Skocz do zawartości
balsam

bicie/drganie przy hamowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

balsam

Witam maniaków, mam do Was pytanie i opiszę problem.

Ostatnio w mojej 206tce wymieniłem sprzęgło, zrobiłem też amory z przodu, razem z poduchami. Zanim auto pojechało do mechanika stało 3 tygodnie na prakingu i czekało na swoją kolej. W trakcie jazdy z niesprawnym sprzęgłem i wybitym doszczętnie amortyzatorem do mechanika, jakieś 3km, nie dawało mi spokoju że przy hamowaniu czułem drgania na pedale hamulca, i lekkie na kierownicy, myślałem, że może problem leży po stronie stania pod chmurką bez jeżdżenia no więc ruda zrobiła nalot na tarczach, albo że to wina amora który nie tłumił w ogóle i powodował luz na kole co mogłoby dawać podobny efekt, tak na logikę.

Po wymianie jednak problem dalej aktualny, przy hamowaniu pedał jakby pulsuje(nie nie mam ABS, wersja sparta 1.1) i tu pytanie, wlazłem pod auto, wybite tuleje wahacza i łącznik stabilizatora, czytałem gdzieniegdzie że może dawać takie objawy na pedale czy kierownicy, ktoś miał może podobny problem.

Chciałbym powiedzieć ze nie było możliwości żeby tarcze się pokrzywiły, chyba że jest to możliwe od stania w jednym miejscu, ale no nie wiem jak, ponieważ zanim sprzęgło zaczęło ślizgać i autem jeździłem regularnie nie było takich objawów. No i z natury staram się omijać kałuże czy inne tego typu rzeczy jeżeli wiem że hamulce mogą być nagrzane po jeździe.

Teraz czekam na wymianę tulei i łączników bo sam nie mam jak tego zrobić :) ale nie daje mi spokoju czy to może być przyczyna drgań.

PS. używałem szukaczki żeby coś znaleźć na forum ale ni jak nie mogłem namierzyć :) 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89
Napisano (edytowane)

Oczywiscie, wybite tuleje wahacza mogą jak najbardziej dawac takie objawy. Łączniki stabilizatora raczej nie. One beda raczej tylko stukac i bedzie to dobrze slyszalne jesli są dosc mocno wybite.Sprawdz sobie jeszcze czy po wymianie dobrze dokrecili koła bo ja mialem taka przygode ze po odebraniu auta od mechanika po kilku dniach jazdy okazalo sie ze sruby kola z obu stron moglem wykrecic palcami. Mozesz jeszcze zobaczyc czy jarzmo hamulca jest dobrze dokrecone. Oczywoscie obstawiam ze tarcze i klocki sa w dobrym stanie, bo jesli nie to w nich bedzie lezec przyczyna.

Edytowane przez Pawcio89
  • Dzięki! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
balsam

wiesz podejrzewam że tarcze są w porządku, robiłem je w tamtym roku, a nie miałem też sposobności żeby je pokrzywić, czy przegrzać, bo auto stało 3 tygodnie bez ruchu i nagle się pojawił taki problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Jeszcze sprawdź końcówki drążków kierowniczych - jak chociaż jedna ma luz to będzie bicie przy hamowaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
balsam

Dzisiaj leci na warsztat, to przejrzą całe zawieszenie, i sprawdzą co tam jeszcze stuka/puka/bije :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kotar

Nie wykluczałbym tarcz, o ile nie jesteś pewien, że rok temu wymieniłeś na jakieś porządne. Kiedyś w innym aucie mechanik założył mi "jakieś" tarcze nieznanego producenta i po kilku miesiącach zaczęły bić jak wściekłe - bez wjeżdżania w kałuże.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×