Jump to content
Xpioon

1.4 HDI plan na tuning

Recommended Posts

Xpioon

Cześć

bardzo mało jest na forum tematów o tuningu 1.4HDI, a ja zastanawiam się ostatnio jak zacząć modyfikować mojego puga żeby zrobić przynajmniej 120 kucy, czysto hobbystycznie.

Obmyśliłem plan, ale mam do niego kilka pytań:

1. Intercooler - jaki najlepiej się wpasuje żeby mało ciąć zderzak? z 1.6HDI wystarczy? 

2. Przelot - rurę zostawić fabryczną czy najlepiej zamówić nową jakąś grubszą?

3. Kolektory wydechowy - znalazłem taki: https://allegro.pl/sportowy-kolektor-wydechowy-peugeot-206-8v-i6881246842.html może być?

4. Większe turbo. Jak to wygląda z miejscem? Zastanawiałem się nad garret gt15, zmieści się? Polecacie jakieś inne? Słyszałem o hybrydzie GT12/15 ale nie mogę nigdzie znaleźć takowej. A może da się podkręcić fabryczną?

5. Czy jest sens robienia stożka? 

6. Po wymianie turbo warto dodać zawór mbc? Czy wszystko można ustawić na chipie? 

7. Czy sprzęgło wytrzyma takie modyfikacje? Co jeszcze może być problemem? Silnik wytrzyma?

8. Zaślepienie EGR, jak ominąć błędy komputera? (2008 rok jeśli to ma znaczenie)

9. Oczywiście na koniec samochód pojedzie na nową mape.

 

Przed modyfikacjami pojadę jeszcze na hamownie, tak samo jak na końcu, zobaczymy jak to podziała na całość. 

A jeśli wszystko się uda to na koniec zrobię guide dla tuningu 1.4HDI, bo na forum o tej jednostce jak na lekarstwo. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Masz plan.....

Poczytaj trochę na necie o podnoszeniu mocy w dieslu (1.4 TDCi to to samo) i zrozumiesz moje rozbawienie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xpioon

Właśnie nie rozumiem. Dużo osób dodaje mocy do diesla, podobno do np 100KM można podnieść bez problemu. Więc o co chodzi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn
8 minut temu, Xpioon napisał:

Właśnie nie rozumiem. Dużo osób dodaje mocy do diesla, podobno do np 100KM można podnieść bez problemu. Więc o co chodzi? 

Tak zwiększając dawkę paliwa - ot cały magiczny tuning ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
1 godzinę temu, Xpioon napisał:

Więc o co chodzi?

Wsłuchaj się co oni mówią.........masz znikomy plan, a kolektorem wydechowym zrobiłeś mi dzień :)

Nakreślę trochę:

1. 1.6 hdi wystarczy na początek

2. Wypieprz katalizator (rura do zadku) i EGR

3. Jak zmieniasz turbo to możesz wyrzeźbić nowy.....ten który wstawiłeś po przystosowaniu go do głowicy 1.4 HDi pozwoliłby Ci na montaż dużego turbo......ale w bagażniku dopiero

4. Robią hybrydy...na większe też jest miejsce

5. Stożek ubije przepływkę, grzybek się daje.

6. Na chipie można ustawić stosik groszówek na przykład, program dostosowuje się pod nowe graty.

7. Nie wytrzyma, a potem skrzynia.

8. Programem

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

@Longbow - dobre - dopiero teraz sprawdziłem tą aukcję z kolektorem ;)

Ale z drugiej strony jakby wrzucić turbo z Cumminsa do bagażnika to można jeszcze pod nie podpiąć zbiornik do pneumatyki i zrzucić puga na glebę na miechach ;)

 

Jest taki jeden model - tylko nie wiem , czy nie za grubo ;)

FB_IMG_1524686518196.jpg

Edited by Stackburn

Share this post


Link to post
Share on other sites
PiotrV8

Nie czytaj głupot tych szamanów :D jeżdżę na "mokrym" filtrze już 2gi rok i nic się nie dzieje :D Prawda jest taka, że potrzebujesz tylko przelotu, zaworek mbc by podnieść ciśnienie i większej dawki paliwa (chip) + dodatkowe czujniki :D jak nie masz 5 tys na zabawe to nie ma co zmieniać turbo ^^ 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xpioon

Ale czy mbc ma sens na fabrycznym turbo? Czytałem, że tam i tak jest maksymalne ciśnienie i raczej nie da się go podnieść bo turbo nie wyrobi. Jakie ciśnienie udało Ci się osiągnąć? 

I jaką moc na tym zestawie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rosomak

Panowie, nie róbcie sobie beki z @Xpioon , chłopak poważnie myśli o tuningu ☺️, ale z tym kolektorem fakt poszalałeś 😎

Turbo w 1.4 jest maluśkie, ale zamiast modów z większym, lepiej zainwestować w 1.6 hdi, to akurat racja. Tutaj trzeba się skupić raczej jak mu pomoć, czyli pierwsze zdejmij dolot, wyczyść kolektor, zdziwisz się ile syfu tam leci przez EGR. Najlepiej wywalić EGR, moim zdaniem, choć różne są tu opinie. Zobaczysz jak silniczowi wróci wigor gdy wypucujesz kolektor na błysk.

