Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mikim

Dzień dobry, ostatnio stałem się posiadaczem pięknego 206 z roku 2000 i silniczkiem 1.1. Samochód jest w dobrym stanie ale pali około 12l przy spokojnej jeździe. Podłączony został pod komputer i nic nie wykazało, dla pewności wymieniłem sonde lambda, wszystkie filtry i nadal to samo. Dodam jeszcze że samochód należał do mojej babci, jest bardzo zadbany. Przebieg to niecałe 100 000km. Pomóżcie bo nie wiem co robić. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cerber
Godzinę temu, Mikim napisał:

pali około 12l przy spokojnej jeździe.

a w jaki sposób dokonałeś tego pomiaru ? 

może autko jest zamulone ( katalizator zapchany ) , lub któreś koło blokuje i zwiększyły się opory toczenia . 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mikim
24 minuty temu, cerber napisał:

Zalełem do pełna, przejechałem 200 km i znowu zalałem do pełna. Katalizator jest w dobrym stanie.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Sprawdź czujnik temp wody - jak jest uwalony to będzie dawkował jak dla zimnego silnika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pabloo2

Witam,

Mam podobny problem z 1,4 8v benz. z 2004 r. którego ostatnio kupiłem. Samochód jest w dobrym stanie, silnik pracuje poprawnie.

Samochód potrafi spalić 9-10 l, przy normalnej jeździe. 

Sprawdziłem tankując do pełna. Później jazda 450 km (1/2 miasto, 1/2 trasa 90-100 km/h) i znów tankownie do pełna.

Zmierzyłem opór czujnika temp. przy ok 90 stopniach: 445 ohm.

Czy ten sam czujnik temperatury płynu chłodniczego odpowiada za info o temp. silnika do ECU i za wskazanie na zegarach?

Wskaźnik temp. na zegarach wskazuje prawidłowo.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quid_est_Veritas?
Dnia 6.11.2018 o 21:54, pabloo2 napisał:

Witam,

Mam podobny problem z 1,4 8v benz. z 2004 r. którego ostatnio kupiłem. Samochód jest w dobrym stanie, silnik pracuje poprawnie.

Samochód potrafi spalić 9-10 l, przy normalnej jeździe. 

Sprawdziłem tankując do pełna. Później jazda 450 km (1/2 miasto, 1/2 trasa 90-100 km/h) i znów tankownie do pełna.

Zmierzyłem opór czujnika temp. przy ok 90 stopniach: 445 ohm.

Czy ten sam czujnik temperatury płynu chłodniczego odpowiada za info o temp. silnika do ECU i za wskazanie na zegarach?

Wskaźnik temp. na zegarach wskazuje prawidłowo.

 

 

Dobrze rozumiem? Na pełnym baku przejechałeś 450km? Mam ten sam silnik i tankując 1/2 baku przejeżdżam +//- 370km

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pabloo2

Dobry Wieczór,

450 km od pełnego zbiornika do rezerwy.

Auto ma automatyczną skrzynię biegów. Wiem że powinien palić więcej niż manual, ale 10 l/100km to chyba przesada?

pozdrawiam

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Checka nie ma? Sondy w porządku? Motor dogrzany?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×