LaNDeR 3 Posted March 26, 2018 (edited) 7 minut temu, Longbow napisał: Mam peugeota w dieslu z automatem........ Raczej nie jestem przezorny W peugeotach też jest tak że się załącza jakieś automatyczne wypalanie? Do pracy mam 6km więc myślę że przez drogę by mi się nie zdążył wypalić. Do tej pory miałem doczynienia z dieslem bez dpf więc nie wiem jak to dokładnie działa. Najchętniej bym kupił i wyciął odrazu ale teraz kombinują z tą ekologią to nie wiadomo jak to będzie. Edited March 26, 2018 by LaNDeR Quote Share this post Link to post Share on other sites
DAWID MILER 34 Posted March 26, 2018 Podobno nawet policja będzie mogła sprawdzić czy masz dpfa no i na przeglądzie może być tak że nie przejdzie badania Quote Share this post Link to post Share on other sites
Longbow 162 Posted March 27, 2018 10 godzin temu, LaNDeR napisał: W peugeotach też jest tak że się załącza jakieś automatyczne wypalanie? Na autostradzie, jak uzna że warunki sprzyjają........kolega w insigni przerwał wypalanie na postoju, zadzwonił.......zrobiłem wykład, spanikował i pojechał zmienić olej:D Nie ma się co bać, lać dobre paliwo, dbać o układ wtryskowy, olej niskopopiołowy i wio Zawsze można wlać raz na kiedy https://www.iparts.pl/czesc/dodatek-do-oleju-napedowego-liqui-moly-do-ochrony-filtra-dpf-250ml-liqui-moly-2650,1-222-2650-946182.html?gclid=EAIaIQobChMI07iM6dyL2gIVzL3tCh1NUA4GEAQYBCABEgIS-_D_BwE Ja jeszcze używam https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-motocyklowe/liqui-moly/liqui-moly-2-takt-motoroil-2t-1l-1052-do-dwusuwow,p756657417 I nic się nie dzieje... Pomijam fakt, że na wiosnę sprawdzę czy FAP u mnie wogóle jeszcze jest Quote Share this post Link to post Share on other sites
yeti 25 Posted March 27, 2018 same problemy z tymi dieslami aby... Quote Share this post Link to post Share on other sites
LaNDeR 3 Posted March 27, 2018 Jakby nie było tych automatycznych wypalań to by się przegoniło na ekspresówce i po problemie. Muszę tą sprawę przemyśleć. Jakby nie ten dpf to bym się nawet nie zastanawiał. Quote Share this post Link to post Share on other sites
yeti 25 Posted March 28, 2018 automatycznych nie ma jak auto nie jeździ po mieście gdzie filtr się "zakleja" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Longbow 162 Posted March 28, 2018 LaNDeR.......będziesz tak myślał i myślał to nic nie kupisz, zagnoisz filtr to go wytniesz, ale az takie dleikatne to nie jest......znajomy ma Insignię z DPF rok i pierwsza raz mu się zdarzyło wypalanie...a jeździ sporo po mieście a od czasu do czasu trasa Quote Share this post Link to post Share on other sites
LaNDeR 3 Posted March 28, 2018 Całkowite wypalanie podobno tylko raz na jakiś czas ale podobno często przepala jeszcze na postoju. Właśnie czym więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie ale wolę się dowiedzieć przed zakupem co może go później boleć. 206 kupiłem w ciemno i nie żałuje więc może tak trzeba zrobić albo jeszcze zostać z pyziem Quote Share this post Link to post Share on other sites
