Jump to content
  • Similar Content

    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Emcioo15
      By Emcioo15
      Witam, posiadam 206 z 1.1 pod maską i chce na wiosnę kupić ładne alusy. Jaki mam zabrać najbardziej optymalny rozmiar, by go nie zamulić do reszty? obecne 14 stalowe są po prostu za małe, a że 1.1 nie opłaca się modyfikować to chce żeby chociaż wyglądał  
    • eskorupa
      By eskorupa
      Witam. Mam problem z 206. Zauważyłem luźno wiszący wezyk (podciśnienia?) Ktory wisi od przepustnicy. Podsylam zdjecie gdzie wezyk jest podłączony oraz proszę o wskazówkę gdzie powinna znajdować się druga strona wezyka. 
      Zakładam że będzie to gdzieś z tylu silnika

    • Pawcio89
      By Pawcio89
      Drodzy koledzy, dziś rano przy temp. -13 st. odpalilem samochód i poszedłem drapac szyby. Po drapaniu, wsiadam do auta a nim telepie i mruga check. Chodził na 3 gary, mocy prawie żadnej. Przejechalem 6 km do pracy, zgasilem samochod i sprobowalem odpalic. Odpalil znow bez problemu tym razem juz na 4 gary, moc wrocila. Odlaczylem szybko aku myslac ze moze pomoze na checka ale po pracy okazalo sie ze to nic nie dalo, co wiecej check juz nie mrugal a palil sie caly czas. Wrocilem do domu i po 2 godzinach poszedlem do niego, odpalam i po stronie rozrzadu przez pierwsze 5-8 sek slysze dzwiek jakby blaszka latala po pustej puszce. Potem cisza. Zgasilem go i po godzinie poszedlem sprawdzic czy sie to powtorzy i znow ten sam dzwiek zaraz po odpaleniu. Macie pomysl co to moze byc? Jutro jade z checkiem na komputer, natomiast niepokoi mnie ten dziwny dzwiek po odpaleniu. Dodam ze samochod ma juz moc, wszystko jest ok, procz swiecacego checka. 
bogda1257

206 s16 kompresor

Recommended Posts

bogda1257

Witam,

Jestem posiadaczem 206 gti od ponad pół roku i jak to z czasem, zaczyna powoli brakować mocy. Chce włożyć do silnika kompresor celuje w jakiś od Mercedesa 2.0.

Wraz z postępem w planowaniu nasuwa się coraz więcej pytań z którymi sam sobie nie poradzę. Wiem, że jest to nieopłacalne, że się nie da itp., przerabiałem to i wiem że na pewno włoże kompresor do silnika, prawdopodobnie w miejscu kompresora od klimatyzacji.

1.Czy w przypadku kompresora z Mercedesa CLK W208 potrzebny jest jakiś zawór sterujący ciśnieniem?

2.Z jaką maksymalną mocą poradzą sobie orginalne wtryski od s16, skrzynia, sprzęgło (pomijamy kwestie trakcji).

3.Co z przepustnicą, trzeba wymieniać na bardziej wydajną ?

4. Jak wyregulować takie cacko, nie chodzi mi o komputer, tylko jak dobrać odpowiednie przekładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
3 godziny temu, bogda1257 napisał:

1.Czy w przypadku kompresora z Mercedesa CLK W208 potrzebny jest jakiś zawór sterujący ciśnieniem?

M62 ma sprzęgło elektromagnetyczne......jak to wysterujesz dobrze to nie potrzebujesz BOVa

3 godziny temu, bogda1257 napisał:

2.Z jaką maksymalną mocą poradzą sobie orginalne wtryski od s16, skrzynia, sprzęgło (pomijamy kwestie trakcji).

Zobacz temat:

Wprawdzie tam kolega uturbiał.......ale jak przestudiujesz temat to zobaczysz kiedy się co kończy

3 godziny temu, bogda1257 napisał:

3.Co z przepustnicą, trzeba wymieniać na bardziej wydajną ?

Rozsądnie byłoby przejść na przepustnicę z 406 3.0

3 godziny temu, bogda1257 napisał:

4. Jak wyregulować takie cacko, nie chodzi mi o komputer, tylko jak dobrać odpowiednie przekładnie.

Bezpieczne obroty M62 to 14k rpm (producent podaje chyba do 15)

Trzeba przeliczyć kiedy chcesz największy boost i dobrać kółko.......ale zgodnie z zasadą "kto uderza może też dostać w ryja" większe obroty, wyższa temperatura, większy intercooler

 

P.S. Widzę, że siedzi koledze w głowie pomysł który siedzi też u mnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Pomysł spoko i w ogóle, bo sam kiedyś myślałem, żeby do swojego TU5 wrzucić kompresor – stwierdziłem, że to nieopłacalne...

Ale w Twoim przypadku zastanawiam się gdzie tam będzie miejsce na kompresor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Matt

W EW jest miejsce na kompresor.

Na mój chłopski rozum, żeby mieć wszystko pod ręką to do TU wrzucamy turbo a do EW kompresor....i masz graty z przodu

Taki customowy custom, fakt ze 205 ale w 206 widzialbym to podobnie

post-23126-0-64756700-1357112373.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Powiem szczerze, że jak oglądałem komorę w 206 z EW, to jakoś mega mało miejsca się wydawało i jak na moje to wszystko na styk wejdzie, no i aku raczej do bagażnika wtedy...

Natomiast jeśli chodzi o TU5 to rzeczywiście lepiej turbo, bo tam z tyłu nie ma miejsca na kompresor, ale ja osobiście w cenie turbo wolałbym np. dać cały wydech z kolektorem 4-2-1, zrobić porting kanałów dolotowych/wydechowych i planowanie głowicy, do tego obrobić gniazda zaworowe i dać większe zawory, ostre wałki z regulowanymi kółkami, wrzucić ITB i wystroić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Ja to bym wcisnął 125KM z C2 VTS i turbił jak po*ebany:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Póki co najpierw dostań gdzieś ten działający silnik z osprzętem w dobrych pieniądzach :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
12 minut temu, MattHarderzz napisał:

Póki co najpierw dostań gdzieś ten działający silnik z osprzętem w dobrych pieniądzach :D

Dorzućmy do tego kwestię, żeby to była wersja z aluminiowym kolektorem dolotowym....daj Pan spokój, prędzej C4 VTS 180KM kupisz

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogda1257

Sam silnik aktualnie jest w stanie idealnym, po remoncie. 

Da radę wpakować kolektor dolotowy z RC, a wylotowy zostawić orginalny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Wylotowy jest do dupy......kolektor to bym zrobił customowy jak już upakujesz kompresor....no i wspomaganie zmieniasz na elektryczne wtedy masz sporo miejsca z przodu

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz
8 godzin temu, Longbow napisał:

...no i wspomaganie zmieniasz na elektryczne wtedy masz sporo miejsca z przodu

To 206 wychodziło elektryczne wspomaganie? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kokosik1

w 1.6 hdi bodajże jest elektryczna pompa wspomagania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Tak dokładnie w 1.6 hdi jest elektryczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
4 godziny temu, MattHarderzz napisał:

To 206 wychodziło elektryczne wspomaganie? :o

Mówiąc ściśle elektro-hydrauliczne no....w RC, w 1.6HDi...i pewnie czymś jeszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

ja tam w RC widzę normalną pompę napędzaną paskiem osprzętu

elektryczna pompa wspomagania bardzo dobra siedzi w 106/saxo ale ceny ma nie okazjonalne często używana w rajdówkach bo prosta elektycznie i daje sporą siłe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Praszam.......myślami w 307, mosz recht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...