Skocz do zawartości
tpieczka

Przepustnica w 206 1,4 75KM dostęp do silnika krokowego

Rekomendowane odpowiedzi

tpieczka
Napisano (edytowane)

Witam,

Czy w tej przepustnicy jest możliwość dostępu do silniczka krokowego ?

Samochód gaśnie jak postoi trochę na mrozie, zawsze przy wysprzęgleniu. Jak się troszke rozgrzeje to jest w porządku, czytałem że jedną z wielu możliwych przyczyn jest zanieczyszczony silniczek.

Ale widzę, że wszystkie filmy z yt pokazują jakiś inny model przepustnicy

Chciałem go przeczyścić ale nie wiem jak się do niego dostać - wygląda na zespolony z korpusem.

Czy odkręcenie tej czarnej osłony z przodu da mi dostęp do silniczka ?

Dzięki za informacje.

 

Kod silnika TU3A

IMG_20180223_180412.jpg

IMG_20180223_180438.jpg

IMG_20180223_180629.jpg

IMG_20180223_180403.jpg

Edytowane przez tpieczka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pampidampi

Jak odkręcisz obejmę (na zielono) i odkręcisz chyba 3 wkręty, na torxa (na czerwono tylko jeden widoczny) to całą przepustnicę wyciągniesz razem z krokowcem. Tak będzie najwygodniej.
A co do samej przepustnicy to masz sterowaną po kablu i nie miałem do czynienia z taką, ale pod tą "czarną osłoną z przodu" jest silniczek sterujący przepustnicą a krokowiec jest pewnie z tyłu.
Trzymam kciuki! 

przepustnica.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tpieczka

Czy taka przepustnica będzie wymagała jakiejś kalibracji/adaptacji po czyszczeniu ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pampidampi

Z tego co można znaleźć na forum - taka przepustnica wymaga adaptacji pod PP2000.
Może jak niczego nie wciśniesz, nie obrócisz lub nie zmienisz położenia to nie będzie konieczna adaptacja.
Co do samego krokowca to wycierasz tylko grzybek i już. Nie próbuj czyścić go w środku, nie wciskaj lub nie wyciągaj trzpienia (tak, on chodzi bardzo ciężko)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tpieczka

Ja juz ją miałem zdemontowaną kiedyś i myłem wnętrze korpusu, ruszałem talerzykiem itd (nic nie pomogło) natomiast nie dobierałem się do tego co pod tą czarną pokrywką, chodzi o ew. zabrudzenie trzpienia. Zatem czekamy na dodatnie temperatury.

Aha, nie chciał odpalić przez jakiś czas po myciu ale zaskoczył i działa nadal.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Misie pysie.....w elektrycznych/elektronicznych przepustnicach nie ma krokowca...bo po co skoro ECU zamiast otwierać kanał krokowca może otworzyć przepustnicę.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tpieczka
2 godziny temu, Longbow napisał:

Misie pysie.....w elektrycznych/elektronicznych przepustnicach nie ma krokowca...bo po co skoro ECU zamiast otwierać kanał krokowca może otworzyć przepustnicę.

 

Ooo... a co to jest na pierwszym zdjeciu ? ten srebrny walec ? Myślałem że to końcówa silnika właśnie.

To jest tam co w takim razie czyścić ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Wyczyscic zmywaczem do hamulcow srodek, sprayem typu kontakt wtyczke i gniazdo.

Przy tych objawach sprawdzamy czujke temperatury oraz map sensor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pampidampi

Cholera, znowu błysnąłem, odmeldowuję się z tematu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
28 minut temu, pampidampi napisał:

Cholera, znowu błysnąłem, odmeldowuję się z tematu.

Oj już nie badz taki surowy dla siebie

  • Sad 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tpieczka
6 godzin temu, Longbow napisał:

Wyczyscic zmywaczem do hamulcow srodek, sprayem typu kontakt wtyczke i gniazdo.

Przy tych objawach sprawdzamy czujke temperatury oraz map sensor

Czujnik jest wymieniony, chociaż ostatnie dwa dni w czasie jazdy wskazówka idzie na czerwoną skalę i brak jest odczytu temperatury (błąd P0116), włącza się dmuchawa przy -15C :) - zachowanie identyczne jak po odłączeniu kostki z kablami od czujnika, płyn chłodny. Pewnie coś nie styka, ale tylko na mrozie (to też ciekawe w sumie). Dojeżdzam do domu, wyłączam silnik i po kilku minutach już jest w porządku.

Termostat też wymieniony na Verneta 89C - mimo to samochód nie rozgrzewa się nigdy powyżej 70C przy normalnej jeździe - za wcześnie puszcza płyn na duży obieg. Z tego powodu wymieniałem poprzedni.

Jak sprawdzić map sensor ??

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
5 godzin temu, tpieczka napisał:

Czujnik jest wymieniony, chociaż ostatnie dwa dni w czasie jazdy wskazówka idzie na czerwoną skalę i brak jest odczytu temperatury (błąd P0116), włącza się dmuchawa przy -15C :) - zachowanie identyczne jak po odłączeniu kostki z kablami od czujnika, płyn chłodny. Pewnie coś nie styka, ale tylko na mrozie (to też ciekawe w sumie). Dojeżdzam do domu, wyłączam silnik i po kilku minutach już jest w porządku

Tym się zajmij w pierwszej kolejności

Map sensor czyścimy czymś nieagresywnym (woda z płynem) sprawdzamy pod komputerem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Berys

Dołacze do tematu, przepustnica na moim zdieciu, rowniez nie ma krokowca, czy mozliwe ze cos nie tak jest z plytka pod czarnym plastikiem?, falujace obroty na jalowym gdy silnik sie nagrzeje 89st.c, podczas przyspieszania miedzy 3-4 tys obr , chwilowa dziura ciagu , map podmieniony, potencjometr gazu zamierzam sprawdzic podmieniajac,

71be6533417e96a2d5ccb96c16f4.jpg

d85675eb4a50b16dd8e16058c21a.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×