blackdaro 51 Posted March 29, 2018 Widze, że co chwile zmienia Ci sie koncepcja To 2.4 od volvo to nie jest głupi pomysł. Kolega z pracy ma to w budzie v50, 170KM, oczywiście zagazowane. Mi sie tym dobrze jechało, moc wystarczająca, spalanie ok i fajny dźwięk 5 cyl. Takich prostych silników jak ten już jest coraz mniej, ogólnie to w tych ,,młodszych" samochodach jest tragedia z jakimś normalnym silnikiem pod LPG. Nie wiem dlaczego koniecznie chcesz sie zamknąć w dwóch litrach, jak teraz na wysokość składki OC pojemność ma dużo mniej istotny wpływ niż kiedyś. Celujesz w sedany ważące koło 1,5tony, jak kupisz za mały silnik do takiej budy, to 100konne 1.6 spali Ci tyle samo co jakieś 2.2-2.4, przy czym jazda jednym to będzie rozczarowanie, a drugim przyjemność. Sam mam s16, rocznie robie nim 30-40tys i najchętniej to zamieniłbym je na jakąś 206stke 2.5, a najlepiej 3.0 he he gdyby takie robili, bo jak dla mnie to duża pojemność ma same plusy i następny mój samochód to będzie minimum 2.5. Co do tych bmw i audi to chyba najczęstszym i najbardziej istotnym powodem dla których sie to kupuje to mocne silniki jakie wkładali w te budy, w audi jeszcze dochodzi napęd. 4cylindrowego bmw ja osobiście bym nie kupił, bo nie ma w tym nic interesującego, to już bym wolał jakiegoś kompakta innej, dowolnej marki, bmw kupuje sie dla ich silników R6. Ktoś pisał, że e90 małe i ciasne. A4 b7 jest chyba jeszcze mniejsze w środku. Ja Ci teraz zamieszam w głowie i polece coś zupełnie innego, samochód, który sprawił mi bardzo dużo radości podczas jazdy, a jeździłem nim tylko 1 wieczór. Opinie ma dobre, ten model niczym nie ustepuje konkurencji. To Alfa 159, koniecznie w pakiecie ,,ti". Diesle też bierzesz pod uwage, kuzyn ma 1.9jtd 150, pół roku temu robił program na 185KM/400Nm i to już dobrze jedzie. Ja nie cierpie diesli, ale podczas jazdy nawet mi nie przeszkadzał ten klekot, bo poprostu o nim przestałem myśleć, przez to jak fajnie sie to prowadzi, pozycje za kierownicą, zaje&iste fotele, fajna kiera, odrazu czuć inny klimat, taki wyjątkowy, z tego samochodu nie chciało sie wysiadać, nie jest taki pospolity, ma to coś czego nie da sie opisać Jest tam jeszcze benzyna 1.8 140KM ta sama co w oplach dobra pod lpg, ale w takiej klempie to szału ona nie robi, według danych jedzie słabo, chociaż nawet i z takim silnikiem bym to przygarnął ze względu na to, co wcześniej napisałem. 159 pakiet TI 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LaNDeR 3 Posted March 29, 2018 Nie mogę się konkretnie właśnie zdecydować, co chwile mi wpada w oko coś nowego Z tym ubezpieczeniem byłem się dowiedzieć, nie mam zniżek to różnica do 2.0 a powyżej 2.0 wynosi około 500zł. Mocy potrzeba żeby starczyło do dynamicznej jazdy więc myślę że do tych dwóch litrów będzie ok ale tak jak mówisz z czasem pewnie będę myślał że mogło być więcej Generalnie jestem nastawiony właśnie na benzyne / gaz ale diesla nie skreślam. Alfę 159 też brałem pod uwagę i właśnie w dieslu 1.9jtd. Kumpel ma alfe 149 właśnie z tym silnikiem jechałem i naprawdę się przyjemnie jedzie. Generalnie słyszałem właśnie że te 1.9jtd to naprawdę dobre silniki tylko należy wywalić klapy wirowe bo mogą narobić kłopotu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
grzegorz1981 11 Posted March 29, 2018 Jak benzyna to najlepiej z turbo, większa moc i moment obrotowy, a spalanie takie samo albo niższe jak w wolnossącym. Quote Share this post Link to post Share on other sites
LaNDeR 3 Posted March 29, 2018 18 minut temu, grzegorz1981 napisał: Jak benzyna to najlepiej z turbo, większa moc i moment obrotowy, a spalanie takie samo albo niższe jak w wolnossącym. Dlatego też myślę o A4 b7 1.8t lub nawet tą asterke j 1.4 turbo tylko trochę przekracza mój budżet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
grzegorz1981 11 Posted March 29, 2018 Jakbym miał taką ilość gotówki to bym kupił coś takiego: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-2-0-turbo-gt220-ID6zJak0.html#b58b157965 Quote Share this post Link to post Share on other sites