Skocz do zawartości
dzuls

1.9D błąd silnika

Rekomendowane odpowiedzi

dzuls

Witam :) Niestety niecały miesiąc cieszyłam się sprawnym autem i po raz kolejny mnie zawiodło. Po ostatniej naprawie (wymiana filtrów, świec żarowych, uszczelnienie pompy wtryskowej) przez 3 tygodnie było wszystko ok, wczoraj auto zaczęło szarpać na niskich obrotach i zapalila się kontrolka check engine. Szarpanie występuję tylko przy 1tys> obrotów, przy 2 tys już przestaje. W dodatku zaczął dziwnie kopcić, dużo białego i gęstego dymu i nieprzyjemny zapach (kojarzy mi się troche z spalonym plastikiem). Moja cierpliwość do tego auta powoli się kończy (jak i zasoby finansowe), czy jest ktoś w stanie powiedzieć co to może być? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pampidampi

Płynu chłodniczego nie ubyło?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dzuls
18 godzin temu, pampidampi napisał:

Płynu chłodniczego nie ubyło?

Nic takiego nie zauważyłam tzn nie kontroluje tego codziennie, ale z temperaturą nic się nie działo, jest cały czas w normie :( Ponadto ten 'dym', który się z niego wydobywa jest niebieski, wydawało mi się tak już w sobote, ale myślałam że coś ze mną nie tak, jednak mechanik dziś potwierdził że faktycznie ma taką barwe. Auto normalnie odpalało, jedyny objaw w trakcie jazdy to właśnie to szarpanie na niskich obrotach. 

Edytowane przez dzuls

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dzuls

Poważnie nikt nie jest w stanie pomoć? :( 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

A oleju nie ubywa? Taki kolor spalin może świadczyć o dostawaniu się oleju do komory spalania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Archi88

Niebieski dym to spalanie oleju silnikowego albo za dużo paliwa przy małej kompresji silnika.

Niski poziom płynu chłodniczego dopiero w ekstremalnym przypadkach objawia się podwyższeniem temperatury. Sprawdzaj poziom oleju. Jak przebieg ma auto? czy jest sprowadzane?  Czytałem w twoich poprzednich postach że miałaś problem z odpalaniem i pomogła wymiana filtru paliwa. Filtr paliwa to chyba najwieksza zmora tego silnika przez to że francuzi wymyślili sobie podgrzewanie paliwa, problem jest ze szczelnością, bo lubi zasysać powietrze do przewodów paliwa. Myślę że przyczyną twoich problemów mógł być nie tylko brudny filtr paliwa ale słaba kompresja silnika.

Mam taki sam silnik z przebiegiem 300tys km ale prostszą wersje z mechanicznym wtryskiem.

 

 

Edytowane przez Archi88

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dzuls
21 godzin temu, Archi88 napisał:

Niebieski dym to spalanie oleju silnikowego albo za dużo paliwa przy małej kompresji silnika.

Niski poziom płynu chłodniczego dopiero w ekstremalnym przypadkach objawia się podwyższeniem temperatury. Sprawdzaj poziom oleju. Jak przebieg ma auto? czy jest sprowadzane?  Czytałem w twoich poprzednich postach że miałaś problem z odpalaniem i pomogła wymiana filtru paliwa. Filtr paliwa to chyba najwieksza zmora tego silnika przez to że francuzi wymyślili sobie podgrzewanie paliwa, problem jest ze szczelnością, bo lubi zasysać powietrze do przewodów paliwa. Myślę że przyczyną twoich problemów mógł być nie tylko brudny filtr paliwa ale słaba kompresja silnika.

Mam taki sam silnik z przebiegiem 300tys km ale prostszą wersje z mechanicznym wtryskiem.

Auto ma 210 000ty, niestety nie wiem na ile przebieg jest autentyczny, jest sprowadzane. Nie odpalał bo pompa wtryskowa była nieszczelna i oprócz wymiany filtra paliwa , została uszczelniona także pompa, wszystkie te naprawy miały miejsce około 3 tygodni temu i tyle czasu auto działało bez zarzutów.

 

22 godziny temu, MattHarderzz napisał:

A oleju nie ubywa? Taki kolor spalin może świadczyć o dostawaniu się oleju do komory spalania.

Niestety nie wiem bo jak to zauważyłam to od razu odstawiłam auto do mechanika. Oprócz tego co już pisałam mechanik jeszcze sprawdzał przewody pod maską (niestety nie wiem od czego, jak to kobieta :P ) i mówił  że powinny być miękkie,  u mnie były takie twarde, że nie był w stanie ich nadusic ręką. Żadna diagnoza jeszcze nie padła, ale mówił coś o wtryskach/uszczelce pod głowicą. Osiwieje przez to auto w najbliższym czasie :D 

Najgorsze jest to że przegląd mam ważny do 4 maja, a tu póki co nie ma żadnych perspektyw na to żeby miało zacząć normalnie funkcjonować :/ 

Edytowane przez dzuls

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×