Jump to content
  • Similar Content

    • gauczio
      By gauczio
      Witam, w moim peugeocie 206 1.4 hdi wyskoczył błąd P0238, przyczyn może być niby dużo z tego co się orientowałem, lecz dokładnie pisze na komputerze tak: 
      " Turbosprężarka (TC) czujnik ciśnienia doładowania A/ doładowania (SC) czujnik ciśnienia doładowania A - wysokie wejście"
      Dodam, że przy dodawaniu gazu, po chwili spadają obroty. 
      Pytanie czy miał ktoś taki problem już ? i czy wymiana czujnika pomoże ? 
    • ensei_tankado
      By ensei_tankado
      Cześć
      zakupiłem filtry do Peugeouta 206:
      oleju - | Filtron OE 667 | 22,99 zł 
      powietrza - Filtron AP 080/2 | 21,99 zł - 1 szt. 
       
      Oba nie pasują do mojego auta o czym poinformował mnie mechanik. Jakie w takim razie kupić?
      206 SW 1.4 75KM 

    • Chris_C
      By Chris_C
      Witam, jak w temacie.
      Sytuacja wyglądała następująco:
      Przegoniłem auto na autostradzie, nic się nie działo, temperatura wody i oleju nie przekracza 90°. Po zjechaniu z autostrady i zatrzymaniu się przed przejazdem kolejowym (na lekkim wzniesieniu) wskazówka temperatury oleju nagle skoczyła z 90° do 140°, zaświecił się STOP i kontrolka oleju, mocno zaśmierdziało olejem. Samochód zaparkowałem i zgasiłem. Po ostygnięciu sprawdziłem poziom oleju (w połowie miarki) i pojechałem dalej starając się jechać w miarę powoli. Na najbliższej stacji dolałem oleju do maxa i od tamtej pory po przekroczeniu 90° temperatury oleju miga kontrolka oleju i STOP tylko na niskich obrotach. Dziś po całonocnym studzeniu się silnika, podczas jazdy i zagrzaniu oleju do tych 90° miga mi kontrolka oleju (już bez stopu). Podpiąłem auto pod komputer, nie mam żadnego błędu, ani nic.
    • vxrtal
      By vxrtal
      Witam, jest taka sytuacja..
       
      Od jakiegoś czasu mało co używałem auta i po skontrolowaniu poziomu oleju jest go mało, mniej niż połowa. Planowałem jego wymianę w najbliższym czasie, ale jeszcze przez jakieś 1,5-2 tygodnie potrzebne mi jest auto dzień w dzień. (niedługie odcinki, do 40 km w jedną stronę) Wychodzi na to, że będę musiał go po prostu dolać i potem ew. wymienić - tylko kwestia taka, że nie wiem do końca co ktoś wcześniej zalał i chciałbym ogarnąć jakiś niedrogi, dobry olej na przejeżdżenie tych 2-3 tygodni maksymalnie, a potem wymienić go już na coś typu Valvo, czy Motul. W głowie pojawiła mi się myśl odnoścnie olejów Lotos, gdyż ich cena nie jest jakaś wygórowana, a chyba nie są złe? Jeżeli uważacie, że to dobry pomysł, to doradźcie jakiś konkretny olej, który kupię na stacji - ew. który jest łatwo dostępny.
       
      Z tego co słyszałem, zalecali lać 10W40 - ale chcę się upewnić, dlatego przebieg to 260 tysięcy (auto od handlarza, więc doliczcie sobie ile chcecie), silnik 1.4 benzyna, 75KM - 1999 r. A i jeszcze jedno, jeżeli wcześniej był wlany olej X, czy tam Y i teraz jest go po prostu mało, to po dolaniu innego oleju, ale odpowiedniego dla tego silnika nic się nie stanie, nie? 
    • krystian_we
      By krystian_we
      Koledzy zerknijcie na tą sztukę https://www.olx.pl/oferta/peugeot-206-sw-climatronic-el-szyby-i-lusterka-1-4-hdi-2005-CID5-IDqKGsT.html#be460699fc,
      codziennie robię trasę ok 30 km w trasie plus jakies 10 w mieście i szukam czegoś oszczędnego i bezawaryjnego 
Sign in to follow this  
KwM206

Jaki olej?

Recommended Posts

KwM206

Witam, w moim peżo mam zalany olej 10w40 od lotosa, po około 5k kilometrów zacząłem słyszeć stuki z silnika, chyba są to popychacze i teraz pytanie, jaki olej zalać żeby zminimalizować te stuki można przejść na olej 5w40? Coś się może stać?Czy zostać przy 10w40 tylko zalać innej firmy? Dodam, że nie bierze oleju i przez te 5k kilometrów nic nie ubyło.

Jeżeli nic nie pomoże to wymieniał ktoś popychacze w 1.4hdi? Jak się do tego zabrać?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

W instrukcji jak byk stoi 5w30 dla 1.4 hdi... 

Myślę że nie będzie problemu daj mu 5w40. 

