Jump to content
  • Similar Content

    • Maqpop11
      By Maqpop11
      Witam od jakiegos czasu w moim peughot 206 cos sie zaczelo dziac mianowicie bede pisal po kolei
      Problemy z odpalaniem po mimo kupna nowego alumulatora 
      Podczas ruszania autem szarpie pojawiaja sie wibracje 
      Dzis na drodze nagle zapalily mi sie wszystkie kontrolki stracilem panowanie nad kierownica musialem zjechac na pobocze 
    • PinkySuavo
      By PinkySuavo
      Cześć,
      wczoraj miałem taką sytuację, że nagle usłyszałem potrójny pisk, a na wyświetlaczu zobaczyłem czerwony wykrzyknik w kółeczku (ten sam, który pokazuje się np. podczas zaciągnięcia ręcznego) oraz migający, czerwony napis STOP. Dzisiaj sytuacja zdarzyła mi się ponownie. Poza tymi "ostrzeżeniami" nie zauważałem żadnych zmian w samochodzie.

      Udało mi się zauważyć, że dzieje się to wtedy, gdy mocno przygazuję.

      Czy ma ktoś pojęcie z czego to wynika? Oleje wszystkie mam w porządku, temperatura silnika jest normalna. Niedawno miałem wymieniany komplet hamulców z tyłu, wraz z płynem hamulcowym - czy gdzieś tutaj może być przyczyna? Szukałem na internecie, ale różnorakie były pomysły i tak naprawdę żaden autor postów nie napisał, co pomogło.

      Z góry dziękuję za odpowiedź
    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • kociolek
      By kociolek
      Hej,
      Tak jak w tytule - kupię Peugeot 206. Wymagania w skrócie:
      • rocznik od 2001 (czyli z muxem),
      • silnik najlepiej 1.4 - 1.6 benzyna,
      • klimatyzacja,
      • trójmiasto - okolice!
      Wszelkie propozycje wraz z cenami proszę kierować pod tym postem.
       
rekton123

Wymieniona belka(?) a jednak stuki

Recommended Posts

rekton123

Witam

W grudniu zakupiłem puga 1.9d. Według sprzedawcy wymienił tylnią belke pare dni przed zkaupem (pokazywał starą, jednak nie przygladaliśmy się jej) Wszystko okej, zauwazylem ze zawieszenie jest troszke twarde (lekki stuki przy nierownościach) Z początku myślałem że tak poprostu chodzą belki w tych autach, jednak znajomy mi powiedział ze nie powinno to tak chodzić. Da się też zauważyć że podczas szybszej jazdy ok +100km/h samochód dziwnie lata po drodze, jest troszke nie stabilny, wiem że napewno zbieżność mam do ustawienia ponieważ kierowncia jest lekko krzywa i lekko ściąga na bok. Niedawno zauważyłem ze na prawym tylnim kole mam negatyw, rozumiem gleba stance itp. Ale nie na jednym kole! Nie na takiej wysokosci zawieszenia! Gdy podnosze auto na podnosniku kolo jest wtedy proste. Co może być nie tak? Czy te stuki to wina tylnich amortyzatorów? Nie posiadam koła zapasowego. Gdy popatrzyłem na mocowanie amortyzatorow zauważyłem że coś jest nie tak.

IMG_20180416_145845.jpg

IMG_20180416_145852.jpg

IMG_20180411_144524.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Najpierw sprawdź prawy amortyzator czy nie ma luzu na dolnej tulei (wygląda jakby się wysunęła - czyt. rozwulkanizowała).

Jak jest ok to sprawdź jednak tą belkę - patrząc na stan śrub ciężko potwierdzić jej wymianę - stawiam , że nie była ruszana (swoją drogą zmieniał belkę i jej nie zakonserwował przed montażem?) - coś tu podjeżdża kitem. Raczej kupił drugą , sprzedał auto i teraz pogoni tą którą miał zakładać.

Edited by Stackburn

Share this post


Link to post
Share on other sites
rekton123

Prawy amortyzator bardzo luźno chodzi tzn. Na postoju poprostu moge ruszać nim jedną ręka. Czy ten negatyw i stuki to właśnie wina tego amortyzatora?

