Jump to content
PiotrV8

Peugeot 206 2.0hdi IC (intercooler)

Recommended Posts

PiotrV8

Witam, 

Przedstawiam kilka zdjęć, dla tych co chcą zakładać take ustrojstwo :D

Wykonanie oraz pomysł są moje, każdy element przemyślany, rozpatrywałem wiele możliwości, ostatecznie wygrało najprostsze rozwiązanie, które bardzo łatwo można naprawił lub poprawić :D

Uprzedzam auto nie jest na pokaz, auto jest przed strojeniem i podłączeniem czujnika temp oleju :)

 

WP_20180221_20_02_43_Pro.jpg

Zacząć trzeba od kupienia kilku elementów z 406 2.0hdi 110km 

20180821_201954.thumb.jpg.1c31c433037e533bd18292e521d700fe.jpg...

... i kilka gratów w tym sam IC wymiar tego to 700x140x65mm 

Inked20180822_190517_LI.thumb.jpg.3b2dfe4ffa61b82274a52f78da3eb7cc.jpg

Mniej więcej tutaj puściłem rury :)

Inked20180824_162122_LI.thumb.jpg.965b3570d20b46aa4d1dba1aebd3cce1.jpg

IC przykręciłem do pasa i skończył się dzień :D

Inked20180825_193808_LI.thumb.jpg.67576bc389f94538fcc763cd188683bf.jpg

Kolejny dzień, mocowanie rur :D w tym miejscu trzeba ją spłaszczyć na wymiar ok 40mm (złaczki metalowe jakich urzyłem miały 54mm średnicy zewnętrznej) 

Kolejny etap to pozbycie się puszku z filtrem i wstawienie airbox od simoty, na co ?  a po to by górą puścić normalną rure (54mm). z oryginalnym filtrem na ścisk jest 35mm szczelina ;/ 

Patent z czepkiem na filtr zapożyczowny z forum offroadowego :D  puki co się sprawdza... zobaczymy co dalej. 

20180827_163222.thumb.jpg.781e25444a167f769b15e74fef106780.jpg

Zrobiło się troszkę niżej trzeba uważać na koleiny. 

20180914_115809.thumb.jpg.089455ced8cd0856030f9e07cdab7482.jpg

Zdjęcie od spodu, teraz widać dlaczego zmieniłem puszkę filtra :)

20180914_115317.thumb.jpg.b70b3c235735f2904b2ab68b2880aeb3.jpg

Tutaj widać jak minąłem sprężarkę klimatyzacji, dodając kolanko alu fi54 90stopni, nie obyło się bez przestawienia klaksonu który jest obecnie troszkę wyżej niż był. 

20180914_115256.thumb.jpg.4de4ddee5a9272f6b520dfeb7b801169.jpg

Przechodzimy dalej, a mianowicie do turbo, podłączenie nie jest takie proste, najpierw usunąć seryjną rure dolotową, ta czynność sprawiła mase problemu (podpowiem że musiałem ułamać kawałek plastiku by  wyciągnąć ją górą).

20180904_153853.thumb.jpg.a1a6936e566acf23ab929fb3793d7ff4.jpg

Na zdjęciu bliźniacza turbina do tej co zastosowano w moim 2.0hdi. Oczywiście to tylko zdjęcie poglądowe, Turbina w rzeczywistości jest bardzo mała :D

20180914_115358.thumb.jpg.0b0bbffb67ae49949898dab5982df043.jpg

A tu samo podłaczenie do turbo, i moja drobna rada, polecam wywalić seryjną złączkę u zastosować złączke 45stopni fi 40-43. jak widać rura z 406 idzie pod kątem w stosunku do turbo,

a taka złączka to max 26 zł :D

20180829_193339.thumb.jpg.9f4b1a2d8b6d87de5a93929821be4c0e.jpg

Nie odbyło się również beż wycinania zderzaka i kratki, chłodnica ma 65mm grubości, może udało by się schować gdybym wymienił wiatrak na inny :)

Inked20180827_192523_LI.thumb.jpg.d1a0e55d76fb7732a654c16f37f5613c.jpg


Zdjęcie z komory silnika, efekt zobaczymy po strojeniu. Podłączyłem boost i mbc ustawione na 0, maksymalne ciśnienie to 0,9 bara jakie pompuje na seri, uzyskuje je przy 2100-2200 obr,

0.1 bara mamy już od około 1200obr( nie robiłem dokładnych pomiarów :D )

 

Auto po strojeniu, efekt 130 koni i 300Nm, MBC ustawiony na 1.2 bara, dawki paliwa nieznacznie zwiększone (katalizator na swoim miejscu) :) 

Kolega z okolicy, również założył IC i poszedł o krok dalej z dawkami ale MBC na 1.2 , efekt 140km 340Nm  (pełen przelot) :) 

Edited by PiotrV8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziutek97

Mógłbyś napisać ilość potrzebnych kolanek gumowych i rur metalowych? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PiotrV8

Witam ja użyłem 7 kolanek silikonowych 5 rur alu . 

Tańsza opcja to dać jedno kolanko alu na górze dodać kolanko silikonowe prowadzące w dół o od niego dodać  drugie duże kolanko alu na dole aż do kolanka silikonowego od ic, a reszta to jak na zdjęciach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×