Skocz do zawartości
Wisan13

Hamulce Peugeot 206 RC

Rekomendowane odpowiedzi

Wisan13

Wiem, że tych tematów było sporo na forum jednakże chcę go poruszyć jeszcze raz gdyż nie znalazłem nic co by zaspokoiło moją ciekawość oraz dostarczyło wystarczająco dużo informacji. Przy okazji kończących się hamulców chce je wymienić, ale na coś co będzie: 
1. Spisywało się dobrze a nawet lepiej.
2. Oczywiście wyglądało zacnie.
Chciałem zapytać się was co polecacie oraz może co w waszym mniemaniu będzie najbardziej optymalną opcją.
Zrobiłem parę zdjęć felgi jak i seryjnych hamulców (tarcz i zacisków) oraz ile jest między nimi luzu.
image.php?dt=P9TJimage.php?dt=D0M4image.php?dt=INDUimage.php?dt=U719

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
11 minut temu, Wisan13 napisał:

1. Spisywało się dobrze a nawet lepiej.

Już to masz, ew. ładuj tarczę 302mm z C4/307 i zacisk od nich

12 minut temu, Wisan13 napisał:

2. Oczywiście wyglądało zacnie.

Tarcza 340mm i Brembo.....taki temat już się ogarnia w Gliwicach (zmieści się w 17" +dystans)

Tarcza 302mm i Brembo......taki się ogarnia w Mysłowicach (zmieści się w 16" ale potrzebny dystans)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

A tarcza 305mm z 406  + brembo w Katowicach :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13

Właśnie myslalem nad tymi z 406 lecz zaciski z odzysku a tarcze chyba nowe. Felgi mam 17" wiec ze zmieszczeniem nie powinno byc problemu. Zastanawialem sie nad oryginalnymi do 206 ale troszke pusto to wygląda. :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13

Czy ktoś ma bądź czy znacie kogoś kto ma założone tarcze z zaciskami od 406? Pytam gdyż nie wiem czy będą u mnie odpowiednio siedzieć. Chciałbym ugadać się z tą osobą aby na sekund dwie przymierzyć moje felgi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Mogę Ci zmierzyć ile odstaje od tarczy 302mm zacisk z alfy....z 406 bedzie podobnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13

Jakbyś był taki miły. Jak pisałem posta wrzuciłem zdjęcia z pomiarami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Felga 17 dobrze widzę ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
6 godzin temu, Longbow napisał:

Felga 17 dobrze widzę ?

Zgadza się ET25 7JJ. Jak widzisz miejsca dzięki stylowi felgi jest chyba wystarczająco.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

A ile masz miejsca od tarczy do krawedzi felgi w najwezszym miejscu ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
2 godziny temu, Longbow napisał:

A ile masz miejsca od tarczy do krawedzi felgi w najwezszym miejscu ?

Nie wiem dokładnie o jaki wymiar Ci chodzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Masz przyłożoną miarę od zacisku do krawedzi felgi i masz 25mm, to dokładnie w tym miejscu ale od tarczy

Dziś sprawdzałem i od tarczy do ramienia felgi mam ~52mm i muszę zastosować 10mm dystans żeby zmieścić Brembo z 3-4mm luzem czyli 62mm potrzeba aby lużno wszedł zacisk

Jutro postaram się zmierzyć dokładnie ile zacisk odstaje od tarczy w kierunku felgi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13

Przepraszam za zwłokę. Byłem niestety z lekka zajęty. Jak na zdjęciu 55 mm luzu.

IMG_20180415_194700[1].jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Nie ten pomiar.....ostatnie zdjęcie, tam gdzie bylo 25mm na miarze

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
16 godzin temu, Longbow napisał:

Nie ten pomiar.....ostatnie zdjęcie, tam gdzie bylo 25mm na miarze

Tak zrozumiałem. :P Ok od ramienia do tarczy. Wyszło 55mm od krawędzi tarczy do ramienia felgi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrV8

Jeżeli mogę coś podpowiedzieć :)

Poczytaj sobie o masie nieresorowanej jak wpływa na auto, a poźniej pomyśl czy warto ścigać się kto ma większe tarcze :) 

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/14995/czym-jest-masa-nieresorowana-i-jak-ja-skutecznie-obnizyc

Osoboście polecam bardzo lekkie zaciski Brembo z 406 i tarcze  nie większą niż 290mm. Auto ma tylko 1200kg, chłopaki bez jaj z tym 340mm, chyba, że chcecie pochwalić się znajomym :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wisan13
1 godzinę temu, PiotrV8 napisał:

