Skocz do zawartości
needlehole

Wymiana kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

needlehole

Cześć,

W moim S16 mam już dość sponiewierana kierownicę i zastanawiam się nad wymianą na coś sportowego bez poduszki.

Ktoś może interesował się tym tematem? Jak go ugryźć? Pewnie trzeba nabę, tylko jaką?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Obszyć na nowo i nie kombinować ;) Ewentualnie kupić gdzieś w dobrym stanie i wymienić. Co seria to seria :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
needlehole
2 godziny temu, Stackburn napisał:

Obszyć na nowo i nie kombinować ;) Ewentualnie kupić gdzieś w dobrym stanie i wymienić. Co seria to seria :)

dziękuję za odpowiedź, aczkolwiek ja nie pytałem co mam zrobić ze swoją 🙂

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

A szelki i kubły masz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, needlehole napisał:

,,Cześć,

W moim S16 mam już dość sponiewierana kierownicę i zastanawiam się nad wymianą na coś sportowego bez poduszki.

Ktoś może interesował się tym tematem? Jak go ugryźć? Pewnie trzeba nabę, tylko jaką?"

 

 

Sam kiedyś zaraz po kupnie peugeota o tym myślałem... Ta wielka, paskudna fajera jak w autobusie ma dla mnie za małe odsadzenie i nie mogłem znaleźć przez to odpowiedniej pozycji za kierownicą, tym bardziej, że w jednym z poprzednich samochodów miałem taką sportową kiere i jazda była dużo bardziej przyjemna, o wyglądzie nie wspominając.

Przemyślałem jednak sprawe i po głębszym zastanowieniu zostawiłem tą, która jest, bo poduszka może mnie kiedyś uratować, tym bardziej, że to S16 z przeznaczeniem do upalania, a różnie bywa na drodze.

 

Edytowane przez blackdaro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

O ile mi dobrze wiadomo, to nie możesz instalować takiej kierownicy, jeżeli nie masz pasów szelkowych – ale co ja tam wiem, nie znam się :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
needlehole
14 godzin temu, MattHarderzz napisał:

O ile mi dobrze wiadomo, to nie możesz instalować takiej kierownicy, jeżeli nie masz pasów szelkowych – ale co ja tam wiem, nie znam się :D

Jakaś podstawa prawna?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Brak homologacji producenta pojazdu - ale gdyby się czepiać wszystkiego to miśki nie mogłyby nagrywać "piratów" ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
5 godzin temu, needlehole napisał:

Jakaś podstawa prawna?

Prawnie zakazana eutanazja w Naszym kraju :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
needlehole

Kolega wyżej napisał, że nie można mieć takiej kierownicy bez pasów szelkowych, dlaczego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
9 godzin temu, needlehole napisał:

Kolega wyżej napisał, że nie można mieć takiej kierownicy bez pasów szelkowych, dlaczego?

Należałoby się zagłębić w przepisy i tematykę rajdów..... ale na mój chłopski rozum i wiedzę samochodową:

W razie W normalne pasy (z piro napinaczami) mają jedynie Cię wyhamować i opóźnić kontakt facjaty z poduszką powietrzną, żebyś przypadkiem nie wpadł w napełniającą się poduszkę gdyż ma wtedy twardość Bloczku betonowego <= można zadzwonić, zapytać jak jest twardy ew. przejechać się i sprawdzić :)

Obawiam się, że w momencie kiedy poduszki w kierownicy nie ma to mimo wszystko z dużą prędkością i znaczną siłą (w skrócie https://pl.wiktionary.org/wiki/zajebać) uderzysz w kierownicę.

Szelki poprawnie zamocowane trzymają Twe bezwładne wtedy ciało jak spragniony facet jedyną butelkę piwa w powiecie.

Aktualnie na przeglądach miałem przypadek doczepienia się kontrolki check engine....więc brak poduszki może być większym problemem.

Rozwiązaniem ciekawym jest kierownica z poduchą z 208 GTi.....ale to w MUXach

 

 

  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

@Longbow otóż to.

