Jump to content
  • Similar Content

    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Emcioo15
      By Emcioo15
      Witam, posiadam 206 z 1.1 pod maską i chce na wiosnę kupić ładne alusy. Jaki mam zabrać najbardziej optymalny rozmiar, by go nie zamulić do reszty? obecne 14 stalowe są po prostu za małe, a że 1.1 nie opłaca się modyfikować to chce żeby chociaż wyglądał  
    • eskorupa
      By eskorupa
      Witam. Mam problem z 206. Zauważyłem luźno wiszący wezyk (podciśnienia?) Ktory wisi od przepustnicy. Podsylam zdjecie gdzie wezyk jest podłączony oraz proszę o wskazówkę gdzie powinna znajdować się druga strona wezyka. 
      Zakładam że będzie to gdzieś z tylu silnika

    • kwsmart
      By kwsmart
      Witam,
      mam problem z wtryskiem paliwa (benzyna 1.1).
      Po pracy (dłuższym postoju) odpaliłem samochód i zaświeciła mi się kontrolka silnika, a silnik walił tak jakby nie chodził mu jeden cylinder. Od razu pojechałem do mechanika (sprawdzony człowiek). Powiedział, że spaliła się cewka wtryskiwacza przy jednym z cylindrów, dlatego nie chodził (pokazał mi uszkodzony wtryskiwacz). Wymienił wtryskiwacz na używany, pojechałem do domu, wszystko pięknie chodziło.
      Jadę następnego dnia do pracy i tak po ok 15 km znowu zapaliła się kontrolka silnika, silnik znowu wali, jakby nie chodził mu cylinder. Po robocie jadę do mechanika, podpiął komputer i okazało się, że nie działa wtryskiwacz przy dokładnie tym samym cylindrze, co wtedy, czyli ten co został wymieniony.
      Mechanik powiedział, że wymieni na nowy. Nie wiem co spaliło się w tym wymienionym wtryskiwaczu, bo samochód został u mechanika, ale zakładam, że też cewka.
      Co może być tego przyczyną? Czy np. osad z paliwa może spalić cewkę wtryskiwacza? Czy może pojawiło się jakieś przepięcie? Czy może powodować to uszkodzona / niedopięta wiązka?
      Patrzyłem na schemat elektryczny (z książki Dietera Korpa), ale do cewki wtryskiwacza podłączony jest tylko sterownik (komputer) silnika, a cewki wtryskiwaczy połączone są parami 1 z 4 i 2 z 3.
      Czy np. cewka wtryskiwacza 2 może powodować przepięcie na 3, zakładając, że 2 działa w porządku? Czy sterownik silnika może wygenerować przepięcie, a jeśli tak to dlaczego spalił się tylko jeden i to przy tym samym cylindrze.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
ensei_tankado

Jakie filtry do 206 SW 1.4

Recommended Posts

ensei_tankado

Cześć
zakupiłem filtry do Peugeouta 206:

oleju - | Filtron OE 667 | 22,99 zł 

powietrza - Filtron AP 080/2 | 21,99 zł - 1 szt. 
 

Oba nie pasują do mojego auta o czym poinformował mnie mechanik. Jakie w takim razie kupić?
206 SW 1.4 75KM 

2018-06-06 13.21.28.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
pampidampi

Do puga są chyba dwa rodzaje filtrów oleju, starszego i nowszego typu, jak nie OE667 to OE673.

Powietrza są ze trzy rodzaje, ale z vinu Ci nie podam (może AP058/2?).

Poproś w sklepie o dobranie filtrów po vinie zamiast kupować na pałę, albo zostaw zakupy mechanikowi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ensei_tankado

Sęk w tym ze wiekszość mechaników ma w nosie i wymaga żebym ja to załatwiał, albo policzą mi 100% marży za części. Gdzie w Krakowie wymienię olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pampidampi

Trudno mi w to uwierzyć, chyba nie jest w interesie mechanika, aby samochód zajmował miejsce na placu dopóki klient nie kupi odpowiednich części, albo kupi najtańsze jakie znajdzie i jeszcze niepasujące i trzeba robić trzy podejścia do jednego samochodu.

Myślę, że na pewno w interesie sklepu jest żebyś od razu kupił dobrą część, bo później muszą tracić czas na przyjmowanie zwrotów. Podaj VIN w sklepie i dobiorą Ci odpowiednią część.

Nie jestem z Krakowa, nie doradzę Ci gdzie dobrze wymieniają olej, domyślam się, że w każdym jednym warsztacie - to nietrudna operacja w pugu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro
 

,,Poproś w sklepie o dobranie filtrów po vinie zamiast kupować na pałę, albo zostaw zakupy mechanikowi"

papampidampi, trafniej nie dało sie tego ująć.

Przecież w każdym sklepie potrafią to zrobić.

Jak sie ktoś boi samemu kupować, to obecnie każdy mechanik, nawet taki na małej wiosce sie tym zajmie. Cenowo czasami wyjdzie jeszcze taniej, bo w dzisiejszych czasach każdy normalny mechanik kilka razy dziennie ma dostawe, a biorąc towar w dużej ilości (codziennie) może dostać to po lepszej cenie niż ,,My".

