Jump to content
  • Similar Content

    • Maqpop11
      By Maqpop11
      Witam od jakiegos czasu w moim peughot 206 cos sie zaczelo dziac mianowicie bede pisal po kolei
      Problemy z odpalaniem po mimo kupna nowego alumulatora 
      Podczas ruszania autem szarpie pojawiaja sie wibracje 
      Dzis na drodze nagle zapalily mi sie wszystkie kontrolki stracilem panowanie nad kierownica musialem zjechac na pobocze 
    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Emcioo15
      By Emcioo15
      Witam, posiadam 206 z 1.1 pod maską i chce na wiosnę kupić ładne alusy. Jaki mam zabrać najbardziej optymalny rozmiar, by go nie zamulić do reszty? obecne 14 stalowe są po prostu za małe, a że 1.1 nie opłaca się modyfikować to chce żeby chociaż wyglądał  
    • eskorupa
      By eskorupa
      Witam. Mam problem z 206. Zauważyłem luźno wiszący wezyk (podciśnienia?) Ktory wisi od przepustnicy. Podsylam zdjecie gdzie wezyk jest podłączony oraz proszę o wskazówkę gdzie powinna znajdować się druga strona wezyka. 
      Zakładam że będzie to gdzieś z tylu silnika

Sign in to follow this  
czokus

Antipollution fault - wałkowanie kolejny raz

Recommended Posts

czokus

Witam wszystkich,

Praktycznie od zakupu auta czyli około 2 lat nawiedza mojego puga dobrze znany komunikat "Antipollution fault".

Pojawia się on jedynie w momencie odpalania silnika (raz na jakiś czas - nie ważne czy silnik ciepły czy zimny, nie ważne jaka pogoda - gorąco, zimno, deszczowo, mroźnie), a właściwie sekundę po odpaleniu i zaraz znika. Po podłączeniu ELM327 lub PP2000 brak błędów mogących naprowadzić na przyczynę usterki.

W przypadku PP2000 wyświetla się jedynie błąd stycznika sprzęgła, którego moje auto nie posiada stąd też nie wiem dlaczego ten błąd ciągle wraca (zawsze go kasuję - nie znalazłem opcji jego wyłączenia) - już się z nim pogodziłem.

Ogólnie auto chodzi bardzo dobrze nie mam żadnych zastrzeżeń - ostatnio nawet wymieniłem w nim na nowe: świece (BERU) oraz cewkę (BOUGICORD), a także podmieniłem przepustnicę na używkę (wyczyszczona na błysk) i uszczelkę przepustnicy (była już dosyć twarda).

Korekty długoterminowe wtrysków na poziomie 1.6% więc chyba całkiem nieźle (ELM327).

Brak instalacji LPG i auto nigdy jej nie miało.

Wykres sondy lambda przed katalizatorem wygląda na poprawny (0.75V-0.1V) [ELM327].

Wykres sondy lambda za katalizatorem (pomiędzy 0.8V-0.6V) [ELM327].

Zauważyłem jedynie, że często nawet na rozgrzanym silniku jak podpinałem PP2000 to pokazywało nieaktywny stan sondy lambda tył oraz kontroli katalizatora. Innym razem stan sondy aktywny.. Nie wiem czy tak ma być - czy może raczej cały czas powinna być aktywna skoro podłączona?

Kolejna dziwna rzecz jaką zauważyłem to temteratura płynu chłodzącego na stałym poziomie +21 stopni C według PP2000 (podejrzewam, że może być błąd odczytu bo to jakaś chińska wersja interfejsu). Według ELM327 wskazania temperatury pokrywają się z tym co widzę na desce.

Jeśli chodzi o benzynę to aktualnie wlewam 95 i tankuję praktycznie 100% na Orlenie - wcześniej zalewałem 98 ale nie było oczywiście żadnych różnic (osiągi/komunikaty/kultura pracy silnika/spalanie), dodawałem nawet różne dodatki do paliwa, ale oczywiście zmądrzałem.

 

Ma ktoś może jakieś pomysły na ten komunikat - przeszkadza mi jedynie wizualnie, że coś tam raz na kilka odpaleń auta się wyświetli..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafp206

"Antipollution fault" - błąd ten mówi o niewłaściwym składzie spalin. Wprawdzie mam silnik 1.4 hdi to błąd pojawiał mi się sporadycznie przy odpalaniu tak jak u ciebie (nie zależnie od warunków zewn. itd). Ponieważ na skład spalin ma wpływ zawór EGR, więc zacząłem od niego. Po czyszczeniu EGR błąd się nie pojawił. Sam EGR nie był specjalnie usyfiony ale zabieg pomógł. U mnie dodatkowo wraz z komunikatem "Antipollution fault" zapalała się kontrolka silnika.

Możesz zacząć od czyszczenia zaworu EGR oraz sprawdzić czy nie masz nieszczelności na dolocie ponieważ dane z przepływomierza sterują pośrednio EGR (przynajmniej u mnie tak jest, mam EGR elektroniczny). Przy wypiętej wtyce przepływomierza pojawia się błąd "Antipollution fault" , a EGR jest nie otwierany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czokus

U mnie chyba jest troszkę inaczej, bo zamiast przepływki jest mapsensor, a zaworu EGR chyba nie ma wcale.. Ewentualnie mogę wyjąć mapsensor i jakoś delikatnie oczyścić jego końcówkę. Pomyślałem też żeby odpiąć lambdę za katalizatorem i wyczyścić styki wtyczki. Trzeba będzie po tym poobserwować czy komunikat zniknie - w ciągu ostatnich 3 dni tylko raz przy zapalaniu ciepłego silnika wyświetlił się antipollution..

Jeszcze odnośnie odczytu temperatury płynu chłodzącego przez PP2000 - utwierdzam się w przekonaniu że to może być błąd interfejsu ponieważ jak już wspomniałem co jakiś czas powraca u mnie błąd stycznika sprzęgła - razem  z błędem zapamiętywane są też inne parametry jakie w danym momencie są dostępne w tym także temperatura płynu chłodzącego i tam jest ona poprawna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...