Jump to content
  • Similar Content

    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • Pocisk99
      By Pocisk99
      Witam, na wstepie przepraszam odrazu jezeli cos takiego było, ale nie potrafie znalesc.. Mianowicie, 206 1.4 8v bez gazu, przestał działac obrotomierz juz dawno, poczatkowo poskakał chwile itd, wiec czytajac posty stwierdzilem ze uszkodzony ten silniczek w liczniku, po rozebraniu licznika wszystko wyglada dobrze, wiec skladam i sprawdzam-dalen to samo, wiec znowu licznik na stol i zamkana silniczkami (predkosciomierza z obrotomierzem), skladam i sprawdzam-dalej nie dziala obrotomierz pomimo zamiany silniczkow .. Wyczytałem gdzieś ze to jakies zimne luty w liczniku czy cos podobnego, a że z elektryka i wszystkim co pochodne sie nie lubie, to stwierdzilem ze kupie nowy licznik, wyczekiwana paczka pare dni wkoncu przyszla, wkladam, odpalam auto i co? Dalej obrotomierz nie dziala.. Teraz moje pytanie, co sprawdzic? Jakis czujnik wymienic czy cos? Skad wgl idzie sygnał o ilosci obrotow? Podpiecie pod komputer nic nie da, łaczy sie z bsi ale z ecu juz nie (jest blad mniej wiecej brzmakcy tak "brak komunikacji ze sterownikiem silnika", kilka osob podlaczalo z grupy na fb, mechanik i znajomi roznymi kompami i zawsze to samo).
      Pozdrawiam
    • Morfi
      By Morfi
      Witam,

      Mam do Was pytanie - czy ktoś z Was wie jaki numer oem posiada czujnik ciśnienia pompy hamulcowej (1.6 benzyna, 2004r, automat)?
      Wiecie może, czy da się to w ogóle kupić osobno, bo za bardzo po nazwie w necie nie mogę znaleźć.. ?

      W aucie czasami wywala esp/esr deactivated, a w PP sugeruje nieprawidłowy odczyt z takiego czujnika..

      Z góry dzięki za pomoc.
    • VENA646
      By VENA646
      Witam czy może mi Ktoś powiedzieć konkretnie jakie części i jakie koszta są związane ze zmiana z 1.4(75Km) na 2.0(177Km)oczywiście benzyna bo planuje to zrobić.Będę wdzięczna za każdą pomoc i rade.
    • rezii2000
      By rezii2000
      Witam. Posiadm Peugeota 206 1.9d z 1999r. z klimatyzacją. Przeszukałem całe forum i sprawdziłem już co mogłem. Wymieniłem przekaźniki. Sprawdziłem bezpieczniki oraz rezystor przy chłodnicy. Wypięcie i zwarcie termostatu nic nie daje. Wentylator załącza się po zwarciu pinów przekaźnika 85 i 86. Gdy włączam klimatyzację wentylator też się nie załącza. Które bezpieczniki odpowiadają za wentylator.? Dodam że wentylator jest dwu biegowy. 
      Pomocy


Recommended Posts

gruz95

Witam,  mam pytanie odnośnie temperatury i układu chłodzenia w 206 2.0 hdi 90 KM 2001 rok.

Nie działa mi w ogóle wentylator przez co podczas upałów i w korkach silnik się mocno nagrzewa i temperatura podchodzi pod czerwone pole. Podczas normalnej jazdy typu 70km/h temperatura jest w miarę w normie bo wiadomo że pęd powietrza trochę schładza.

Wentylator był sprawdzany i jest sprawny. I teraz nwm czy czujnik który załącza go to jest taki niebieski 3 pinowy pod pokrywą silnika bardziej z prawej strony ? I jakie powinno być w tym czujnku natężenie prądu ? Ogólnie jak sprawdzić czy on jest sprawny  i w jaki sposób go wyjąć ?

Gdzie "idzie" ten czujnik, steruje nim dalej jakaś elektronika ?

Jak jeszcze można sprawdzić dlaczego nie załącza się wentylator podczas wzrostu temperatury ? 

Jak ktoś sie orientuję to podpowiedzcie, dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gruz95

nikt nie pomoże ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
rysiu87

Był taki temat niedawno, nawet jest na pierwszej liście. Kolega wrzucił tam cały schemat...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gruz95

tylko że tamten temat jest o 1.1 benzyna i nie jest wyjaśnione do końca 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Nie wiadomo który masz rocznik (mux czy bez-mux). W przedmuxowym jest czujnik dwupinowy na chłodnicy i to on załącza wentylator. W muxowym sterowanie wentylatorem jest przez sieć multipleksową a sygnał jest pobierany z czujnika temperatury wody (na chłodnicy jest przekaźnik i nie ma opornicy). Przynajmniej tak jest w benzynie więc raczej w dieslu będzie to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gruz95

rok produkcji początek 2001 rok i do sterowania jasnością zegarów jest potencjometr, czyli chyba bez mux

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Podaj VIN bo będziemy gdybać do zimy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...