Jump to content
Sign in to follow this  
Duralos

Temperatura zasysanego powietrza 1.4 HDI

Recommended Posts

Duralos

Dzień dobry,
chciałbym zapytać jaka powinna być temperatura zasysanego powietrza w 1.4 HDI.
U mnie wartości sięgają nawet 140 stopni podczas jazdy.

Na postoju natomiast czujnik wskazuje ok. 50 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

No na postoju bedzie kolo 50-60 stopni. A podczas jazdy gdziala turbo to powietrze ogrzewa sie od niego, dla tego montowane sa IC a te 140 st to jak dla mnie troche za duzo. Moze wyczysc IC na myjni.. 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

1.4 hdi nie ma IC w 206... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Duralos

W rzeczy samej, mój peugeot nie posiada IC.

Temperatura zmienia się bardzo dynamicznie. Gdy jadę z lekko wciśniętym gazem temperatura oscyluje w granicach 80-90 stopni. Natomiast gdy wcisnę gaz w podłogę natychmiast rośnie do 120-140 stopni. Oczywiście po odpuszczeniu natychmiast spada do poprzedniej wartości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Tam jest czujnik w przepływce czy za turbo ?

Bo jak za to jestem w stanie zrozumieć.....jak przed to słabo, bo za turbo powietrze roztopiło by plastikrurę.

Zakładać IC, robić CAI

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

Jakiś tam był za tlumikiem szmerów ale ja tego nie miałem nigdy podpiętego więc nie wiem nawet co to + finalnie wywaliłem wszystko i tak :P

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6841785606

 

On temp dolot ma dużą, w mojej galeryjce masz kolektor w którym stopił się plastik na dolocie :D

Ale tam i tak nie temp doloty gra rolę a egt jest ważne. 

 

Ps nie pomógł byś mi zrobić wyjścia na chłodnice oleju? Bo ten wymiennik olej woda to średni pomysł :(

Edited by Istreed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Duralos
14 godzin temu, Longbow napisał:

Tam jest czujnik w przepływce czy za turbo ?

Bo jak za to jestem w stanie zrozumieć.....jak przed to słabo, bo za turbo powietrze roztopiło by plastikrurę.

Zakładać IC, robić CAI

 

Czujnik jest za turbo.

Chciałem porównać jak wygląda sprawa u innych posiadaczy 1.4 HDI bez intercoolera. 

Niestety ze względu na klimatyzację nie mam miejsca na IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Przypomnij się w sobotę/niedzielę to zlezę do klekota :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Duralos

Wrzucam podgląd parametrów zmierzonych podczas krótkiego przejazdu. Dane ściągnięte są przez ELM. 

Po uruchomieniu silnika temperatura powietrza w dolocie wynosiła ok. 31 stopni. Identyczna jak temperatura silnika (na zewnątrz -1). Spadła na chwilę do 26 stopni po ruszeniu. 

Przejechałem może 2km i już trzymała się na poziomie min. 50 stopni ( jak stałem na światłach). Na autostradzie dobiła do ponad 120.

BTW. Zastanawia mnie doładowanie na poziomie 17psi. Jakie powinno być seryjne ciśnienie doładowania?

Screenshot_2018-12-13-20-30-17-783_org.prowl.torque.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...