Co do dolotu, stożki to badziew. Jedyne w co można zainwestować to dedykowana wkładka.

Przelot, dobra rzecz. Ja mam, daje sporo w dole, ale musisz przywyknąć bo robi się głośniejszy. Ryzykujesz tu problemami na przeglądzie. Ja jeden już przeszedłem, gościu skminił, że tam nie ma kata ale wdepnął gaz w podłogę, i nie dymił więc mówi, a jeździj Pan.

Mbc to pójście na skróty, można szybko ubić turbo. Ja nie propsuje temu rozwiązaniu.

Intercooler dobra rzecz, sam się zastanawiam. U mnie jest ogromna różnica między pracą gdy jest chłodno/ciepło. Ostatnio jechałem pierwszy raz po przelocie w trasie, nocą obciążonym 4os + bagaż to rwał jak głupi. Mam też benzynę 120KM, może złe porównanie, ale lepiej jechał niż ta benzyna. Gdy ciepło już nie ma takiego efektu :(

Chip to już jak sam zauważyłeś, etap końcowy.

Aha, tak dla pożądku, ja mam 2.0 hdi.

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
206wrcfan

kuzyn zamontowal taki intercooler https://fmic.pl/intercoolery-fmicpl/197-intercooler-550x140x65mm.html na standardowych silikonach z www.fmic.pl dziala idealnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
PiotrV8

Rosomak, Mbc jest normalnym zabiegiem, ale jak ustawia go specjalista, chip tuning przy mechanicznym sterowaniu turbo to tylko zwiększenie dawki paliwa, a jak wiemy potrzebne jest też powietrze, mówie tu o podniesieniu ciśnienia o ok 0.2 bar, dla przykładu w 2.0hdi sam chip daje max 115kunia i chmure dymu, ale dodajmy podniesienie ciśnienia na dolocie z 0,8 na 1bar masz już 136km, ta moc z tym silnikiem skrzynią robi z niego małą rakietę. 

Właśnie jestem w temacie ponieważ do 2.0hdi założyłem IC mbc (ustawione na 0) i zbieram fundusze na nowy program, jakby ktoś był zainteresowany jak podłączyłem IC na dniach założe temat ze zdjęciami i krótkim opisem.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

Nie no kolektor wydechowy z ssaka pierwsza klasa turbo dasz pod drazkiem zmiany biegów i fagumitem do góry ;)

IC tak ale zmieniasz pompę wspomagania na tą z C3 tylko potrzebny Ci przedni pas z miejscem na IC ja nie miałem ale też nie montuje IC w zderzaku więc mnie to grzeje. Cena? nie wiem jak kupiłem z celicy ale jeszcze nie założyłem. 

Przelot tak dajesz rurę zamiast kata i końcowy zamieniasz na jakiś przelot. Tylko się zastanów jak przejdziesz przegląd. 

EGR ci tunerzy mogą wyłączyć softowo że będzie zawsze zamknięty. Potem zaslepiasz i cewke zostawisz tylko i będzie tyle. 

Turbo sobie poślij do turbospeca np niech ci hybrydę zrobią większą. Z wylotem strony zimnej dostosowany do dolotu. Cena koło 1.5k

Czujnik EGT ci potrzebny bo go usmarzysz jak ja swój poprzedni. 

Wtryski do sprawdzenia i ew. regeneracji bez tego bym nic nie ruszał serio. Cena 400 sztuka. 

Pompa? Gadaj z tunerem co to będzie stroił. 

Czujnik w misce na taki z temp + licznik wiadomo ;)

Zawias? Tylna belka z RC przód sobie sam poskladasz cena nie wiem nie liczyłem

A i sprzęgło bo seria tego nie ogarnie. Kupujesz nowe i dajesz kevlar i mocniejszy docisk. To mi się przydało ostatnio jak drewno wiozlem. Ledwo jechał :D

hamulce to taki must have bo seria to żart. 307, RC, bremba sremba do wyboru do koloru,  przewody, płyn jakiś fajny klocek :)

Wiesz ja już mam to za sobą. Efekt nie wiem jak IC złożę będę mapę robił miał shamowane 94 potem był wyraźnie mocnejszy ale ile to nie wiem na czuja koło 130/140. Fajnie się na octavie polowało ;)

Z perspektywy czasu szczera rada kup 1.6 albo 2.0 i to rzeźb bo 1.4 ma jadą zaletę jest lekkie i tyle. 

A przede wszystkim zobacz stan budy. Podłoga nad tlumikiem i belka + progi przód

jak coś go bierze nie warto. 

Zawsze możesz iść w typowego polskiego szamana zrób mu te 94KM bo tyle daje ci seria i się baw o ile nie braknie ci przyczepności, hamulca i chłodzenia. Tak chłodnice też mam inną 3x grubsza + wentylator spal, nie typu spal tylko oryginał ;)

Na chwilę obecną brak mi chłodzenia oleju z prawdziwego zdarzenia. Po dłuższej chwili na autostradzie łatwo dochodzi do 140 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×