Jump to content
  • Similar Content

    • pandaaa333
      By pandaaa333
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim peugeot 206 cc otóż podczas naciskania pedału sprzęgła pojawia się dziwny dźwięk z okolicy skrzyni biegów (słychać go również w kabinie) obstawiam już zużyte sprzęgło, ponieważ nie wiem kto wcześniej jeździł tym autem, ani nie znam jego stylu jazdy, jak i nie wiem kiedy było wymieniane (problem jest na każdym biegu oraz na biegu jałowym)
      VID_20181217_091744.mp4
    • Royel
      By Royel
      Witam, muszę wymienić sprzęgło w swoim 1.6 109km. Budżet jest mocno ograniczony, więc takie moje pytanie: jakie polecacie tanie sprzęgło? Warto kupować cały zestaw nowy za 230 zł?
      Pozdrawiam  
    • kustom
      By kustom
      Witam
      Ostatnio po tygodniowym postoju, sprżęgło zaczeło brać na samym końcu, przy prawie puszczonym pedale, towarzyszą temu nieciekawe wibracje i jest wrażenie jakby tak nie równo i nie dokońca sprzęgało, sam pedał jest jak "gumowy", biegi wchodzą bez problemu, co może być przyczyną i jak temu zaradzić? skróciła sie linka? czy może sprzęgło umarło?
      z góry wielkie dzięki za pomoc bo autko teraz potrzebne, a tak wole nie jezdzic:)
    • lukasz_freak
      By lukasz_freak
      Mam peugeota 206 1.4 Hdi z 2004r. i jest z nim taki problem, otóż przy wciśniętym sprzęgle słychać drobne stuki(cichutkie tykanie) z częstotliwością pracy silnika...czyli tak jak pracuje silnik, tyle,że w tle słychać cichutko coś więcej(przypominam tylko na wciśniętym sprzęgle)...co to może być?
    • dr.no
      By dr.no
      Czy jest możliwe wyregulowanie sprzęgła w tym silniku? Mamy w domu Cytrynę C5 z takim silnikiem i jest pewien problem ze sprzęgłem. Otóż przy ruszaniu zaczyna drżeć cały samochód. Ponadto trochę ciężej wchodzą biegi. Dodam, że sprzęgło nie ślizga się. Czy możliwe jest, że układ jest zapowietrzony? Przyjmuję, za istotne to, że mechanizm wysprzęglania jest hydrauliczny.
      Czy może sprzęgło kwalifikuje się już do wymiany?
      Piszę o tym tutaj, gdyż w 206 ten silnik też był montowany i może ktoś ma już takie doświadczenia ze sprzęgłem. Przebieg auta to ok. 135tyś. km.
snk

Sprzęgło - ile za montaż. Czy napewno ?

Recommended Posts

snk

Cześć,

Jestem po wymianie linki sprzęgła, powód  - nie wchodziły biegi, lub bardzo cieżko z harczeniem. Nic to nie dało, więc spodziewam się, że sprzęgło się skończyło, w sklepie komplet sprzęgła 200-300zł, a ile by mnie kosztował montaż, chciałbym wiedzieć tak, żeby nikt mnie nie oszukał :/

Peugeot 206 1.4i '98

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

A ten komplet to z jakiej firmy w takich pieniadzach? Sama wymiana zalezy.. ja w moim s16 dalem 400 zl u dobrego mechanika. A samo sprzeglo mnie kosztowalo 420 z LUKa. Tanszych nie kupuj, dobrze ci radze bo ja juz 2 miesiace reklamuje sprzeglo za ktore dalem 250 zl..

Share this post


Link to post
Share on other sites
snk

W sklepie netowym ( nie podaje linka ) :

Zestaw sprzęgła, LuK RepSet
618 3089 00 - 275 PLN

Zestaw sprzęgła
821340
VALEO  - 286 PLN

Dobrze dobrane ? Zauważyłem, że od rocznika 2007 są sporo droższe.

Jest też LUK za 360PLN.

Edited by snk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Ale Luk RepSet to jest zestaw tarcza+ docisk+ łozysko. Jest jeszcze Luk RepSet Pro i tam jest dodatkowo wysprzeglik w zestawie i moze dla tego kosztuje 360 zł. A czy dobrze dobrane to nie wiem. Daj linka do tego sprzegla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

No tak, sprzegla dobrze dobrane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
snk
 

No tak, sprzegla dobrze dobrane. 

Czyli jak wybiorę jeden z tych trzech, to będzie ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Myślę ze tak. Ale najprosciej jest zadzwonić, podac VIN i ci dobiorą. Ale jesli mam byc szczery to odstaw do mechanika i niech on kupi ci sprzeglo. Bo jesli ci się cos z nim stanie to mechanik wymienia na nowe na swoj koszt a potem on sie martwi zeby odzyskac pieniadze od sprzedawcy części. Ja zrobilem tak jak ty chcesz i sprzeglo okazalo sie felerne i drugi raz placilem za wszysto i sam musze reklamowac sprzeglo i dochodzic odszkodowania od firmy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
snk

Zadzwonię do sklepu motoryzacyjnego i dowiem się dokładnej  ceny i potem do mechanika, nie chce zostać oszukany - ostatnio przepłaciłem za przegub do Laguny ( takie info od znajomych ).

