 godziny temu, bogda1257 napisał:

3.Co z przepustnicą, trzeba wymieniać na bardziej wydajną ?

Rozsądnie byłoby przejść na przepustnicę z 406 3.0

3 godziny temu, bogda1257 napisał:

4. Jak wyregulować takie cacko, nie chodzi mi o komputer, tylko jak dobrać odpowiednie przekładnie.

Bezpieczne obroty M62 to 14k rpm (producent podaje chyba do 15)

Trzeba przeliczyć kiedy chcesz największy boost i dobrać kółko.......ale zgodnie z zasadą "kto uderza może też dostać w ryja" większe obroty, wyższa temperatura, większy intercooler

 

P.S. Widzę, że siedzi koledze w głowie pomysł który siedzi też u mnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Pomysł spoko i w ogóle, bo sam kiedyś myślałem, żeby do swojego TU5 wrzucić kompresor – stwierdziłem, że to nieopłacalne...

Ale w Twoim przypadku zastanawiam się gdzie tam będzie miejsce na kompresor :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Matt

W EW jest miejsce na kompresor.

Na mój chłopski rozum, żeby mieć wszystko pod ręką to do TU wrzucamy turbo a do EW kompresor....i masz graty z przodu

Taki customowy custom, fakt ze 205 ale w 206 widzialbym to podobnie

post-23126-0-64756700-1357112373.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Powiem szczerze, że jak oglądałem komorę w 206 z EW, to jakoś mega mało miejsca się wydawało i jak na moje to wszystko na styk wejdzie, no i aku raczej do bagażnika wtedy...

Natomiast jeśli chodzi o TU5 to rzeczywiście lepiej turbo, bo tam z tyłu nie ma miejsca na kompresor, ale ja osobiście w cenie turbo wolałbym np. dać cały wydech z kolektorem 4-2-1, zrobić porting kanałów dolotowych/wydechowych i planowanie głowicy, do tego obrobić gniazda zaworowe i dać większe zawory, ostre wałki z regulowanymi kółkami, wrzucić ITB i wystroić ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Ja to bym wcisnął 125KM z C2 VTS i turbił jak po*ebany:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Póki co najpierw dostań gdzieś ten działający silnik z osprzętem w dobrych pieniądzach :D

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
12 minut temu, MattHarderzz napisał:

Póki co najpierw dostań gdzieś ten działający silnik z osprzętem w dobrych pieniądzach :D

Dorzućmy do tego kwestię, żeby to była wersja z aluminiowym kolektorem dolotowym....daj Pan spokój, prędzej C4 VTS 180KM kupisz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogda1257

Sam silnik aktualnie jest w stanie idealnym, po remoncie. 

Da radę wpakować kolektor dolotowy z RC, a wylotowy zostawić orginalny?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Wylotowy jest do dupy......kolektor to bym zrobił customowy jak już upakujesz kompresor....no i wspomaganie zmieniasz na elektryczne wtedy masz sporo miejsca z przodu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz
8 godzin temu, Longbow napisał:

...no i wspomaganie zmieniasz na elektryczne wtedy masz sporo miejsca z przodu

To 206 wychodziło elektryczne wspomaganie? :o

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kokosik1

w 1.6 hdi bodajże jest elektryczna pompa wspomagania. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DAWID MILER

Tak dokładnie w 1.6 hdi jest elektryczne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
4 godziny temu, MattHarderzz napisał:

To 206 wychodziło elektryczne wspomaganie? :o

Mówiąc ściśle elektro-hydrauliczne no....w RC, w 1.6HDi...i pewnie czymś jeszcze

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yeti

ja tam w RC widzę normalną pompę napędzaną paskiem osprzętu

elektryczna pompa wspomagania bardzo dobra siedzi w 106/saxo ale ceny ma nie okazjonalne często używana w rajdówkach bo prosta elektycznie i daje sporą siłe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Praszam.......myślami w 307, mosz recht.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×