Jump to content
Sign in to follow this  
fieldy

Wersje 2.0 S16 / GT / GTI

Recommended Posts

fieldy

Witam,

Poszukuję 206 (najchętniej RC). Obejrzałem jednak również 3 inne modele z silnikiem 2.0

Doczytałem o co chodzi z wersją GT (Grand Tourisme), widziałem z emblematami S16 oraz bez takich emblematów ale z tą samą mocą deklarowaną. Zastanawiam się czy były jakiejkolwiek różnice w silnikach 2.0 (nie wliczając RC). 

Samochodu potrzebuję na KJSy/treningi ale również jako awaryjne do podwożenia dzieci do żłobka/przedszkola. W związku z tym zależy mi na jak najszybszym i względnie trwałym autem z którego nie będę musiał wyrywać tapicerki aby jechało. Zwykłe 2.0 ma jakieś szanse w klasie? Nie chodzi mi o podium ale żeby chociaż nawiązać walkę. Jeśli są jakieś różnice w silnikach to który polecacie? Czasem dane pokazują 9s do 100, czasem 8s do 100. To spora różnica. Znacie prawdę?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro
2 godziny temu, fieldy napisał:

Witam,

Poszukuję 206 (najchętniej RC). Obejrzałem jednak również 3 inne modele z silnikiem 2.0

Doczytałem o co chodzi z wersją GT (Grand Tourisme), widziałem z emblematami S16 oraz bez takich emblematów ale z tą samą mocą deklarowaną. Zastanawiam się czy były jakiejkolwiek różnice w silnikach 2.0 (nie wliczając RC). 

Samochodu potrzebuję na KJSy/treningi ale również jako awaryjne do podwożenia dzieci do żłobka/przedszkola. W związku z tym zależy mi na jak najszybszym i względnie trwałym autem z którego nie będę musiał wyrywać tapicerki aby jechało. Zwykłe 2.0 ma jakieś szanse w klasie? Nie chodzi mi o podium ale żeby chociaż nawiązać walkę. Jeśli są jakieś różnice w silnikach to który polecacie? Czasem dane pokazują 9s do 100, czasem 8s do 100. To spora różnica. Znacie prawdę?

 

S16 / GT / GTI z silnikiem 2.0 135-138KM to mechanicznie jest to samo i silnik jest ten sam. Przyśpieszenie podają różnie, ale to jedzie identycznie.

Samochód w tej wersji średnio nadaje sie do kjs, albo inaczej -> nie jest zbyt konkurencyjny w klasie, bo jest za ciężki, za słaby i średnio sie prowadzi na tle konkurencji, zdarza sie, że dobrze zrobione sejczento je objeżdża. Niestety, ale są bardziej ,,skuteczne" samochody do tego sportu, widać to po wynikach w danej klasie, gdzie 2-litrowe 206stki nigdy nie robiły spektakularnych wyników.

Zalety:

Tanie w zakupie, nie rdzewieje i najważniejsze, silnik w S16/GT bez problemu wytrzymuje wielogodzinne katowanie.

Do treningów sie nada. Do równej walki w klasie niekoniecznie. 

Jak ma być 206 to osobiście do tego celu wolałbym kupić jakieś lekko pogięte, zmęczone blacharsko RC, bo startując i tak prędzej czy później takie będzie, a nie wyobrażam sobie jechać w zawodach samochodem na pół gwizdka mając z tyłu głowy, żeby na niego uważać, bo jak coś robić to albo na 110% albo wcale. Właśnie dlatego swoim nie startuje w tej dyscyplinie, bo nie chce, żeby wyglądał jak jakiś powojenny weteran:) Ewentualnie poszedłbym w 1.6 16v, zainwestował i zrobiłbym je na 130-140KM (wychodzi relatywnie tanio na używanych częściach) i latał w klasie z saxo vts/106 s16, hondami 1.6 itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti
6 godzin temu, blackdaro napisał:

S16 / GT / GTI z silnikiem 2.0 135-138KM to mechanicznie jest to samo i silnik jest ten sam

no tak nie do końca ten sam silnik, tak w 95% pewne kosmetyczne różnice są

Share this post


Link to post
Share on other sites
fieldy

Dzięki za odpowiedzi. Co do KJS - zdaję sobie sprawę że lepsza w klasie byłaby Honda Type-R ale to nieco inne koszty. Sukcesy odnotowuje też Clio sport.

Szukam właśnie nieco pogięte RC co by nie było szkoda zaliczyć opon. Znalazłem ten

https://www.olx.pl/oferta/peugeot-206-rc-2-0-16v-177-ps-niesamowita-frajda-z-jazdy-CID5-IDv2aqR.html

Czy ktoś już widział ten egzemplarz?

Klasa 1.6 - tam peugeot 106 że swoją lekką budą robi zamieszanie. Serio są się ten silnik wydłubać 140km? Wydaje się być to nieco nierealne, ale nie zgłębiałem tematy tego silnika.

Pozdrawiam 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

który 1.6 ten z 106 czy ten z 206 ? 

 

z 106 latwiej zadbana seria ma po 125-128KM robisz wydech 4-2-1 i do końca rura 2" z tłumikiem na końcu i masz blisko 140KM, do tego głowica z JP4 z wałkami z J4 i mimo odprężenie na seryjnym ecu pójdzie ponad 140KM

 

z JP4 ciut gorzej na starcie ale dalej to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fieldy

Rozejrzałem się, 106 GTI bardzo ciężko dostać z tego co widzę (na OLX tylko 2 które nie są już rajdówkami) no i cenią się dość mocno. Pozostaje 206. Wersja 206 XS jest niewiele tańsza od RC (przynajmniej na ofertach - trudno odnieść się do stanu). Podejrzewam że RC jest nieco lepiej przygotowana od razu (podejrzewam że jest lepsze zawieszenie, może mocniejsze hamulca no i te piękne siedzenia). 

Czy ktoś może oglądał to auto na miejscu? Mam kawał drogi do przejechania.

https://www.olx.pl/oferta/peugeot-206-rc-2-0-16v-177-ps-niesamowita-frajda-z-jazdy-CID5-IDv2aqR.html

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90

Z tego, co widzę, to jest to anglik po przekładce. Cokolwiek więcej trudno stwierdzić z tych zdjęć.

Edited by marcin90

Share this post


Link to post
Share on other sites
fieldy

Anglik w dodatku niekompletny. Kupiłem i chciałbym wyprostować. Okazało się że to tylko SWAP z 1.4. Podejrzewam że niestety nie zrobiony pro. Przejdę do odpowiedniego podforum z konkretnymi pytaniami

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_vectra

O kurcze to niezle wtopileś, współczuje. Z drugiej strony cena drastycznie nizsza niz pozostale Rcki wystawione na sprzedaż wiec cos za cos niestety:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Purritine

Po czym poznajecie, że to anglik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Licznik w milach, wycieczki inne niż europa

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_vectra

do tego na fotelach wersja angielska nie ma wyszytych napisów RC ale tego na zdjeciach nie widać

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×