Jump to content
LaNDeR

BMW/Audi

Recommended Posts

LaNDeR
7 minut temu, Longbow napisał:

Mam peugeota w dieslu z automatem........ Raczej nie jestem przezorny

W peugeotach też jest tak że się załącza jakieś automatyczne wypalanie? Do pracy mam 6km więc myślę że przez drogę by mi się nie zdążył wypalić. Do tej pory miałem doczynienia z dieslem bez dpf więc nie wiem jak to dokładnie działa.  

Najchętniej bym kupił i wyciął odrazu ale teraz kombinują z tą ekologią to nie wiadomo jak to będzie.

Edited by LaNDeR

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Podobno nawet policja będzie mogła sprawdzić czy masz dpfa no i na przeglądzie może być tak że nie przejdzie badania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
10 godzin temu, LaNDeR napisał:

W peugeotach też jest tak że się załącza jakieś automatyczne wypalanie?

Na autostradzie, jak uzna że warunki sprzyjają........kolega w insigni przerwał wypalanie na postoju, zadzwonił.......zrobiłem wykład, spanikował i pojechał zmienić olej:D

Nie ma się co bać, lać dobre paliwo, dbać o układ wtryskowy, olej niskopopiołowy i wio :)

Zawsze można wlać raz na kiedy

https://www.iparts.pl/czesc/dodatek-do-oleju-napedowego-liqui-moly-do-ochrony-filtra-dpf-250ml-liqui-moly-2650,1-222-2650-946182.html?gclid=EAIaIQobChMI07iM6dyL2gIVzL3tCh1NUA4GEAQYBCABEgIS-_D_BwE

Ja jeszcze używam

https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-motocyklowe/liqui-moly/liqui-moly-2-takt-motoroil-2t-1l-1052-do-dwusuwow,p756657417

I nic się nie dzieje...

Pomijam fakt, że na wiosnę sprawdzę czy FAP u mnie wogóle jeszcze jest 

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

same problemy z tymi dieslami aby...

Share this post


Link to post
Share on other sites
LaNDeR

Jakby nie było tych automatycznych wypalań to by się przegoniło na ekspresówce i po problemie. Muszę tą sprawę przemyśleć. Jakby nie ten dpf to bym się nawet nie zastanawiał. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

automatycznych nie ma jak auto nie jeździ po mieście gdzie filtr się "zakleja"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

LaNDeR.......będziesz tak myślał i myślał to nic nie kupisz, zagnoisz filtr to go wytniesz, ale az takie dleikatne to nie jest......znajomy ma Insignię z DPF rok i pierwsza raz mu się zdarzyło wypalanie...a jeździ sporo po mieście a od czasu do czasu trasa

Share this post


Link to post
Share on other sites
LaNDeR

Całkowite wypalanie podobno tylko raz na jakiś czas ale podobno często przepala jeszcze na postoju.

Właśnie czym więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie ale wolę się dowiedzieć przed zakupem co może go później boleć. 206 kupiłem w ciemno i nie żałuje więc może tak trzeba zrobić albo jeszcze zostać z pyziem :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro

Widze, że co chwile zmienia Ci sie koncepcja:)

To 2.4 od volvo to nie jest głupi pomysł. Kolega z pracy ma to w budzie v50, 170KM, oczywiście zagazowane. Mi sie tym dobrze jechało, moc wystarczająca, spalanie ok i fajny dźwięk 5 cyl. Takich prostych silników jak ten już jest coraz mniej, ogólnie to w tych ,,młodszych" samochodach jest tragedia z jakimś normalnym silnikiem pod LPG.

Nie wiem dlaczego koniecznie chcesz sie zamknąć w dwóch litrach, jak teraz na wysokość składki OC pojemność ma dużo mniej istotny wpływ niż kiedyś. Celujesz w sedany ważące koło 1,5tony, jak kupisz za mały silnik do takiej budy, to 100konne 1.6 spali Ci tyle samo co jakieś 2.2-2.4, przy czym jazda jednym to będzie rozczarowanie, a drugim przyjemność. Sam mam s16, rocznie robie nim 30-40tys i najchętniej to zamieniłbym je na jakąś 206stke 2.5, a najlepiej 3.0 he he gdyby takie robili, bo jak dla mnie to duża pojemność ma same plusy i następny mój samochód to będzie minimum 2.5.

