Jump to content
Sign in to follow this  
rekton123

1.9d kreci nie pali - przekaznik? -10 stopni.

Recommended Posts

rekton123

Witam

Otóż w małopolsce w Beskidzie Sądeckim zapanowały niskie temperatury jak na grudzień przystało. Na jak długo nikt nie wie ale mróz wyprowadza z równowagi. Zwłaszcza mnie bo mam ochote oddac puga na najblizszy autozłom bo już sił do niego nie mam. Silnik to stary DW8 1.9d i przy -10 kompletnie nie grzeje świec pomimo że rok temu wymieniałem wszystkie 4 na nowe. Sytuacja wygląda tak: 

Przekręcam kluczyk > brak lampki grzania świec > po 10 sekundach słychać "pyknięcie"  kręci i kręci i nic. Dopiero kable+plak ożywi puga. Pytanie czy to może być problem z zaśniedziałymi stykami na przekaźniku świec? i pytanie czy ten nieszczęsny przekaźnik świec to takie czarne pudełko przyczepione do obudowy akumulatora? Panowie i Panie pomóżcie bo cierpliwości coraz mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Przekaznik grzania swiec to takie male czarne pudelko jak na foto. I tak, jest przy aku. Ja w mom 306 z tym samym silnikiem mialem tak ze wymienilem swiece bo nie palil a swiece byly niskiej jakosci i spuchly po roko i zas do wymiany. Ale u ciebie bardziej wyglada to na przekaznik grzania swiec. W srodku przekaznika jest taki stycznik ktorego blaszka po uplywie czasu sie "nadpala" od ciaglego stykania z druga blaszka i w koncu przestaje przewodzic prad. Ja w swoim fiacie stilo tak mialem. Rozebralem przekaznik, przeczyscilem papierkiem sciernym i znow dzialal. Ale te styki zasniedziale jak piszesz tez moga byc przyczyną. Bo jak nie zaswieca ci sie kontrolka na desce to moze przez niego w ogole prad nie plynac. Bo kontrolka sie chyba zaswieca jak te blaszki w styczniku sie zlaczaja a u ciebie widocznie tak sie nie dzieje. Chyba najprostszym sposobem bedzie zakup nowego przekaznika. Koszt duzy i nieduzy bo w granicach 150-200 zl. A przelozenie tego to ok. 30 min. 

cfb4c23346ada7ca0af8c6f32d4e.jpeg

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
rekton123

Faktycznie okazał sie winny przekaźnik. Okazało się że cała strona akumualtora jest ułmana i przekaźnik latał po całym aucie i wisiał tylko na kablach. Odkręciłem przewody, przeczysciłem, i wszystko zamocowałem na drutach tak na chociaż zimę i jest wszystko oki :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×