Jump to content
MaciekkM

Wibrujaca skrzynia biegow

Recommended Posts

MaciekkM

Witam,

Ostatnio zauwazylem ze coraz bardziej drzy mi skryznia biegow kiedy wiezdzam na autostrade. Na czworce widac to szczegolnie dobrze. Drazek wrecz szaleje. Czy jest to cos czym powinienem sie bardzo przejac czy raczej mozna cos takiego ignorowac?

Dzieki,

Maciek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Czujesz drgania w całym aucie czy tylko lewarek lata ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

Tylko lewarek lata. Przy niskich obrotach drga cale auto jak zle ustawie bieg ale spodziewam sie ze to raczej normalne

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

Dzisiaj wsiadlem pojezdzilem i moge stwierdzic ze troszke buda sie trzesie ale nie powiedzialbym ze jest to bardzo zauwazalne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

To najpierw sprawdź mechanizm zmiany biegów (łączniki , sierżanta, wybierak na skrzyni). Później poduszki , koła , półosie........... i tak dalej. Po nitce do kłębka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

No jutro zabieram auto do mechanika od aut francuskich. Bedzie robil rozrzad i sprzeglo wiec jak juz wszystko bedzie rozebrane to moze poprosic zeby sprawdzil skrzynie

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

w sumie nie wiem, zlecilem zrobienie rozrzadu i sprzegla a on wymyslil tyle czesci ze wyszlo tego na 2000zl(800zl za rozrzad z czesciami i robocizna, 1100 za sprzeglo z czesciami i robocizna)... poza rzeczami ktore znajduja sie w podstawowym zestawie rozrzadu uslyszalem od groma czesci ktorych nie znam a facet uwaza ze warto je zrobic poki jest sie blisko tych czesci. Jakies uszczelniacze od wodu czy chlodnicy, nie wiem az tak najwyrazniej sie nie znam. Opinie gosc ma dobre ale boje sie ze bede naciagniety

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

Noi po wizycie u mechanika... od groma wymianione bez skutku... poduszka pod silnikiem jest podobno w porzadku a drazek wibruje dalej... nawet na postoju. Wczesniej luz to chyba troche niwelowal.

Screenshot_20180914-155947_Messenger.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
sobik

Uszkodzona prawa półoś

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

Jak mozna sie upewnic ze to prawa os jest uszkodzona?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

Nikt nie ma pojecia? :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Prawe koło do góry i kręcisz kołem rękami, poczujesz opór i strzał

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

Dzisiaj krecilem w prawo i slyszalem strzal po prawej juz drugi raz przy takiej operacji... nie ma go zawsze ale teraz byl. I to by powodowalo ze skrzynia wibruje nawet na postoju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Prawa półoś raz, że jest dłuższa, to znajduje się po stronie od pobocza i jest bardziej narażona na uszkodzenia.

Jeżeli telepie Ci autem przy przyspieszaniu między 90, a 110km/h, to możesz mieć pewność, że to półoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

Już wcześniej telepało... dzisiaj na robieniu zbieżności kół u innego mechanika zostało wyhaczone takie coś. Gościu nie założył opaski :/

20180917_120350.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

No to wszystko wyjaśnia. Dostał się syf i pozamiatane...

I teraz jestem wręcz pewien - nie ma złych i awaryjnych aut, są kiepscy mechanicy...

Nie pierwszy raz widzę taką fuszerkę, a u mnie widziałem ich duużo więcej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

Noi teraz ile na tym orzejade? Jakich kosztow sie spodziewac?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

opaski nie założył bo tam się nie da byle jakiej opaski założyć bo się nie mieści z miską olejową.

 

koszty zależy jak długo jeździsz i jak wywalony przegub jest, stawiam że tam nie naleciało nic, tylko zle złożone i sprężynka wypadła w efekcie pekła i rozwaliła bierznie dla tripoda. 

opcja bardzo optymistyczna sprężyna + opaska + robota czyli 30-40 zł + robota

lub realna zakup półosi z wymianą (przy okazji polecam wymienić uszczelniacz skrzyni biegów) czyli koło 300 zł części plus robota

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

Generalnie potrzevuje jeszcze przejechac okolo 600-700km w nastepne dwa tygodnie. Jutro moze mechanik sprobuje zalozyc opaske i sprezynke jak znajdzie czas a tak jak nie bedzie mial czasu to zabiore do mechanika ktory to spieprzyl bo dzieli nas teraz 200km i nie za bardzo teraz bede do niego tyle jechac... cbyba ze warto bedzie jak jutro sie dowiem ze opaska i sprezynka nie starcza

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaciekkM

A co do ile juz orzejechalem zanim wylalo ten smar to pewnie koło 300km juz zrobilem bo odebralem auto 4 dni temu

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

sprężynkę to on tak nie dostanie adhoc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×