Co do tych bmw i audi to chyba najczęstszym i najbardziej istotnym powodem dla których sie to kupuje to mocne silniki jakie wkładali w te budy, w audi jeszcze dochodzi napęd. 4cylindrowego bmw ja osobiście bym nie kupił, bo nie ma w tym nic interesującego, to już bym wolał jakiegoś kompakta innej, dowolnej marki, bmw kupuje sie dla ich silników R6. Ktoś pisał, że e90 małe i ciasne. A4 b7 jest chyba jeszcze mniejsze w środku.

Ja Ci teraz zamieszam w głowie i polece coś zupełnie innego, samochód, który sprawił mi bardzo dużo radości podczas jazdy, a jeździłem nim tylko 1 wieczór. Opinie ma dobre, ten model niczym nie ustepuje konkurencji. To Alfa 159, koniecznie w pakiecie ,,ti". Diesle też bierzesz pod uwage, kuzyn ma 1.9jtd 150, pół roku temu robił program na 185KM/400Nm i to już dobrze jedzie. Ja nie cierpie diesli, ale podczas jazdy nawet mi nie przeszkadzał ten klekot, bo poprostu o nim przestałem myśleć, przez to jak fajnie sie to prowadzi, pozycje za kierownicą, zaje&iste fotele, fajna kiera, odrazu czuć inny klimat, taki wyjątkowy, z tego samochodu nie chciało sie wysiadać, nie jest taki pospolity, ma to coś czego nie da sie opisać:) Jest tam jeszcze benzyna 1.8 140KM ta sama co w oplach dobra pod lpg, ale w takiej klempie to szału ona nie robi, według danych jedzie słabo, chociaż nawet i z takim silnikiem bym to przygarnął ze względu na to, co wcześniej napisałem.

159 pakiet TI

 

alfa-romeo-159-2013-wallpaper-1.jpg

27ea1629-6ec9-41fd-8ba5-cda5e540fc06_alfa-romeo-159-2-4-jtdm-210-cv-distinctive-aut.jpg

863854735_5_1080x720_ti-20-jtdm-sport-wagon-mazowieckie.jpg

alfa-159-19-150-najbogatsza-wersja-jasne-wnetrze-aleksandrow-lodzki-379948917.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
LaNDeR

Nie mogę się konkretnie właśnie zdecydować, co chwile mi wpada w oko coś nowego :) Z tym ubezpieczeniem byłem się dowiedzieć, nie mam zniżek to różnica do 2.0 a powyżej 2.0 wynosi około 500zł. Mocy potrzeba żeby starczyło do dynamicznej jazdy więc myślę że do tych dwóch litrów będzie ok ale tak jak mówisz z czasem pewnie będę myślał że mogło być więcej :) 

Generalnie jestem nastawiony właśnie na benzyne / gaz ale diesla nie skreślam. Alfę 159 też brałem pod uwagę i właśnie w dieslu 1.9jtd. Kumpel ma alfe 149 właśnie z tym silnikiem jechałem i naprawdę się przyjemnie jedzie. Generalnie słyszałem właśnie że te 1.9jtd to naprawdę dobre silniki tylko należy wywalić klapy wirowe bo mogą narobić kłopotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
grzegorz1981

Jak benzyna to najlepiej z turbo, większa moc i moment obrotowy, a spalanie takie samo albo niższe jak w wolnossącym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LaNDeR
18 minut temu, grzegorz1981 napisał:

Jak benzyna to najlepiej z turbo, większa moc i moment obrotowy, a spalanie takie samo albo niższe jak w wolnossącym.

Dlatego też myślę o A4 b7 1.8t lub nawet tą asterke j 1.4 turbo tylko trochę przekracza mój budżet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...