Jeżeli mogę coś podpowiedzieć :)

Poczytaj sobie o masie nieresorowanej jak wpływa na auto, a poźniej pomyśl czy warto ścigać się kto ma większe tarcze :) 

Ale czy ja się ścigam z kimś? Wiem co to masa nieresorowana co prawda to prawda mechanikiem nie jestem ale jako, że interesuje się motoryzacją co nie co wiem i nie boję się "grzebać" w samochodzie. Co do 340 to mi to nawet przez głowę nie przechodzi maks miałoby być 305mm z 406 ale najpierw musze ponownie ugadać się z kolesiem który ma takowe i założyć moje felgi aby wszystko spasować. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrV8
16 minut temu, Wisan13 napisał:

Ale czy ja się ścigam z kimś? Wiem co to masa nieresorowana co prawda to prawda mechanikiem nie jestem ale jako, że interesuje się motoryzacją co nie co wiem i nie boję się "grzebać" w samochodzie. Co do 340 to mi to nawet przez głowę nie przechodzi maks miałoby być 305mm z 406 ale najpierw musze ponownie ugadać się z kolesiem który ma takowe i założyć moje felgi aby wszystko spasować. 

Widać rozsądny z Ciebie facet :D 

Będę na dniach montował brembo do swojego, to może dokładnie opisze, co jak gdzie i kiedy :) Mówisz ktoś zamontował tarcze 305mm z 406  do 206 ? :D muszę to zobaczyć  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

305mm z 406 mają zerowe odsadzenie.....u mnie odpadły na starcie

5 godzin temu, PiotrV8 napisał:

Auto ma tylko 1200kg, chłopaki bez jaj z tym 340mm

Niektórych mają 1600 z hakiem i automat który nie pomaga hamować w trudnych sytuacjach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KoKsiK

Widzę , że ominął mnie gorący temat hamulców :)  wracając do meritum   "wyglądało zacnie , spisywało się dobrze a nawet lepiej" ....to chyba tylko coś takiego :biggrin:

brembo + 302, 305

brembo +340

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro
8 godzin temu, PiotrV8 napisał:

Jeżeli mogę coś podpowiedzieć :)

Poczytaj sobie o masie nieresorowanej jak wpływa na auto, a poźniej pomyśl czy warto ścigać się kto ma większe tarcze :) 

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/14995/czym-jest-masa-nieresorowana-i-jak-ja-skutecznie-obnizyc

Osoboście polecam bardzo lekkie zaciski Brembo z 406 i tarcze  nie większą niż 290mm. Auto ma tylko 1200kg, chłopaki bez jaj z tym 340mm, chyba, że chcecie pochwalić się znajomym :) 

Jak ktoś dużo lata w trasie i bardzo przekracza dozwolone prędkości to dobrego hamulca nigdy nie będzie za wiele.

Są dwie drogi poprawy hamulców... Albo zmiana na ,,duży" hamulec tak jak to robią chłopaki, albo zostawić to co jest, tylko zainwestować w konkretne/wyczynowe klocki, które też konkretnie kosztują:) Ja np. poszedłem tą drugą drogą, ale to głównie z lenistwa i braku czasu, nie mogłem sobie pozwolić na przestój, jak samochód codziennie robi kilkadziesiąt/kilkaset km. Chociaż nie mówie, fajnie sie patrzy na duży hamulec w małym pugu, wygląda to zacnie i chciałoby to sie mieć też u siebie:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KoKsiK

No i chyba już wszystko jasne,  po wypowiedzi ....Blackdaro :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NiebieskiPug

Ej... ja do 1.1 wpakowałem zaciski i tarcze... z diesla... xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Ja generalnie od siebie dodam że nie demonizowal bym masy wynikającej z tarczy. Coś zmieni ale jeśli z tego się 0.5 sekundy uzbiera będzie dobrze. 

Generalnie artykuł z linka jest typowym bełkotem o niczym. I odnoszę wrażenie że autor pływające tarcze to na obrazku widział tylko. Co innego mieć w ręce skręcone, zobaczyć jak działa system łączników i o co w tym chodzi. 

Generalnie samą zależność masy nieresorowanej do masy pojazdu dość fajnie przedstawiono tutaj łącznie ze zmianami i pomiarami... 

http://www.rcramer.com/fun/econobox/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
1 godzinę temu, NiebieskiPug napisał:

ja do 1.1 wpakowałem zaciski i tarcze... z diesla... xD

Ja z S16...ale z zadku bębny, z racji praktyczności tylko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×