Skocz do zawartości
JayBee

Uszczelka pod głowicą?

Rekomendowane odpowiedzi

JayBee

Hej.
Peżota mam od 3 mies,wszystko było cacy super stan,ostatnio pożyczyłem go tacie na dojazdy do pracy.Wczoraj gdy jechał do sklepu temp skoczyła do 110 stopni,zajrzał do zbiorniczka płynu chłodniczego PUSTO.Dolaliśmy płynu i było okej zrobiłem przejazd ok 7km do dziewczyny i temp lekko ponad 70 stopni.Zajrzeliśmy jeszcze do wlewu oleju,spojrzeliśmy na korek i wygląda tak jak na foto.Czy to jest uszczelka pod głowicą? Czy może być to coś innego?
Samochód ma lekko ponad 120k przebiegu (udokumentowany).Nie mam pojęcia skąd wziął się taki problem jeżeli to uszczelka.Muszę to wymienić jak najszybciej bo silnik może się gorzej popsuć dodam że tata jeszcze musi nim troche do pracy pojeździć bo swoje auto ma w warsztacie.Jaki będzie koszt tego? :/
 

32471003_2157232910969883_2794576138213523456_n.jpg

32508773_2157232924303215_356297846787407872_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed
Napisano (edytowane)

Raczej uszczelka. 

A jak wygląda korek z płynu i sam płyn? 

Zawsze się zastanawiałem jak by to chodziło jak by do układu chłodzenia walnąć olej silnikowy ;)

Coś jak w koparce. 

Edytowane przez Istreed

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn
Napisano (edytowane)

Dymi na biało? , może jest gdzieś nieszczelność i płyn ucieka. Korek nie jest miarodajny jak auto jeździ na krótkich odcinkach.

Edytowane przez Stackburn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Masło na korku nie jest wyznacznikiem UPG erroru.

Najlepiej przejedź się z 30-40 km, rozgrzej dobrze silnik, a jak wystygnie to zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy tam masla nie ma........jak nie ma to szukaj wycieku plynu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Sprawdź też, czy dywaniki masz suche z przodu. Płyn może nagrzewnicą uciekać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JayBee

Tata dziś do pracy śmigał z 30km w jedną stronę więc się rozgrzał dobrze no to pokazywało 90 stopni,płynu chłodniczego nie ubyło,wiec nie mam pojęcia.Kolega mi mówił że na korku tekie coś moze sie pojawiać jak robie krótkie odcinki no w sumie tak jest bo kilka razy w tyg jade 7km w jedna stronę do dziewczyny i po jakiś 5h wracam znowu taki odcinek.Więc może to ten wyciek gdzieś.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Dlatego też o korku płynu i samym płynie pisałem. 

Jak to uszczelka to tam będzie rosół. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

To nie UPG bo z tyłu miałbyś ogłoszenie wyboru Papieża ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JayBee

Na biało nie dymi,płynu nie pobiera,na korku od płynu chłodzenia brak oleju,a w środku nie ma oczek jak w rosole.Więc ja nie mam pojęcia co to może być :/

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

To gdzieś masz dziurę :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Wjedź na kanał i sprawdź od spodu czy wszystko jest suche.

Jeżeli masz garaż, to podłóż pod silnik kawałek kartonu – jak jest wyciek, to chociaż zobaczysz mnie więcej z którego miejsca.

Sprawdź, czy podłogę od kierowcy i pasażera masz suchą – jak puścił oring w nagrzewnicy to płyn mógł uciec.

  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JayBee

A jak odkręcam zbiorniczek z płynem chłodzącym to powinno być takie syknięcie? Czy to te CO2 które pokaże mi podczas testu ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn
58 minut temu, JayBee napisał:

A jak odkręcam zbiorniczek z płynem chłodzącym to powinno być takie syknięcie? Czy to te CO2 które pokaże mi podczas testu ?

 

Powinno być. Układ jest ciśnieniowy co podnosi temperaturę wrzenia płynu. Jak nie syczy to może być uszkodzony korek zbiorniczka (puszcza sam po przekroczeniu ciś w układzie - z tego co pamiętam to jest to rzędu 1.4 bara).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

W moim pugu jak uciekal plyn to byl winny oring na nagrzewnicy. Bardzo czesta usterka w tych samochodach. Ale pod nogami mialem bajorko różowego plynu chłodzącego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Bajorko jak bajorko ale to g... wysuszyć ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
Dnia 18.05.2018 o 13:29, Stackburn napisał:

Bajorko jak bajorko ale to g... wysuszyć ;)

Zwirek dla kotów...profesjonalnie nazywa się sorbent i odkurzacz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Tylko jak chcesz na materiał to ten krystaliczny. 

Albo osuszacz elektryczny zamknij w aucie na dzionek. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×