A on nie ma mam nadzeje 500 tyś nawalone :D

Edited by Istreed

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Co ma przebieg do oleju?

Wlewaj 5w40 czy to 150 czy 500 tyś

Jak jest wyciek to go usuwamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro

Jak silnik ma długo żyć to olej leje sie albo taki jaki producent zaleca, albo ,,lepszy", nigdy gorszy. To jakieś mity sprzed 20 lat, że jak najechane ze 200tys. to trzeba lać gęstą smołe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Jak ma byc 5w30 to 5w30......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

A nie wydaje ci się że 5w40 ma trochę lepsze własności smarne? A 30 to wynalazek nowych czasów dpf, ekologia itd...

Ja np w superbie miałem na początku po zakupie 0w40, po pierwszej wymianie 5w40, po 2 latach w aso dorośli do 5w30 bo tak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Coś pisał że zalecane jest 5w30....jak to ma na rzepaku nawet jeździć !!:D

Diesle nie pracują aż w takich temperaturach, żeby 5w40 lać....choć po mieście byłby rozsądny

W tabelce mam od 0w-40 aż do 10w-40

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Lać co od fabryki, jak było 30 to 30 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed
 

Coś pisał że zalecane jest 5w30....jak to ma na rzepaku nawet jeździć !!:D

Diesle nie pracują aż w takich temperaturach, żeby 5w40 lać....choć po mieście byłby rozsądny

W tabelce mam od 0w-40 aż do 10w-40

Zależy które, ja tam z przekroczeniem w oleju 115 stopni nie mam problemów żadnych. 

Woda 80 stopni i tylko jak stanę na dłużej to powoli idzie na 90. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
KwM206

Ok, czyli olej zmienić na 5w30, jakiej firmy olej polecacie? A co z popychaczami? Wie ktoś jak to zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

Ja tam leje motula. 

Ale generalnie do wyboru do koloru masz tego, tylko się nie ładuj w c2 albo C3 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Płukanka, zmień olej....przejedź się i wrócimy do tematu popychaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
KwM206

A nic się nie stanie jak zrobię zmianę z półsyntetyka na full? Nie rozszczelni się silnik? Przeczytałem kilka stron na ten temat i zdania są podzielone...

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Nie wiem co Ty czytasz, że masz takie wątpliwości :D
Tylko syntetyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro
 

A nic się nie stanie jak zrobię zmianę z półsyntetyka na full? Nie rozszczelni się silnik? Przeczytałem kilka stron na ten temat i zdania są podzielone...

To jest kolejny mit (podobnie jak np. z LPG, że niszczy silnik) najczęściej powielany przez osoby które tak naprawde nie miały z tym styczności, a swoją wiedze opierają na gdzieś usłyszących informacjach.

Zmiana z mineralnego/półsyntetyka na full -> zrobiłem tak w punto, toyocie starlet, dwóch corsach i astrze, było to już lata temu (a nawet naście lat), samochody jeżdżą do dziś i nic sie nie rozszczelnia.

Poza tym w 20stoletnim samochodzie czasami może sie coś rozszczelnić niezależnie od tego jaki tam jest/był zalany olej, nic nie jest wieczne, zmienia sie wtedy zużytą uszczelke/uszczelniacze i jeździ dalej, a nie że zaleje gęstego minerala to mniej ,,pocieknie"...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

Tak się teraz zastanawiam. Po co komu teraz 10w40.

No w moim audi mam 15w40 fabrycznie... więc dalej taki leję tylko "lepszego sortu" .

Share this post


Link to post
Share on other sites
KwM206

Sorry chłopaki, że się tak pytam, ale jestem młodym kierowcą, a pugatti to mój pierwszy samochód i nie chce coś zepsuć przez niewiedzę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
 

Tak się teraz zastanawiam. Po co komu teraz 10w40.

No w moim audi mam 15w40 fabrycznie... więc dalej taki leję tylko "lepszego sortu" .

Po prawdzie tak, najważniejsze są spełniane normy...jak masz mokre webasto to i 20w60 mozesz lac, bo odpalasz ciepły silnik :)

W osobówkach to ludzie normy olewają, w ciężarówkach są cuda wianki........a Iveco to wogóle w kosmos poleciało z Petronasem za pasem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
bombel

a co powiecie na temat oleju Shell Helix Ultra? Stosuje ktoś z Was?? czytałem że oczyszcza silnik z brudów które powstają podczas pracy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
 

a co powiecie na temat oleju Shell Helix Ultra? Stosuje ktoś z Was?? czytałem że oczyszcza silnik z brudów które powstają podczas pracy. 

Ja leję Valvoline SynPower 5W-40 i jestem zadowolony. Jak chcesz coś o trochę lepszych parametrach to Motul X-cess 8100 5W-40 ale jest droższy. Jeśli myślisz że Shell Helix magicznie wyczyści ci silnik że się będzie błyszczał to niestety muszę cię rozczarować ale tak nie będzie. Jak chcesz oczyść silnik to zrób tak:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...