IMG_20180504_143653.jpg

IMG_20180504_143702_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rosomak

 

Jak dobrze widzę to po prawej brak przy mocowaniu dolnym tego amorka podkładki ustalającej pod tą śrubę i pewnie dlatego goni na boki. Chyba takowa tam się powinna znaleść bo na oko ta śruba nie chwyci łebkiem oka od amorka.  Przyglądnij się mocowaniu po prawej i po lewej , tak mi się wydaje, że po prawej jej brak. Ktoś spartolił chyba robotę przy montażu :D  Bo jak rozumiem luz jest w jednej płaszczyźnie ( na boki).

Jeśli koło odjeżdża to belka raczej nie była ruszana ew ruszana, ale spartaczona.  Nie widać na oko śladów demontażu choć na mocowaniu amorka mogą nie być widoczne, prędzej na mocowaniu samej belki, przyglądnął bym się szczególnie mocowaniu drążków, tam są chyba torxy , które łatwo przy odkręcaniu naruszyć. 

Natomiast czy to latanie po drodze to efekt tego amorka ? Raczej nie. Skoro kiera nie stoi prosto znaczy masz coś pokićkane w zawieszeniu i to raczej z przodu. Tam bym upatrywał winy.

Dnia 3.05.2018 o 22:07, rekton123 napisał:

Według sprzedawcy wymienił tylnią belke pare dni przed zkaupem

W sensie przed Twoim zakupem, jego sprzedażą ? Zawsze mnie śmieszą takie zapewnienia. Nikt przy zdrowych zmysłach nie inwestuje przesadnie  w samochód wiedząc że zaraz będzie go sprzedawał.  Tam jakiś klocek hamulcowy, końcówka drążka itp to tak, aby klientowi się na jeździe próbnej nadto nie tłukło i jakoś się zatrzymał xD ale belka to już inna kategoria wydatku.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rosomak

PS: Zabezpiecz sobie podwozie, szczególnie podłogę bagażnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rekton123

Zauważyłem właśnie brak tej "gumy" w środku. Ba nawet porównałem jak wygląda zawieszenie w innym peugocie 206 i faktycznie w moim jest troche miszmasz, rzadko kiedy jezdzę powyzej 100m/h sa ta bardzo sporadyczne momenty (uroki wsi). Też mi się wydaje że sprzedawca tylko rzucił hasłem ze belka wymieniona ... no cóż głupi ja zaufałem, przejechałem sięna tym, teraz wiem jak ważne jest przy kupnie sprawdzanie stanu belki tym bardziej że nie kosztuje ona 50zł ... W każdym razie czy po wymianie tego nieszczęsnego prawego amorka to naprawde mocne tłuczenie ustąpi? Za autko dałem ok. 3tyś, cudów się nie spodziewałem ale bez przesady :( Chcę dodać że pug stał nie jezdzony ok. 2lat ...  I ten nieszczęsny negatyw na prawym kole. Jutro mam zamiar zabrać się za ten amorek, chociaż to dam rade ogarnąć o ile śrub nie pourywam :dots: Podłogę bagażnika zabezpieczę bo widziałem w innym pugu jak to nieciekawie wygląda ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Zacznij od amora (najlepiej wymień obydwa na nowe - koszt niewielki - zamienniki około 80zł/komplet).  Zakładam , że to większe tłuczenie to amor . Jak już będzie stał na nowych amorach to sprawdź z jednej i drugiej strony szczelinę pomiędzy nadkolem wewnętrznym a oponą (będzie widać jak mocno jest wytłuczona). To pierwszy krok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rosomak

Stackburn koledze przy tym amorze brakuje podkładki dlatego mu lata na boki. Sprawdziłem u siebie, ona jest z takiej twardej gumy.  Po co mu na wejściu wymieniać amory ? Może im coś dolega, może nie. Ja bym spróbował wstawić w miejsce tej gumy jakiś kawałek tulejki  ( no chyba, że masz taką gumę jak ori) aby amor siedział sztywno. Dla ograniczenia ew stuków jakieś gumki po bokach dać, choćby z ... dętki :D 

W komplecie z nowymi amorami i tak nie ma tych podkładek. Skądś będziesz musiał sobie skombinować. 