Szelkami jak się przypniesz to ni chu chu się nie ruszysz i nie ma możliwości, że Twoja twarz znajdzie się na kierownicy (no chyba, że to czołówka przy 200km/h).
Standardowe pasy są skonstruowane tak, żeby działały razem z poduszką i chyba nawet jest coś takiego, że jak nie działa poducha, to nie działają napinacze - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
needlehole

myslałem o 208 GTI, ale koszta.. :) trochę sporę

tylko, że cały czas mówimy o opcji bezpieczeństwa dla nas samych, ale czy jest to jakiś problem z przypadku stróżów prawa? czy mają jakąś podstawę ku temu aby zabrać dowód? przegląd to nie problem, przed nim mogę założyć seryjną w kilka minut :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
7 godzin temu, needlehole napisał:

ale czy jest to jakiś problem z przypadku stróżów prawa?

cyt z innego portalu:

W odpowiedzi na Pana zapytanie z dnia 17.04.2007 r. przesłane pocztą internetową do Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Katowicach informuję, że poruszone zagadnienie, jest w zasadniczych kwestiach uregulowane przez Ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, ze zm.) i ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32 poz.262, ze zm.). 

Zgodnie z treścią art. 68 ust. 1 i 3 w/w ustawy, producent lub importer między innymi pojazdu samochodowego oraz przedmiotów jego wyposażenia, jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tego pojazdu i przedmiotu jego wyposażenia, świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu lub przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej. 

Odpowiadając zatem na postawione przez Pana pytanie, można ogólnie stwierdzić, że jeśli wspomniana przez Pana ?sportowa kierownica? jest przedmiotem wyposażenia, który posiada świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu lub przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, dla danego typu pojazdu, to jej montaż nie narusza obowiązujących w tym zakresie przepisów. 

Informuję ponadto, że naruszenie obowiązujących w tym zakresie regulacji prawnych jest wykroczeniem, które kwalifikuje pojazd do obligatoryjnego zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez Policjanta (na podstawie art. 132 Ustawy Prawo o ruchu drogowym) i może być ponadto fakultatywnie zakończone: 

- zastosowaniem środka oddziaływania wychowawczego, 
- nałożeniem grzywny w drodze postępowania mandatowego (w wys. do 500 zł), 
- skierowaniem wniosku o ukaranie do sąd 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
needlehole

Idąc tym tokiem rozumowania, wszystko co nieoryginalne, jest powodem do ukarania 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro

Nie wiem jak jest teraz z tymi kierownicami, bo już dawno takiej nie miałem, ale np. w latach 2002-2006 w maluchu i w punto nikt sie nigdy do tego nie przyczepił ani na przeglądzie, ani przy kontroli, a troche ich było.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

@blackdaro a czy któreś z wymienionych przez Ciebie aut kiedykolwiek było wyposażone w poduszkę w kierownicy? 😂

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro

A gdzie tam, nigdy;)

Nie wiem/nie pamiętam już czy ten punciak miał fabrycznie poduszke, czy nie (95r), kupiłem go już z taką kierą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
17 godzin temu, needlehole napisał:

Idąc tym tokiem rozumowania, wszystko co nieoryginalne, jest powodem do ukarania

Tak właśnie jest :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro
16 godzin temu, MattHarderzz napisał:

@blackdaro a czy któreś z wymienionych przez Ciebie aut kiedykolwiek było wyposażone w poduszkę w kierownicy? 😂

Matt, moim zdaniem teoria o tym, że jak samochód ma fabrycznie poduszke, a założysz kierownice bez niej i właśnie patrzenie na to przez pryzmat tej poduszki, że zaraz za to u&ebią może być błędne.

W dowodzie wpis o katalizatorze często jest, ale o posiadaniu poduszki nigdy. I teraz jak taki gliniarz będzie sprawdzał czy poduszka tam była, czy nie... Po nr vin? Inna kwestia, że w 206stkach to chyba zawsze były już poduszki. Czy były jakieś tak ubogie wersje bez?

