Jump to content
Gruber206

Odpięty map sensor i lepsza praca silnika 1.4 8v

Recommended Posts

Gruber206

Czytałem wczoraj różne tematy związane z dławieniem silnika zaraz po odpaleniu i ludzie często wskazują map sensor jako winowajcę. Akurat wieczorem miałem gdzieś jechać i w ostatniej chwili mi się przypomniało, że może bym zerknął jak z dostępem do niego, póki silnik jeszcze zimny. Na odpalonym silniku podniosłem maskę, znalazłem map sensor i stwierdziłem, że zobaczę chociaż czy kable całe itp. i z rozpędu odpiąłem z niego wtyczkę (na pracującym silniku, 30s  po odpaleniu, bo akurat zdążyła się wyłączyć pompa powietrza). Na chwilę bujnęło silnikiem, obroty się zawahały i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął jakby ładniej pracować. Podpiąłem ponownie wtyczkę (zero jakiejkolwiek reakcji) i pojechałem. Nie było żadnych falujących obrotów, dławienia i innych dziwnych objawów, a obroty trzymały się raczej koło 900-950, a nie jak dotąd 750-780. Check engine się nie zaświecił.

Czyżbym przypadkiem wykrył uszkodzony map sensor? Bo nie wiem jak do tego podejść :(

Komp oczywiście wywalił od razu błędy P0105, P0110 i P0002.

Edited by Gruber206

Share this post


Link to post
Share on other sites
pampidampi

Trochę późno piszę, ale tam.
Jak masz kompa to oglądałeś przebiegi tego map sensora? Obroty jałowe to podciśnienie w okolicach 40 kPa, hamowanie silnikiem ~98 kPa, gaz w podłodze kilka-kilkanaście kPa.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×