Edited by Rosomak

Share this post


Link to post
Share on other sites
rekton123

Panowie wczoraj pug był na kanale i niestety choruje na to czego bałem się najbardziej :/ Belka ... ma duże luzy przy tej części, pewnie dlatego robi mi się negatyw i się tłucze. Gdy sie porusza prawe koło czuć że ma troche luzy. Najgorsze jest to że w Nowym Sączu nikt się tym nie zajmuje :/ Antałex troche kroi za regeneracje, a używanej nie ma sensu kupować bo nie mam pewności czy znowu po 2 tyś kilometrów jej nie trafi :/ Panowie regeneracja? Da się gdzieś w miarę tanio to zregenerować? Bo od wczoraj mam depresje z powodu tej &@%[email protected]^$ belki .... Zauważyłem też troszke wiekszy prześwit miedzy opona i nadkolem własnie przy tym krzywym kole. 

InkedIMG_20180504_143626_11LI.jpg

Edited by rekton123
dodatkowe info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Regeneracja - chyba jedyna metoda na załatwienie problemu raz a dobrze. Cena teoretycznie wysoka (zapłaciłem 813zł) ale załatwia problem i jest gwarancja. Ja robiłem w Poznaniu w France Auto Service i po wyjeździe od chłopaków zapomniałem o belce. Przejechałem na niej prawie 50tyś km i nadal była jak nowa - teraz autem jeździ mój kumpel i dobił trochę kilometrów (belka bez zmian) i jeszcze ma rok gwarancji (dają 3 lata). Co do amorów i tak bym je wymianił przy regeneracji belki - diabeł wie w jakim są stanie i ile mają nalatane.

 

11 godzin temu, Rosomak napisał:

Stackburn koledze przy tym amorze brakuje podkładki dlatego mu lata na boki. Sprawdziłem u siebie, ona jest z takiej twardej gumy.  Po co mu na wejściu wymieniać amory ? Może im coś dolega, może nie. Ja bym spróbował wstawić w miejsce tej gumy jakiś kawałek tulejki  ( no chyba, że masz taką gumę jak ori) aby amor siedział sztywno. Dla ograniczenia ew stuków jakieś gumki po bokach dać, choćby z ... dętki :D 

W komplecie z nowymi amorami i tak nie ma tych podkładek. Skądś będziesz musiał sobie skombinować. 

To nie podkładka tylko część tulei która jest fabrycznie w amorze. - wytłukła się , sparciała i opuściła pojazd bez wiedzy jego właściciela ;) - a raczej jakiś zamiennik tulei spasowany od czegoś tam - poprzedni właściciel chyba też nie miał chęci do wymiany amorów i poratował się naprawą druciarską ;)

Edited by Stackburn

Share this post


Link to post
Share on other sites
rekton123

Właśnie czytałem o France auto service, jesli faktycznie robią naprawdę solidnie swoją robote to chyba tam powędruje moja belka, troche daleko, troche mi szkoda dokładać do tego auta bo już wpakowałem 2tyś, ale z drugiej strony wiem co było przy nim robione, co wymieniane...  Amory jakoś specjalnie drogie nie są, wiec tak czy siak będą zmieniane. Mam tylko nadzieje że problem z belką to będzie najgorsza sytuacja jaka mi sie przytrafiła i powtórek z rozrywki nie będzie... Jeszcze tylko poprawki lakiernicze, a raczej cała masa poprawek bo auto ma pechową prawą strone(mocno przyciąga słupki, latarnie i objaw tego wszedzie pękająca gruba szpachla... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Nie wiem jak inne oddziały ale w Poznaniu (Przeźmierowo dokładnie)  miałem auto do wyjazdu po około 2,5 godziny. Za ten warsztat mogę ręczyć - inne jak pisałem nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rekton123

Tylko do Poznania troche km niestety mam :/ A jeśli już w najgorszej sytuacji byłbym zmuszony kupić używaną belkę to na co szczególnie zwracać uwagę ? Są jakieś szczególne punkty gdzie mam dopatrywac się jakichś luzów czy coś w tym stylu ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

To kup regenerowaną wysyłkowo za kaucją - starą odeślesz i zwrócą Ci kaucję. Używka to takie Las Vegas - można coś wygrać ale to krótkoterminowa radość (kasyno nigdy nie przegrywa ;) ) - i docelowo będziesz miał dwie do regeneracji i żadnej sprawnej...

Edited by Stackburn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

I jak tam? Problem rozwiazany? Bo ja mialem bardzo podobną sytuacje w 306 i okazalo sie ze urwala sie poduszka zawieszenia tylnej belki. Zrobilem i po klopocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...