Dzięki za info,  czyli robocizna 300-400PLN

Edited by snk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Sprzęgło , uszczelniacze półosi w skrzyni , ewentualne uzupełnienie oleju w skrzyni i oczywiście wymiana nie powinna przekroczyć 800-900zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
snk

Jeszcze co linki z samoregulacją. Dla potwierdzenia czy dobrze zrobiłem, linke nakładam na pedał sprzęgła i zahaczam o ramię pod akumulatorem w teorii powinienem to zrobić w dwie osoby ( info ze sklepu ) bo nie powinno się dać linki od tak naciągnąć, a mi sie udało w pojedynke. 

Tak czy siak po założeniu samoregulacja w jaki sposób naciga cięciwę, lub czy jest jakas procedura jaka powinienem wykonać ?

edit. fakt, że po tym jak biegi przestały wchodzić, pedał sprzęgła brał niezmiennie przy samej podłodzę, kiedyś słyszałem, że wysokość "brania" zależy od zużycia sprzęgła?!

Edited by snk
kontynuacja wątku

Share this post


Link to post
Share on other sites
snk

A tak wygląda moja linka, tak jak leży tak ją zakładam bez problemów. Czy coś robię źle?

 

20180703_154035[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
snk

Oddałem samochód na wymianę sprzęgła, i tak 890zł z olejem. Teraz po dwóch tygodniach oddaje spowrotem po zdiagnozowaniu, że co jakiś losowy czas zaczyna piszczeć ze strony sprzęgła ( nie wiem co to, nie mija po wciskaniu pedały, ani po zmianie biegów ) aby po kilku sekundach uciszyć się + wyciek oleju z uszczelnienia półosi. 

Co myślicie o tym uszczelnieniu, wymieniając sprzęgło o ile wiem to tą półoś wyciągają, oni stwierdzili, że oringów nie wymieniają jak stwierdzą, że jest ok. Szef będzie się zastanawiał czy to w ramach reklamacji zrobi czy odpłatnie. Jakie jest wasze zdanie, jak to powinno być zrobione ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

To piszczenie (jak u mnie) moze byc spowodowane tym ze nie zostala wymieniona tuleja lozyska oporowego. U mnie co prawda po wcisnieciu sprzegla piszczenie mija ale jak puszcze pedal od razu piszczy na nowo. Tuleja jest czescia wymienną i powinno sie ją wymieniac przy okazji wymiany sprzegla bo sie zuzywa. Jak widac mechanicy chyba o tym nie wiedzą. Ja pojade z tym na reklamacji bo juz 2 raz wymienilem u niego sprzeglo i dalej piszczy. Z twoimi oringami tak samo. Skoro przy tym grzebali i widzieli ze zuzyte to mieli do ciebie zadzwonic i powiedziec ze sa do wymiany. Jesli tego nie zrobili to reklamujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuba306

Z doświadczenia przy sprzęgle wymieniamy: sprzęgło, uszczelniacz wału, uszczelniacz z tuleją sprzęgłową, uszczelniacze półosi i olej w skrzyni. Tylko wtedy na pewno w 1000zl się nie zamkniesz.  Tylko to jest właśnie ten dylemat dobrze czy budżetowo.

Jeżeli dostarczałeś części do serwisu to za naprawę powinieneś zapłacić.

Jeżeli serwis dostarczał części i nie wymienił tych elementów to powinieneś zapłacić za części a oni pokryć koszty robocizny.

Takie jest moje zdanie od 8 lat prowadzę serwis PSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
snk
 

Z doświadczenia przy sprzęgle wymieniamy: sprzęgło, uszczelniacz wału, uszczelniacz z tuleją sprzęgłową, uszczelniacze półosi i olej w skrzyni. Tylko wtedy na pewno w 1000zl się nie zamkniesz.  Tylko to jest właśnie ten dylemat dobrze czy budżetowo.

Jeżeli dostarczałeś części do serwisu to za naprawę powinieneś zapłacić.

Jeżeli serwis dostarczał części i nie wymienił tych elementów to powinieneś zapłacić za części a oni pokryć koszty robocizny.

Takie jest moje zdanie od 8 lat prowadzę serwis PSA.

Części dostarczał serwis. Nie wnikałem też w firmę częsci, więc poniekąd nawet nie wiem czy nie przepłaciłem. 

Serwis chciał mnie obiciażyć kosztami robocizna uznając, że na paragonie nie ma nic o uszczelnieniu półosi. Ostatecznie z ciezkim sercem uznali reklamację "żeby sie nie kłócić i nie tracić klienta". Teraz pewnie odbiją sobię na czym innym później :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×