Jump to content
  • Similar Content

    • ensei_tankado
      By ensei_tankado
      Cześć
      zakupiłem filtry do Peugeouta 206:
      oleju - | Filtron OE 667 | 22,99 zł 
      powietrza - Filtron AP 080/2 | 21,99 zł - 1 szt. 
       
      Oba nie pasują do mojego auta o czym poinformował mnie mechanik. Jakie w takim razie kupić?
      206 SW 1.4 75KM 

    • KwM206
      By KwM206
      Witam, w moim peżo mam zalany olej 10w40 od lotosa, po około 5k kilometrów zacząłem słyszeć stuki z silnika, chyba są to popychacze i teraz pytanie, jaki olej zalać żeby zminimalizować te stuki można przejść na olej 5w40? Coś się może stać?Czy zostać przy 10w40 tylko zalać innej firmy? Dodam, że nie bierze oleju i przez te 5k kilometrów nic nie ubyło.
      Jeżeli nic nie pomoże to wymieniał ktoś popychacze w 1.4hdi? Jak się do tego zabrać?
       
    • vxrtal
      By vxrtal
      Witam, jest taka sytuacja..
       
      Od jakiegoś czasu mało co używałem auta i po skontrolowaniu poziomu oleju jest go mało, mniej niż połowa. Planowałem jego wymianę w najbliższym czasie, ale jeszcze przez jakieś 1,5-2 tygodnie potrzebne mi jest auto dzień w dzień. (niedługie odcinki, do 40 km w jedną stronę) Wychodzi na to, że będę musiał go po prostu dolać i potem ew. wymienić - tylko kwestia taka, że nie wiem do końca co ktoś wcześniej zalał i chciałbym ogarnąć jakiś niedrogi, dobry olej na przejeżdżenie tych 2-3 tygodni maksymalnie, a potem wymienić go już na coś typu Valvo, czy Motul. W głowie pojawiła mi się myśl odnoścnie olejów Lotos, gdyż ich cena nie jest jakaś wygórowana, a chyba nie są złe? Jeżeli uważacie, że to dobry pomysł, to doradźcie jakiś konkretny olej, który kupię na stacji - ew. który jest łatwo dostępny.
       
      Z tego co słyszałem, zalecali lać 10W40 - ale chcę się upewnić, dlatego przebieg to 260 tysięcy (auto od handlarza, więc doliczcie sobie ile chcecie), silnik 1.4 benzyna, 75KM - 1999 r. A i jeszcze jedno, jeżeli wcześniej był wlany olej X, czy tam Y i teraz jest go po prostu mało, to po dolaniu innego oleju, ale odpowiedniego dla tego silnika nic się nie stanie, nie? 
    • czokus
      By czokus
      Witam wszystkich - jest to mój pierwszy post na forum
      Mam pytanie odnośnie mojego auta - Peugeot 206SW z silnikiem benzynowym 1.6 16V (rocznik 2002)..
      Jakiś czas temu cewka zapłonowa dała o sobie znać i auto troszkę szarpało więc profilaktycznie podjechałem do mechanika żeby podpiąć je pod komputer. Okazało się, że był tylko błąd czujnika wciśnięcia pedału sprzęgła. Błąd został usunięty, cewkę wymieniłem sam + dodatkowo wyczyściłem przepustnicę. Wszelkie usterki ustały. 
      Ostatnio jakoś wróciłem do tego czujnika i postanowiłem poczytać po co on jest. Zajrzałem pod kierownicę i jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że tego czujnika wcale nie ma - jest tylko otwór pusty (czujnik jest jedynie przy pedale hamulca). Rozglądałem się w poszukiwaniu wiązki, ale jakoś jej nie znalazłem.
      Czy ktoś orientuje się może czy mój peugeot powinien posiadać takowy czujnik (dodam, że nie posiada tempomatu)? Z tego co czytałem czujnik ten powinien także jakoś normować/wygładzać obroty przy zmianie biegów.. 206-ka sprowadzona była z Niemiec przez handlarza więc nie można mieć co do niej pewności. 
      Wpisując VIN w servicebox peugeota przeglądałem numery części i tam było pokazane że taki czujnik jest.
      W tym momencie należy zadać sobie pytanie skąd zatem błąd w sterowniku? Czy był przekładany od innego egzemplarza (może jak licznik cofali ), czy ktoś usunął ten czujnik? Czujnik sobie nawet kupiłem z chęcią bym go zamontował bo to niewielkie pieniądze, ale jeśli brak wiązki to już gorzej. 
Sign in to follow this  
Chris_C

Zagotował olej

Recommended Posts

Chris_C

Witam, jak w temacie.

Sytuacja wyglądała następująco:

Przegoniłem auto na autostradzie, nic się nie działo, temperatura wody i oleju nie przekracza 90°. Po zjechaniu z autostrady i zatrzymaniu się przed przejazdem kolejowym (na lekkim wzniesieniu) wskazówka temperatury oleju nagle skoczyła z 90° do 140°, zaświecił się STOP i kontrolka oleju, mocno zaśmierdziało olejem. Samochód zaparkowałem i zgasiłem. Po ostygnięciu sprawdziłem poziom oleju (w połowie miarki) i pojechałem dalej starając się jechać w miarę powoli. Na najbliższej stacji dolałem oleju do maxa i od tamtej pory po przekroczeniu 90° temperatury oleju miga kontrolka oleju i STOP tylko na niskich obrotach. Dziś po całonocnym studzeniu się silnika, podczas jazdy i zagrzaniu oleju do tych 90° miga mi kontrolka oleju (już bez stopu). Podpiąłem auto pod komputer, nie mam żadnego błędu, ani nic.

Edited by Chris_C

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Na 99% temperatura oleju nie doszła do 140C. Najprędzej to coś się wydarzyło w układzie smarowania, jesli kontrolka oleju sie swieci na niskoch obrotach to znaczy ze nie ma cisnienia oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...