Z reguły im większe miasto, tym większe ceny za takie usługi, ale jak to ze wszystkim, no i kolejka na miesiąc do przodu he he, czasami warto ruszyć sie gdzieś kilka kilometrów poza miasto, będzie równie dobrze, a szybciej i taniej.

A tak ogólnie to wymiana oleju i filtrów to tak prosta czynność, że zrobią to dosłownie wszędzie, trzeba być arcymistrzem żeby to zepsuć, można to zrobić nawet samemu bez kanału.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Z Vinu wynika , że filtr oleju to ten o numerach 9818914980 / Purflux L398A   , filtr powietrza 1444CQ /  Filtron AP058/2 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ensei_tankado

Można wiedzieć gdzie to sprawdziłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

W service box po numerze vin.

Powinny te pasować o ile nikt nic nie zmieniał (a z tym różnie bywa).

Edited by Stackburn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gruber206

Ja też trafiłem na problem. Przymierzam się do wymiany oleju z filtrem i znalazłem np. w katalogu filtrona 2 filtry teoretycznie pasujące do mojego silnika i rocznika:

http://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?action=showFilter&engType=TU3JP&formType=1&hp=75&prodFrom=08%2F1998&prodTo=09%2F2007&vehicleMake=PEUGEOT&vehicleModel=206+%2F+206+SW&vehicleSubmodel=1.4i&vehicleType=cars&backAction=showSubmodelFilters&partNumber=OE+667

http://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?action=showFilter&engType=TU3JP&formType=1&hp=75&prodFrom=08%2F1998&prodTo=09%2F2007&vehicleMake=PEUGEOT&vehicleModel=206+%2F+206+SW&vehicleSubmodel=1.4i&vehicleType=cars&backAction=showSubmodelFilters&partNumber=OE+673

A według VIN powinien być filtr o numerze 1629084080, do którego też znalazłem kilka wersji o różnych wymiarach.

Może mi ktoś jednoznacznie wskazać który to powinien być? I skąd takie różnice?

Ostatnią wymianę robił jeszcze poprzedni właściciel, więc ja kształtu filtra nie widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gruber206

Pewnie przez internet zakupię. Powiedzmy, że najwięcej wyników wskazuje na ten krótki filtr. Znalazłem jeszcze informację, że ten długi pasuje do silników z numerem do 4717577 a krótki od 4717578. Tylko musiałbym jeszcze znać nr silnika :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
 

Pewnie przez internet zakupię. Powiedzmy, że najwięcej wyników wskazuje na ten krótki filtr. Znalazłem jeszcze informację, że ten długi pasuje do silników z numerem do 4717577 a krótki od 4717578. Tylko musiałbym jeszcze znać nr silnika :(

http://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?action=showFilter&engType=TU3JP&formType=1&hp=75&prodFrom=08%2F1998&prodTo=09%2F2007&vehicleMake=PEUGEOT&vehicleModel=206+%2F+206+SW&vehicleSubmodel=1.4i&vehicleType=cars&backAction=showSubmodelFilters&partNumber=OE+667 

Mam ten sam silnik co ty i mam ten filtr. Numery silnika łatwo znaleźć są wybite na bloku w okolicach katalizatora. Możesz też podać VIN i będzie wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gruber206

Sprawdzę dzisiaj na silniku.

Mam dostęp do service box - widać tam gdzieś nr silnika po wpisaniu VINu?

Bo service box po VINie pokazuje mi właśnie filtr o numerze 1629084080 czyli ten krótszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
 

Sprawdzę dzisiaj na silniku.

Mam dostęp do service box - widać tam gdzieś nr silnika po wpisaniu VINu?

Bo service box po VINie pokazuje mi właśnie filtr o numerze 1629084080 czyli ten krótszy.

VF32CKFWF41633401 To mój vin KFW = TU3JP czyli 1.4 8V 75 KM i filtr oleju : Purflux L310A lub Filtron OE 667 numer referencyjny 1109R6.

W Service Box typ silnika masz podany tutaj

Tak jest u mnie, ale jak u Ciebie Service Box pokazuje inaczej to raczej się nie myli :D 

vin.png

filtr.png

Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gruber206

Kolego Damianos1 chodziło mi o numer seryjny silnika w service box, a nie typ. Producenci filtrów podają, że dany rodzaj filtra pasuje do silników o numerach od - do i wg tego trzeba szukać.

U mnie sprawdziło się to, co pokazał service box, czyli ten mniejszy filtr.

Ale dla potomnych mam chyba znacznie pewniejsze rozwiązanie do rozwiania wątpliwości odnośnie dobrania odpowiedniego filtra - wystarczy zerknąć na pokrywę filtra oleju (tą nakręcaną kopułkę w której on siedzi): jak jest krótka, to krótki filtr, a jak długa, to długi ?‍?

Dla porównania obie wersje:

 

d.jpg

k.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
3 godziny temu, Gruber206 napisał:

Ale dla potomnych mam chyba znacznie pewniejsze rozwiązanie do rozwiania wątpliwości odnośnie dobrania odpowiedniego filtra - wystarczy zerknąć na pokrywę filtra oleju (tą nakręcaną kopułkę w której on siedzi): jak jest krótka, to krótki filtr, a jak długa, to długi ?‍?

Dawno już w kościele nie byłem, ale chyba o tym nawet jakaś wzmianka w biblii była.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...