Jump to content
  • Similar Content

    • Maqpop11
      By Maqpop11
      Witam od jakiegos czasu w moim peughot 206 cos sie zaczelo dziac mianowicie bede pisal po kolei
      Problemy z odpalaniem po mimo kupna nowego alumulatora 
      Podczas ruszania autem szarpie pojawiaja sie wibracje 
      Dzis na drodze nagle zapalily mi sie wszystkie kontrolki stracilem panowanie nad kierownica musialem zjechac na pobocze 
    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • gauczio
      By gauczio
      Witam, w moim peugeocie 206 1.4 hdi wyskoczył błąd P0238, przyczyn może być niby dużo z tego co się orientowałem, lecz dokładnie pisze na komputerze tak: 
      " Turbosprężarka (TC) czujnik ciśnienia doładowania A/ doładowania (SC) czujnik ciśnienia doładowania A - wysokie wejście"
      Dodam, że przy dodawaniu gazu, po chwili spadają obroty. 
      Pytanie czy miał ktoś taki problem już ? i czy wymiana czujnika pomoże ? 
    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Emcioo15
      By Emcioo15
      Witam, posiadam 206 z 1.1 pod maską i chce na wiosnę kupić ładne alusy. Jaki mam zabrać najbardziej optymalny rozmiar, by go nie zamulić do reszty? obecne 14 stalowe są po prostu za małe, a że 1.1 nie opłaca się modyfikować to chce żeby chociaż wyglądał  
Halt

Jak jeździć z 1.4 hdi

Recommended Posts

Halt

Witam serdecznie forumowiczów.

 

 Od niedawna jestem posiadaczem Pyzia 206 z 1.4 HDI. Jestem dość niedoświadczonym kierowcą, szczególnie jeśli chodzi o diesle. Dlatego mam pytanie do użytkowników tego samego silnika. Jak jeździć by jak najdłużej mi służył? Czytałem opinie i praktycznie co artykuł to co innego..

 Głównie chodzi mi o wartości obrotów kiedy powinienem zmieniać biegi. Obecnie zmieniam tak 2000-2200 rpm. Najczęściej spotykam się z opinią, że na zimnym zmieniać tak 1500-2000 rpm a przy rozgrzanym dawać nieco więcej obrotów, z kolei inna grupa radzi zmieniać tak powyżej 2500 do 3000 bo diesle lubią wysokie obroty. Ponadto mam czasem problem z płynną zmianą biegów i niestety trochę szarpie przy zmienianiu. Druga sprawa- jakie mniej więcej powinienem utrzymywać obroty przy dłuższych trasach? I tak samo jest wiele szkół i opinii, aczkolwiek najczęściej spotykam się z wartością tak ok 2300rpm i od czasu do czasu dać tak ok 4000 rpm by przewietrzyć turbinę.

Z góry dziękuję za porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
grzegorz1981

Na zimnym silniku najlepiej zmieniać biegi przy około 2000-2100 rpm. Na ciepłym można dać nawet 3500, więcej nie ma sensu bo i tak już powyżej tych obrotów praktycznie nie ma mocy. Na trasie optymalne obroty są w okolicach 2000-2500 rpm. Jeśli lubisz jeździć trochę szybciej to będzie miał obroty nawet 3000 ze względu na brak 6 biegu. Ja mam swojego już 10 lat i nie narzekam, może trochę brakuje mocy, ale w zamian silnik jest bardzo oszczędny i prawie nie ma co się w nim popsuć (poza turbiną, którą można tanio zregenerować). Jak będziesz dbał to myślę, że Ci długo posłuży.

Edited by grzegorz1981
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Dokładnie ka jak narazie to wymieniłem aby świece a tak chodzi bez problemu chociaż twierdzę że na tak mały silnik to i tak sobie świetnie radzi. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

Jeździj jak chcesz tylko olej co 10 tyś zmieniaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Halt

Dzięki Panowie za cenne porady;) Będę się starał dbać o niego jak najlepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...