Jump to content
Sign in to follow this  
Pytajnik

Antipollution, catalityc

Recommended Posts

Pytajnik

Witam. Liczę na siłę forum, bo mechanicy mówią mi tylko "można jeździć", a jak mam jeździć autem, które samo gazuje a wszyscy dookoła spoglądają z wielkim zaciekawieniem..

Otóż do sedna. Problem, gdzie auto samo podnosi obroty trwa nie od dziś. Pierwszy raz zaobserwowalam go ponad dwa lata temu, ale było to jednak jednorazowe. W tamtym roku auto samo podnosilo obroty, przy czym jak ściągalam nogę z sprzęgła to auto szarpalo. Egr został wyczyszczony jednak nic to nie dało, mechanik stwierdził że to przepustnica, ale można jeździć, gdyż auto tylko co jakiś czas zaczyna się tak zachowywać. Otóż w tym roku we wakacje wymieniony został cały tłumik, kiedy podczas podróży niechcący otarlam rura od tłumika o asfalt pojawiła mi się kontrolka silnika oraz komunikat antipollution fault, ale auto przez cały ciepły okres samo nie podnosilo obrotów.. ( No może kilka razy się zdarzyło ale to chwileczke).  Jednak antipollution fault wyświetla się do dziś. Obecnie  odkąd temperatura spadła jest masakra. Auto coraz częściej samo podnosi obroty. Podczas tego zdarza się, że wyświetla się catalityc converter fault, kontrolka silnika miga, auto traci moc i strasznie halasuje, tak jakby klekotał. Wówczas zgaszenie i ponowne odpalenie auta pomaga. Bywa że nawet chwile po odpaleniu kiedy to nawet nie przejade 10 metrów wyświetla się ten catalityc, kontrolka miga A auto traci moc i klekocze bez podnoszenia obrotów. Wobec tego czy warto łączyć te dwa objawy skoro wystepuja nawet czasem jeden bez drugiego?  Czy samoistne podnoszenie i po chwili spadek ( charakterystyczne wrrrrum, wrruuum, jakbym wciskala pedał gazu i puszczala) należy łączyć z tym catalityc i spadkiem mocy? 

Liczę na was, za każdą choćby najmniejsza podpowiedź. Czy jest sens udania się do kogoś kto ma kompa? 

Dodatkowo w aucie problem jest z ladowaniem. Kiedy nie trzymam nogi na gazie to auto nie ładuje A kiedy tylko wcisne pedały gazu ładowanie magicznie się pojawia. Aku wymienione półtora roku temu, alternator regenerowany również półtora roku temu. Elektryk obecnie stwierdził że nie ma pomysłu dlaczego tak jest A alternator na chwile obecna jest sprawny. 

Edited by Pytajnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

A moze uszkodzilas sonde lambda? Chociaz na forum 307 gosciu opisuje identyczny problem i objawy jak u ciebie i jak sie okazalo winny był jeden wtryskiwacz. Podpiecie do komputera napewno nie zaszkodzi, wrecz przeciwnie. A jesli chodzi o ladowanie aku to moze ślizga pasek klinowy albo regulator napiecia padł. Nawet nowiutka częsc moze paść po kilku godzinach pracy. Wszystko do sprawdzenia kompem a najlepiej PP2000 ;)

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytajnik

A czym różni się sprawdzenie Planetem A zwykłym? Pytam żeby jak najlepiej doszukać. Z góry dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Planet prawdę ci powie ;) kiedyś podłączałem też jakims innym śmieciem i nie pokazało tego co planet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Tak jest kanngax ;) a rozwijając wątek kolegi to PP2000 jest zrobiony pod pugi i cytryny i opcje i mozliwosci jakie daje sa duzo szersze niz zwykly komputer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...