Jump to content
Tomba

Przekładka bebechów do nowej karoserii vs. prawo

Recommended Posts

Tomba

Cześć!
Mam dwa pugi - 1.6 XS i stary poczciwy 1.1
Teraz do kompletu mam taką zagwoztkę. Mój XS jest pechowy i lubi sobie przegnić, naprawy całej budy, progów itp itd nie mają dla mnie sensu ze względu na koszty, więc:
Chciałbym z tego 1.6 przełożyć wszystko do karoserii od 1.1, która jest w doskonałym stanie - Silnik, instalację, zawieszenie itp itd.. generalnie cały samochód.

Z tego co mi logika podpowiada, to musiałbym w dowód tego 1.1 wbić nowy silnik jak przy swapie, a budę od XSa wyrejestrować i zezłomować. Jak to natomiast wygląda w praktyce?
Np. słyszałem że przy swapie trzeba udokumentować zakup silnika... Jakie inne niespodzianki prawne czekają mnie w urzędzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Na obecną chwilę silnik jest jako część wymienna wiec ja bym zrobił tak że silnik przełożył bym do tego 1.1 i wtedy zostaje wizyta na stacji diagnostycznej że była zmiana silnika na większa pojemność wydział komunikacji no i napewno ubezpieczalnia a z wyrejestrowaniem będzie ciężko chyba że zezłomujesz 

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

Ale po Vinie auta tego 1.1 wyjdzie ze to nie jest 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites
mim

XS ma silnik 8V czy 16V? Bo jak 8V to bez sensu robić zmiany w dowodzie, i tak nikt się nie dopatrzy, że to 1.6 a nie 1.1 ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

XS miał TU5JP4, czyli 6nasto zaworowy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

No jak 8 to się z Tobą mim zgodze🙄

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro

Więcej sie nalatasz i nawku&wiasz niż to warte. Wg. mnie bez sensu taka zmiana w dowodzie, jak tu będzie tylko przekładka z małej 4-cylindrówki na drugą małą 4-cylindrówke.

Takie coś robi sie jak silnik wygląda zupełnie inaczej i przede wszystkim inaczej brzmi, gdzie nawet głuchy wychwyci, że pod maską siedzi coś innego, czyli np. popularne Swapy w vagach, oplach czy bmw z małych R4 1.2-1-8 na 6-cyl. 2.5-3.0

A czy w peugeocie będzie siedział 1.1 czy 1.6 to dopóki nie będzie jakiegoś poważnego dzwonu i do akcji nie wkroczy rzeczoznawca nikt sie tym nie zainteresuje i tego nie wychwyci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Blackdaro masz po czesci rację ale różnie bywa bo po dzwonię nie będzie zmieniał silnika na 1.1  z powrotem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×