Teraz taki przyklad:

Jest sobie corsa B. Było tam kilka rodzajów kierownic w zależności od wersji. Najbardziej porządana jest ta 3-ramienna (zdjęcie nr4) bez poduchy, ludzie często to sobie zakładają, bo dobrze leży w ręku, najlepiej wygląda i jest bardziej odsadzona. Jeszcze nigdy nie słyszałem na żadnym forum tego modelu, żeby ktoś po zmianie na taką bez poduchy miał jakieś problemy. Fakt, to jest kierownica fabryczna, a nie typowo sportowa, no ale zmiana jest i po zmianie nie ma już poduchy.

opel-corsa-gaz-nowy-przeglad-hatchback-corsa-podkarpackie-wola-rozwienicka-412515762.jpg

opel-corsa-b-12-16v-1999-corsa-sprzedam-411548642.jpg

Fot.5-Kierownica-z-pierwszych-wersji-Corsy-B-radio-niestety-nieoryginalne.-Oplowska-harmonijka-ukrywająca-napinacz-pasa.png

701e72b6-4e9a-484a-9f4e-ba666079c1f1_opel-corsa-b-1-4-si.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Zawsze wszystko jest legalne aż się coś nie stanie. Przypadek z dzwonem - ubezpieczyciel na bank znajdzie brak poduszki co będzie podstawą do zmniejszenia bądź odmowy zwrotu kosztów leczenia (to hipoteza ale może być realna).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
needlehole
7 godzin temu, Stackburn napisał:

Zawsze wszystko jest legalne aż się coś nie stanie. Przypadek z dzwonem - ubezpieczyciel na bank znajdzie brak poduszki co będzie podstawą do zmniejszenia bądź odmowy zwrotu kosztów leczenia (to hipoteza ale może być realna).

tu myślę, że masz 100% racji. aczkolwiek zawsze kierownicę można zmienić, rzeczoznawca i tak nie przyjeżdża od razu (cebula, wiem, ale zawszee jakiś to sposób). 

zaciekawił mnie po prostu ten temat, nie ukrywam, że taka fajna, spłaszona u dołu sportowa fajniej będzie mi się komponowała z wnętrzem (a przede wszystkim kwestia ergonomii), i nie sądze aby policjant miał podstawę do odebrania dowodu, bo w jaki sposób weryfiuje czy jest, czy nie ma? Równie dobrze jak masz wersję z poduszkami w siedzeniach, to przy zmianie na kubły (albo seryjne bez poduszek) też leci mandat? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro
7 godzin temu, Stackburn napisał:

Zawsze wszystko jest legalne aż się coś nie stanie. Przypadek z dzwonem - ubezpieczyciel na bank znajdzie brak poduszki co będzie podstawą do zmniejszenia bądź odmowy zwrotu kosztów leczenia (to hipoteza ale może być realna).

Dzwon to już odrębny temat, bo w takim przypadku to wszystko jest nielegalne. Ubezpieczyciel zrobi jak najwięcej, żeby wymigać sie od wypłaty odszkodowania, albo je zaniżyć. Wtedy każdy powód dobry, np. właściciel każdej ,,zwykłej" 206stki nie będącej RC jeżdżący na 17-calowych felgach może mieć problem z ubezpieczycielem z powodu nieseryjnego rozmiaru opon, ale to jeszcze nic, bo największym absurdem może byc jak ktoś do np. Puga 206 1.1 założy sobie ,,duży" hamulec ponad 300mm na dużym zacisku, samochód wtedy o wiele bezpieczniejszy, a ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania z powodu ingerencji w układ hamulcowy:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1
21 godzin temu, blackdaro napisał:

właściciel każdej ,,zwykłej" 206stki nie będącej RC jeżdżący na 17-calowych felgach może mieć problem z ubezpieczycielem z powodu nieseryjnego rozmiaru opon, ale to jeszcze nic, bo największym absurdem może byc jak ktoś do np. Puga 206 1.1 założy sobie ,,duży" hamulec ponad 300mm na dużym zacisku, samochód wtedy o wiele bezpieczniejszy, a ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania z powodu ingerencji w układ hamulcowy:)

I według mnie to jest właśnie patologia prawna, bo jak wiadomo większa opona = szersza opona co daje więcej przyczepności, o hamulcach nie wspominając, ale czy na prawdę ubezpieczyciele aż tak to egzekwują? Oczywiście lepiej się nie przekonać, ale tak pytam, na przyszłość ...  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×